Nakkehårreisende prestasjoner

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.028
Antall liker
9.307
Enkelte prestasjoner er så hinsides at nakkehårene stritter vilt.


Clare Torrys one-take er etter min mening i en helt egen liga. Selv Sam Brownes fremragende fremførelse på Valle Hovin ble blek i forhold. Torrey har en smerte i stemmen som neppe lar seg gjenskape.
 

Xdude

Medlem
Ble medlem
02.03.2008
Innlegg
17
Antall liker
6
Sted
Hov
Torget vurderinger
3
Magisk selv fra Youtube og kommunal jobb-pc, men riktignok med et par gode Hodetelefoner:rolleyes:
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.028
Antall liker
9.307
^Har du fått med deg denne versjonen? Skulle nesten tro den var dagsfersk, livekonsert uten publikum.

 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.383
Antall liker
3.558
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Mulig dette er litt sært, men dette blir jeg aldri lei av:) Makan til intensitet har jeg ikke hørt!

 

kjellbjarne

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2008
Innlegg
5.112
Antall liker
3.645
Torget vurderinger
4
Enkelte prestasjoner er så hinsides at nakkehårene stritter vilt.


Clare Torrys one-take er etter min mening i en helt egen liga. Selv Sam Brownes fremragende fremførelse på Valle Hovin ble blek i forhold. Torrey har en smerte i stemmen som neppe lar seg gjenskape.
Er du virkelig Floyd?
 

BKaz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2007
Innlegg
426
Antall liker
298
Sted
Farsund
Torget vurderinger
1
.
En fantastisk vokalprestasjon av det da ferske Deep Purple-medlemmet David Coverdale - en ung klesselger som bandet hadde hyret som sin nye vokalist etter at Ian Gillan ble lei alt tullet til Richie Blackmore og hoppet av karusellen. Opptaket er fra 1974, nærmere bestemt fra California-jam, og det hører med til historien at nevnte Blackmore nesten ble arrestert av sheriffen før konserten, da han låste seg inn i garderoben og nektet å gå på scenen siden de måtte starte showet tidligere enn planlagt, og det ikke var blitt helt mørkt ennå.

Men dette var altså Coverdales ilddåp, og det samme gjaldt for Glenn Huges, om jeg ikke husker feil. Han og Coverdale var som skapt for hverandre, for som med Roger Taylor i Queen, var det Huges som sang de lyseste partiene - David og Freddie bare mimet. Men alt i alt en fantastisk prestasjon.

Enjoy :)

 
Sist redigert:

Sigma62

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.03.2016
Innlegg
884
Antall liker
566
Enkelte prestasjoner er så hinsides at nakkehårene stritter vilt.


Clare Torrys one-take er etter min mening i en helt egen liga. Selv Sam Brownes fremragende fremførelse på Valle Hovin ble blek i forhold. Torrey har en smerte i stemmen som neppe lar seg gjenskape.
Ja, det er helt unikt
 

BKaz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2007
Innlegg
426
Antall liker
298
Sted
Farsund
Torget vurderinger
1
.

Sonja Aldèns nydelige versjon av Fred Åkerströms klassiker "Jag ger dig min morgon". Enjoy.

 
P

parafinoksen

Gjest
Ry Cooders solo her ... Oh, boy.

 
Sist redigert av en moderator:

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Denne bør komme høyt opp på listen, særlig hvis man kjenner sangerinnens filmskjebne..
Det bare bygger seg opp og opp, og mot slutten kan man føle hvor eitranes forbannet hun er.....


mvh
Proffen
 
Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.028
Antall liker
9.307

Rick Wakeman i toppform sammen med et råskinn av en vokalist.

(Jeg sliter med å oppfatte hvem vokalisten er. Hjelp..?)
 

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Innlegg
3.063
Antall liker
1.054
Sted
'
Skulle nesten tro den var dagsfersk, livekonsert uten publikum.
Husker denne konserten gikk på NRK en gang på tidlig 70-tall. Det var ikke hverdagskost å sende piggtrådmusikk på statskanalen på den tiden.
 

BKaz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2007
Innlegg
426
Antall liker
298
Sted
Farsund
Torget vurderinger
1
.

Denne må være med på listen, nesten uansett, synes jeg:

Disturbeds live-versjon av Simon & Garfunkels klassiker "The Sound Of Silence"

 

plasma

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.11.2009
Innlegg
843
Antall liker
1.644
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Og i kveld er det David Gilmour på nrk2...live fra Pompeii.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.028
Antall liker
9.307

John Lennon vrenger sjelen etter bruddet med Yoko Ono.
 

BKaz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2007
Innlegg
426
Antall liker
298
Sted
Farsund
Torget vurderinger
1
.

Alt er helt feil, men likevel så ufattelig riktig i denne intense The White Stripes-coveren av Dolly Partons "Jolene" :)

 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.014
Torget vurderinger
2
Digger denne tråden!

Her er mitt bidrag, vær tålmodig, for denne låta varer en stund. Roffes signaturlåt, "Som vattnet flyter i floden" fra 2005. Når du begynner første tekstlinje med "Min farsa dog i cancer....", da har du lagt lista. Pianosoloen på denne låta er en studie i minimalistisk tristesse, for øvrig.

 

BKaz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2007
Innlegg
426
Antall liker
298
Sted
Farsund
Torget vurderinger
1
.
En moden, reflekterende Tom "The Voice" Jones syntes å ta et oppgjør med livet sitt på den nakne, nå ti år gamle plata "Praise & Blame".

Her med "If I Give My Soul", en Billy Joe Shaver-cover som også Johnny Cash har covret. Men Toms versjon er en klasse bedre, synes jeg.

Enjoy.

 

BKaz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2007
Innlegg
426
Antall liker
298
Sted
Farsund
Torget vurderinger
1
Ja må blank indrømme jeg har en svaghed for Peter Grens måde at spille guitar på.

Hvis ens højttalere kan klare det bør dette stykke musik spilles på Max volumen. Er hårrejsende hver gang
Lurer på om det var den gitaren han måtte selge, og som Gary Moore, og senere Kirk Hammet plukket opp? Eller blander jeg kortene nå?

Uansett topper jeg deg med Alvin Lee (uten Ten Years After) med "The Bluest Blues", her med George Harrison på slidegitar på den første soloen.

Det er min teori at dette er høydepunktet i karrièren til den legendariske Gibson ES-335 gitaren, og at det sannsynligvis aldri blir overgått.. :cool:

 
Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.204
Antall liker
62.211
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Veldig kjekk tråd :) Til de som ikke kan trikset, så blir det enklere for mottaker hvis s i https slettes.....
 
Topp Bunn