Nakamichi bananplugger

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Innlegg
1.089
Antall liker
173
Torget vurderinger
2
Jeg ser at disse har dukket opp på bruktbørsen. For de som er interessert, er disse pluggene ebay-varer der prisen er skrudd opp til mange ganger det de koster deg hvis du handler direkte. Selger bruker faktisk samme bilder som på ebay.

Frode
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Har sett de på e-bukta.

Er det noen som har prøvd dem (det finnes en del forskjellige utgaver) og vet om det er kurante greier?
 
M

Medlem 1792

Gjest
Dazed skrev:
Har sett de på e-bukta.

Er det noen som har prøvd dem (det finnes en del forskjellige utgaver) og vet om det er kurante greier?
Jeg har kjøpt 8 stk. De virker helt suverene, de sitter veldig godt og trangt i terminalene. Eneste problemet kan være om man benytter kabler med stort tverrsnitt, da får man ikke skrudd skruene helt ned og man får da ikke skrudd på den ytterste ”pyntehylsen”.
 

svm88

Bransjeaktør
Ble medlem
01.09.2009
Innlegg
487
Antall liker
49
Sted
Røyken
Torget vurderinger
9
Jeg har også brukt dem. Jeg har i et sett kabler loddet 6mm solid core kabel i pluggene, det fungerer supert. Har i ett annet sett laget "bi-wire" kabler med totalt 4*2,5mm solid core cabler (loddet 2stk 2,5mm kabel hver plugg i ene enden).

Har også brukt nakamachi RCA pluggene som selges på ebay, de også fungerer bra! Jeg har funnet ut at det er ikke vits å kjøpe dyre plugger, se lenge man ikke har fet lommebok og prisen ikke spiller så stor rolle :D
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Har også prøvd pluggene,dei tåler ikkje mange til/fra koblingene før tappene knekker.

Vil tru det finst bedre typer med mindre støypegodslegering,som gjør at dei blir mjukere i metallet.

Ellers ok,og blanke og fine:)

Mvh.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.959
Antall liker
13.290
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
Fadel Art har noen fine rhodium lab-plugger, dvs litt myke og hule bananhylser ala de NordOst bruker
gir full kontakt i stort sett hele hullet på mottakerkontakten i motsetning til klassiske bananplugger
mvh
Leif
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
LMC skrev:
Fadel Art har noen fine rhodium lab-plugger, dvs litt myke og hule bananhylser ala de NordOst bruker
gir full kontakt i stort sett hele hullet på mottakerkontakten i motsetning til klassiske bananplugger
mvh
Leif
En av "Nakamichi"-variantene (noen må ha kjøpt rettighetene til navnet, eller noe sånt, eller er det bare piratvirksomhet, tro?) er også av den typen.
 

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Innlegg
6.400
Antall liker
3.183
Hvis kablene må skrues i bananene er det like greit å skru kablene rett i terminalene.
Bruk heller bananer der kablene kan loddes fast.

Bortsett fra det er bananer meget praktiske.

;)
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.526
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Kjøpte 8 av disse pluggene, men oppdaget da hjemmesiden til fabrikanten og reagerte på prisen. Klokkene burde vel ringt da jeg så reg. datoen på vedkommende.
Tok kontakt med.Nakamichi for 2-3 uker siden. Da hadde de gratis frakt. Fikk dem i posten halvannen uke senere. Mr. JinBo Huang ser ut til å være en rask fyr. :D.
Synes også at pluggene er bra.
Når en bruker solid core synes jeg faktisk det er bedre med bananplugger enn å skru de i terminalen.
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.446
Antall liker
2.630
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Har kjøpt et par pakker à 24 stk, så jeg har en stund. Bet vel 120,- pr pakke..
Funker utmerket til hjemmekinoen o.l.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
samlanes skrev:
Har også prøvd pluggene,dei tåler ikkje mange til/fra koblingene før tappene knekker.

Vil tru det finst bedre typer med mindre støypegodslegering,som gjør at dei blir mjukere i metallet.

Ellers ok,og blanke og fine:)

Mvh.
Enig med deg i at de ikke tåler all verden. Tynt og hardt metall i kappa som knekker lett. Til prisen helt greie sålenge en holder seg innefor anbefalt dim på kabel. Går en utover dette er de ikke brukandes. Men ja, blanke er de jo og billige.. 8)
 

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
346
Antall liker
0
Kan skrive under på at disse såkalte Nakamichi-pluggene er noe fæle greier. Kjøpte noen sett på ebay for et par år siden, og de er allerede ødelagte. Har senere skjønt at dette er billige saker som selges i store kvanta fra nettbutikker i Fjerne Østen, ofte så billig som 10 stk. for en norsk hundrings. Selv gav jeg vel rundt 100 kroner for 4 stykker inkludert sending, så jeg har allerede klart å glemme at det var penger ut av viduet.
 

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Innlegg
677
Antall liker
1
Har lest en plass at Nakamici. ikke vedkjenner seg disse pluggene, mao, så er det en viss usikkerhet om at dette er ekte vare.. .
Er sikker noe i det, da det er svært varierende kvalitet, på tilsynelatende like plugger. Vel, den som prøver får se...



I beste mening
-Y
 

ugnlol

Medlem
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7
Antall liker
0
Men hva synes folk om slike selgere som driver på bare for å tjene penger?
Er visste anonnser som går igjen, enten det er plugger eller visse strømkabler som gang på gang kommer - som kommer fra privatpersoner.
Når man selger et produkt til 3-4 x nypris så er det noe litt rart.

Bare meg som reagerer? :)
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
ugnlol skrev:
Men hva synes folk om slike selgere som driver på bare for å tjene penger?
Er visste anonnser som går igjen, enten det er plugger eller visse strømkabler som gang på gang kommer - som kommer fra privatpersoner.
Når man selger et produkt til 3-4 x nypris så er det noe litt rart.

Bare meg som reagerer? :)
Det er jo irriterende for de som går på, men på den annen side er det sånn i butikker også. Jeg tipper mange "house brand" høyttalerkabler til 1500-2000 Kr i norsk butikk, kan finnes uten samme logo hos kinesiske ebay-selgere til kvart pris. ;)

Understreker bare at man bør gjøre littegrann research før man kjøper ting for mer enn ubetydelige summer.
 

ugnlol

Medlem
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7
Antall liker
0
Det synes jeg er greit, når man handler noe nytt av et firma. Synes det blir litt annerledes når privatpersoner avverterer på 'bruktbørsen'.
Selfølgelig er det greit for de som ikke tør/vil handle på ebay f.eks.
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Dei du Prnesse linket til er heilt forskjellig fra dei eg har.

Mine er nok "kopier" av heller dårleg kvalitet.

Gråsvart og gullfarget,med kappe som skrues mot tapper som presser tuppen til utviding.

Hitech fra Himalaya:)

Mvh.
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.526
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Ja hvorfor kjøpe kopier når du får det billigere og bedre originalt. ;)
 

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
346
Antall liker
0
Jeg kjøpte både sånne som prnesse linket til, og en variant med ekspanderende bananplugger. Begge delene var søppel.
Ser man på linken til prnesse, så ser man at de koster nesten ingenting, og er vel hverken verre eller bedre enn sånne billigplugger man får rundt omkring til 20 kr. pr. stk.
At noen krever 300 kroner for et sett er rett og slett frekkhet.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.149
Antall liker
4.308
Torget vurderinger
1
ugnlol skrev:
Men hva synes folk om slike selgere som driver på bare for å tjene penger?
Er visste anonnser som går igjen, enten det er plugger eller visse strømkabler som gang på gang kommer - som kommer fra privatpersoner.
Når man selger et produkt til 3-4 x nypris så er det noe litt rart.

Bare meg som reagerer? :)
Jeg ser ikke problemet. Er det noen forskjell mellom privatpersoner og firma/butikk i denne sammenhengen? Hvorfor er det evt. greit at et «etablert» firma/butikk tar 3-4-5X av innkjøpspris mens det ikke er greit at en privatperson har samme kalkyle på «hobbybutikken» sin?

mvh
KJ
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.526
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Hvis en driver hobbybutikk kan en vel reklamere under bransjeaktører. Når en skal selge noe på den vanlige "brukten" synes i hvertfall jeg at en kan operere med edruelige priser.
Trodde at bruktbørsen var for entusiaster, men jeg er vel naiv.
Hvis folk vil bli lurt kan en gå inn på finn.no eller Ebay.
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.120
Antall liker
3.892
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
prnesse skrev:
Hvis folk vil bli lurt kan en gå inn på finn.no eller Ebay.
mye bedre deal på ebay enn børsen.

ebay: 12 spader for $20 = 115,-
hfs: 12 spader for 350,- nok
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.120
Antall liker
3.892
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Det var da veldig populære disse var blitt igjen
 

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
309
Kjøpte en bråte av disse på Ebay for ca 2 år siden.

Greit nok, men har alltid bare tilkoblet avisolert høyttalerledning ( i endene ) tidligere.

Dette i begge ender, når de ble dårlige, klippet jeg bare av 2 - 3cm og avisolerte på nytt for tilkobling.
Hadde da i utgangspunktet høyttalerledninger på 5m

De eldste er ikke blitt så mye kortere med tiden.
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
Hverken pluggene eller den kinesiske web-shoppen (nakamichiplugs.com) det linkes til høyere opp i tråden, har noe med den japanske kvalitetsprodusenten Nakamichi å gjøre.
 

Yelll

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
187
Antall liker
54
Og i tillegg er pluggene shait! Artig å visst hva de var laget av... Sølv, kobber... Amalgan? Tror ikke det er fin-sort nei...


Y
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
bra disse! anbefales...
 

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Innlegg
1.530
Antall liker
1.048
Sted
Lund, Krs
Torget vurderinger
183
særs irriterende med selgere som ugnlol, som ikke respekterer gruppe inndelingen for salg. skitplugger under forsterker til salgs, gruppen.
 

yosh81

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.04.2013
Innlegg
2.063
Antall liker
931
Sted
Flisa
Torget vurderinger
10
Som det blir skrevet her, er dette bare billigplugger fra Ebay. Nakamichi har selv vært ute og informert at de ikke har laget noen bananplugger noensinne og ikke vil at dems navn skal bli brukt på dette.
Håper noen tar tak i dem som selger plugger her inne og informerer dem om at de selger videre piratvare og at de må informere om dette i annonsen sin.
Ser det blir solgt 12 stk for 275 kr. det er BLODPRIS!
Kjøpte selv 48stk fra Ebay i vinter, og jeg ga 185 kr for det ferdig levert i posten.
 
Topp Bunn