Naim Nait3

FmStorm

Medlem
Ble medlem
18.02.2010
Innlegg
11
Antall liker
0
Hei, har en Naim Nait 3 forsterker i god stand for hånden, riktig nok i England, som jeg har fått tilbud om å kjøpe for 250£. Er dette en god pris? Og hva går de for i Norge?
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Jeg synes det høres ut som en kurrant pris. Ikke ofte de dukker opp i Norge, så det er vanskelig å sammenligne pris.
Hva slags høyttalere skal den brukes med?
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Nait 3 er den kjipeste av Naitene (Mellom 1 og 5).
Sjølv kjøpte eg ein 5 for £354. Anbefales.
 

FmStorm

Medlem
Ble medlem
18.02.2010
Innlegg
11
Antall liker
0
Griffenfeldt skrev:
Jeg synes det høres ut som en kurrant pris. Ikke ofte de dukker opp i Norge, så det er vanskelig å sammenligne pris.
Hva slags høyttalere skal den brukes med?
Jeg har et par 5i i kikkerten også, så får evnt. se an disse. Tanken er å bruke på et par gamle JBL L96. Evnt. noen andre tanker om forsterker til et par slike?
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Tror ikke Brasse mente 5i. Nait5 kan oppgraderes med flatcap, noe 5i ikke kan. Det gjør den muligens til en litt mer anvendelig forsterker.
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Ikke for å ødelegge moroen, men vurder også en ny Rega Brio-r, som låter kanon til prisen (5k). Er jo kjekt med helt nytt også og den er i samme skoeske størrelse :)
Alternativt finner du en strøken Cyrus 2 av siste generasjon med på/av vippebryter og helst i helt sort er den også super og kan oppgrderes med PSX om ønskelig.
Samt Nait 2, som låter storveis også imo.

Nait 3 hørte jeg på Epos ES11 på 90 tallet, det spilte fint, men mener å huske at butikkeieren sa noe om at han personlig foretrakk Nait 2 sin klang.
 

FmStorm

Medlem
Ble medlem
18.02.2010
Innlegg
11
Antall liker
0
Griffenfeldt skrev:
Tror ikke Brasse mente 5i. Nait5 kan oppgraderes med flatcap, noe 5i ikke kan. Det gjør den muligens til en litt mer anvendelig forsterker.
Strengt talt gav jeg vel aldri uttrykk for at jeg trodde han mente 5i, men jeg sa bare at jeg hadde et par slike i kikkerten.. Er ikke Nait 5i en oppgradering av Nait 5 da?
 

Fidelio

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2008
Innlegg
2.745
Antall liker
668
FmStorm skrev:
De er ganske forskjellige. 5i har passiv pre og er et helt nytt design ift Nait 5.

Personlig ville jeg gått for Nait 3 til den prisen, du får neppe noe problem med å selge den videre uten tap uansett hvis du skulle få lyst på noe annet.
 

FmStorm

Medlem
Ble medlem
18.02.2010
Innlegg
11
Antall liker
0
Takk for svar!

Men Fidelio; hvordan match tror du denne blir til eldre JBL høyttalere? Tenker da type L100. Disse ee vel ganske tungdrevne?
 

Fidelio

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2008
Innlegg
2.745
Antall liker
668
FmStorm skrev:
Takk for svar!

Men Fidelio; hvordan match tror du denne blir til eldre JBL høyttalere? Tenker da type L100. Disse ee vel ganske tungdrevne?
Sorry, aner ikke. Naimutstyr er gjerne mer strømsterkt enn wattratingen skulle tilsi, men har ingen erfaring med Nait 3.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg husker når Nait 3 kom. Hørte den hos Kontrapunkt lenge før de hadde agentur. Sammenliknet også med Nait 2 direkte ved en anledning, og det var skjønt enighet i lyttepanelet dengang om hvilke fortrinn 3 hadde. Husker selv hvor begeistret jeg var over fremskrittet. Dette med Nait 3 som en dårlig Nait er et ufortjent rykte imo.

Men den trives best med litt mer tungdrevne høyttalere, som alle Naim-forsterkere. US vestkyst og Naim er kulturkræsj, men man vet jo ikke helt før man har prøvd. Selv hadde jeg gladelig betalt mye ekstra for en Nait 5 (eller i av noe slag), det er imo langt bedre forsterkere. Og langt mer universelt kompatible... dvs de virker ikke bare med Linn Kan, Sara, MA Studio eller ES11, men med det aller meste.
 
Topp Bunn