Nagra PL-L vs PL-P

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Innlegg
418
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Heisann.
Jeg har planer om å kjøpe meg en av disse om en stund. Men er det noen som har hørt disse opp mot hverandre? Jeg lurer på om det er noen lydmessige forskjeller på dem? Jeg trenger RIAA-trinn, men har også lyst på både fjernkontroll og hodetelefonutgang.

Hilsen Tommy
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Har du VPA'n enda? for, jeg kom til å tenke på at det er en måte å senke støy i de
som jeg ikke la merke til om du har prøvd enda. (optimaliserings prosedyren unik for enhver høyttaler...)
Er de helt støyfrie nå?

Nagra PL-L vs PL-P = http://www.bblist.co.uk/pdf/nagra/Nagra_20.pdf



mvh
 

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Innlegg
418
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Imperial skrev:
Har du VPA'n enda? for, jeg kom til å tenke på at det er en måte å senke støy i de
som jeg ikke la merke til om du har prøvd enda. (optimaliserings prosedyren unik for enhver høyttaler...)
Er de helt støyfrie nå?

Nagra PL-L vs PL-P = http://www.bblist.co.uk/pdf/nagra/Nagra_20.pdf



mvh

Hei.
Joda, jeg har dem enda, og her blir dem. Etter rørbytte ble de støyfrie.

Hilsen tommy
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Det er bra, for når de settes opp så hender det at man "må" gå igjennom en full rebias og
"matching" mot høyttaler...
du vet sikkert hva jeg mener, interne dips + 2 eksterne vridbrytere, eller var de inni, last-tilpassing og alt dette.

Uansett. Nagra har ett produkt laget spesielt for PL-L slik at denne og kan ha Vinyl...
Kom i 2007 eller noe. VPS! Og så er det jo BPS og... men det er "light" utgaven...



mvh
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.747
Har hatt pl-l og vpa i noen år, og det spilte helt suverent. Pl-l er en av verdens 3-4 beste preamps - kanskje den beste, hvis man tar pris i betraktning. Vurderte pl-p, men konseptet ble litt for fiklete for meg, med batteri etc. Lånte en og kjørte ab i en dag, uten å høre signifikante forskjeller.

Vil anbefale pl-l + vps + vpa. Hvis du ikke har for "sultne" høyttalere, har du en forsterkerkombo i øverste verdensklasse.
 

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Innlegg
418
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Takk for svar. Jeg skjønner at det ikke er så mange som har erfaringer med disse opp mot hverandre, så erfaringer mottas med åpne armer.

Hilsen Tommy
 
Topp Bunn