NAF-treff

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.023
    Antall liker
    871
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Otare - kanskje det blir flere puljer?
    Jeg lander fra Budapest litt utpå søndag 6/11
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    5. eller 6. 11. er ok for min del. Jobber i Olavshallen de dagene, men ferdig litt utpå ettermiddagen.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.620
    Antall liker
    9.176
    Sted
    Trondheim
    Det ser vel mer og mer ut som om det blir mandag 7/11. Jeg sender info om hvor som PM. Navn og adresse finnes forøvrig i NAF-medlemslisten.
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.341
    Antall liker
    1.840
    emotikon skrev:
    otare skrev:
    Jeg ser at fruen er bortreist i uke 45 (7-11/11), så kanskje jeg kunne fått til noe i det tidspunktet. Jeg kan by på HD-basert lyd via STAX hodetelefoner og ellers gammelt Conrad-Johnson forsterkeri m/Quad elektrostater. Pluss noe Sonus Faber i tillegg...
    I`m in!
    Tirsd-fred jobber jeg til ca 20.30 - men kanskje mulig å droppe innom etter det?

    Vet forøvrig at leifen også har planer om en kveld hos seg. (mest drikking tenker jeg... ;))

    For egen del, må jeg få ting litt mer på plass ang akkustikk etc.
    Er i sluttfasen med vinylrommet i kjelleren nå. Må bare rette opp gulv etter å ha tatt mye av murpussen pga. at tidligere eier måtte ha brukt minst 20 liter kontaktlim da han la teppefliser en gang i tiden.... TTT
    Planen er å ha et lite nr 2 anlegg der mens det pusses og stelles med plater. Ja, og litt øving da seff...
    Heheh.. Mest drikking du ja..
    Hadde nesten gitt opp denne tråden her jeg. Men der var det jammen liv igjen gitt.

    Skulle hatt en evaluering av min gamle Audio Aero etter at Slarssen nå har svingt loddebolten og skiftet ut
    en del skrot der. Virker i mine ører som den ble kvitt en god del av det sløret de er belemret med.
    Om noen er interessert i en liten lytteaften kunne vi vel fått til noe. Det må i så fall bli før 8. Nov.
    (Og selvfølgelig uten suping Emotikon) ;)
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.023
    Antall liker
    871
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Har selv avsluttet kombinasjonen ivrig suping&hifi etter at en forholdsvis dyr pickup gikk fyken under ustødig handtering for lenge siden :-[
    Dermed kombineres lytting med andre mildere stimuli istedet ( det røykes forøvrig heller ikke...uansett hva ) les; dannet omgang med vin.

    Fint med litt bevegelse her ja - 7/11 hos Otare blir spennende - jeg må muligens på egen forestilling der i etterkant, siden jeg muligens har noen pliktige oppmøter tidlig den kvelden.

    Vil gjerne høre Audio Aero også jeg Leifen, men det må bli en gang etter den 8/11 - Slarsens loddebolt er ikke å spøke med - gjør sikkert underverker ja!
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.620
    Antall liker
    9.176
    Sted
    Trondheim
    Nå er det jammen havnet en Abrahamsen DAC her også. Så HD-avspilling nå fra en Mac mini til en Abrahamsen V6 DAC og videre til STAX Signature 4040 hodetelefoner. Lyder ikke så ille i mine ører. Vi får se hva dere med gullører mener.
     

    oyvindk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    360
    Antall liker
    109
    Sted
    Trondheim
    Flott med litt aktivitet igjen. Jeg stiller gjerne mandag 7.
    Hilsen Øyvind.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Takk til otare for trivelige timer i godt selskap og god musikk.
    Schubert stod hovedsaklig på programmet, men vi var innom diverse annet også.
    Musikken kan i dette huset avspilles med glans og etter behov i tre etager. På mange måter var denne kvelden befriende fri for høytspilling.
    otare har en meget respektabel samling klassiske musikker- noe jeg og de besøkende kunne brukt dagesvis på å utforske.

    Takk igjen for gjestfrihet og mange tips på innspillinger :)
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.620
    Antall liker
    9.176
    Sted
    Trondheim
    So much music, so little time...

    Takk for besøket. Det var hyggelig. Som du sier ble det ikke spilt veldig høyt - ingen av mine anlegg er "giret" for høye volum eller ekstremer i frekvensområdet. Det går dypt nok og høyt nok i frekvens, og spiller så høyt som jeg trenger. Sammensetningen av komponenter er litt tilfeldig - jeg handler brukt - men jeg føler at jeg ikke behøver å skru opp volumet for å få musikken "ut" av høyttalerne. Både Quad og Sonus Faber spiller fint ved lave volum. Jeg vil gjerne har en myk og gjennomsiktig mellomtone, samt høyttalere som gir en fin soundstage - noe Quadene i høyeste grad gjør.
    Etter at du gikk spilte vi litt på Krellen (en KAV-280CD som jeg har litt problemer med) på loftet og lyden fikk enda mer romdefinisjon. Med Krellen ble scenen bredere, og man fikk et enda bedre inntrykk av rommet mellom musikerne. Lyden ble i tillegg noe lysere i klangen. Jeg tror ikke det er noe tvil om at Krellen er en bedre spiller enn SONYen (en XA-5400ES).
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.200
    Antall liker
    10.380
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Takker for en svært så trivelig kveld med godt vertskap, og en utrolig spennede og innholdsrik musikksamling. Har fått mange tips nå.
    3 etasjer, 3 oppsett, ingen av de gjør seg bort, men jeg trivdes nok best i sweet spot oppe på loftet. Aller best med Krell, selv om det bare ble en kort lytt.
    Ellers interessant å få lyttet kjapt på Sennheiser HD 800. Objektivt sett er det nok den beste hodetelefonen jeg har lyttet til, men jeg falt vel mer for Staxene dine da, de har noe eget med seg..
     

    oyvindk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    360
    Antall liker
    109
    Sted
    Trondheim
    Takk for at vi fikk komme og høre på systemene dine. Det ble mye musikk som er ny for meg og det er bra for å få utvidet horisonten litt. Kommer til å sjekke ut mer Schubert. Jeg ble spesielt imponert over HD800 som spilte fantastisk via en enkel headamp.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.048
    Antall liker
    1.407
    Sted
    Trondheim
    Hei,

    I forbindelse med realisering av mine nye bassbafler tenkte jeg invitere til et lite NAF-treff førstkommende onsdag, 23. november, fra kl 19. Jeg planlegger utskiftning av mellomtone, og har derfor ikke brukt mye tid på å sy sammen bassene mot mine gamle høyttalere. Lydekvaliteten er derfor langt fra det gode resultatet som ble oppnådd hos Burnt_Island, i hans system med JBL.

    Slarssen har intensjon om å ta med sine høyttalere, og vi vil forsøke kombinere disse med mine bassbafler. Det kan bli spennende.

    Vel møtt :)
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.023
    Antall liker
    871
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Har lyst, men er bortreist :(
    Håper sjansen byr seg igjen - litt lengre frem i tid....
     

    gormj

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.12.2008
    Innlegg
    944
    Antall liker
    315
    Sted
    Trondheim
    Er det noen sjanse for at jeg kan bli NAF-medlem til onsdag kl 19?
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.048
    Antall liker
    1.407
    Sted
    Trondheim
    Et midlertidig medlemsskap kan sikkert innvilges mens søknaden behandles.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Noen som blir med på et av byens vannhull og tar en øl og en hifiprat på fredag?
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Hmmm... Her var det øredøvende stillhet. Folk må ha glemt at vi eksisterer. Får håpe bartenderen er hifiinteressert.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Downtown? Partybaren? Er det ikke litt for mange distraherende hunkjønn der?
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Alle er vel i Horten :)
     

    Ludvig82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.05.2013
    Innlegg
    167
    Antall liker
    39
    Sted
    Fannrem, Sør Trønderlag
    Er det noe mer som skjer her for tiden? Har akkurat oppdaget dere, og det hadde vært fint om noe skjedde fortsatt. Kan godt invitere til en kveld her etterhvert, men vil da først få igang lpspilleren.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.462
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Er det noe mer som skjer her for tiden? Har akkurat oppdaget dere, og det hadde vært fint om noe skjedde fortsatt. Kan godt invitere til en kveld her etterhvert, men vil da først få igang lpspilleren.
    Rett over kjøln ja :)
    Hva spiller du på da ?
    Jeg er klar for en lytt ivertfall, liget litt i dvale hifien en stund nå, trenger en oppkvikker.
     

    Ludvig82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.05.2013
    Innlegg
    167
    Antall liker
    39
    Sted
    Fannrem, Sør Trønderlag
    Venter på å få fikset min Lenco B55, denne vil da spille via en Tandberg sølvsuper 12 til Itt Schaub Lorenz Korona, eller Grundig auiorama 700. For mer moderne lydbilde har jeg Patos Basic serien sammen med kenwood forsterker og pioneer cd spiller.

    Regner meg jeg vil invitere til en lyttekveld, selv om jeg ikke har noe toppsjiktanlegg å briefe med :)
     

    Connoisseur

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.04.2016
    Innlegg
    79
    Antall liker
    77
    Sted
    Trøndelag
    Hvis du ser under tråden "Nidaros Audioforening" så er det litt mer aktivitet, men folk er for trege med responsen! :ROFLMAO:
    Enten er det "trøndersyndromet" eller så er det noe annet. Er for øvrig selv trønder....;)

    Kanskje opptil flere kjenner på at de ikke har gromt nok utstyr til å delta aktivt på eksempelvis "hjemme hos-kvelder" eller andre møtefora - uansett hvor det måtte være.:unsure:
    Ikke vet jeg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn