NAF gratulerer Audioroyal med nyåpnet butikk!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    I dag er naturligvis en stor merkedag for oss i NAF. Et av våre medlemmer åpnet en fantastisk ny hifi-butikk i Trondheim! Han kunne naturligvis ikke valgt en dårligere dag, men NAFs utskremte måtte likevel ta turen innom, selv om det kun ble tid til en kjapp titt, og noen snap-shots. Når jeg tenker meg om fikk jeg ikke en gang tid til å smake på den innbydende kaken som var satt fram, med Audioroyals flotte løve-logo på. Jeg glemte til og med å ta bilde av den.

    I alle fall. Trondheim har endelig fått sin 4. hifi-butikk. Fra før har vi bare Hifi-Klubben, Soundgarden og Tonart. Flotte butikker det naturligvis, men 3 butikker er lite for en by av Trondheims størrelse, og det er ingen tvil om at Audioroyal fyller på med produkter som vi entusiaster ikke kan unngå å like. I tillegg har vi også Acoustic Tuning, hvor innehaveren også er NAF-medlem, men han har ingen butikk å vise til, dog har også de spennende produkter å by på.

    I dag var den store dagen vi har ventet på en stund, vi som har kjent Odder en stund nå og fått fulgt med på den ambisiøse satsingen på nært hold, helt fra den spede begynnelsen, til det løsnet med agenturer fra bl.a. Einstein, Marten, Jorma, Garrot, Vyger, Acapella, Emm, Hovland og etterhvert mye mer.

    Naturligvis ble det en strek i regninga at Hovland skulle gå konkurs rett før åpningen. De hadde produkter som i alle fall jeg har fått opp øynene for. Men nå er det altså ikke flere produkter å oppdrive fra Audioroyal bortsett fra et par monoblokker og en rørforsterker, som står igjen. Men Audioroyal har også mye annet godt å by på, og i forbindelse med åpningen av butikken har de også tatt inn merker til mer overkommelige priser.

    Her er altså butikken sett utenfra. Adressen er Innherredsveien 113, som er en av byens hovedåre mot øst.


    Og her er den alltid blide og hyggelige innehaver, som har hatt hektiske dager i det siste for å få til dette.


    Den Audioroyale løven er godt synlig også inni butikken.


    I det grommeste rommet finner man noen siklekomponenter av ymse slag. Dersom noen skulle være i tvil er Odder nokså glad i vinyl, og da jeg kom inn var det Robert Plant og Alison Krauss som snurret på tallerkenen.


    Forsterkeriet besto av monoblokkene til Hovland.


    Jorma Prime leder strømmen, bl.a. med 7 meter signalkabler. Billig? Nja... Kanskje ikke.
    Høyttalerne fra Tannoy fikk jeg bare med som bakgrunnsbilde, og de hadde gode arbeidsforhold, vil jeg påstå. Det var lite å utsette på det lille jeg rakk å høre i alle fall. Lin-gardiner var brukt som demping, og det virket forbløffende bra. Lyttekroken har ingen bakvegg som gir resonanser, bare en romdeler.


    Marten var representert med en del av de lekre Form-produtene, med høyglans pianolakk i hvitt.


    ... og svart.


    Vinyl selges også. Audioroyal har inngått avtale med Big Dipper. Ennå var det slunkent i platehyllene, men det skulle ikke vare lenge. Jeg observerte mye interessant der, etter en kjapp titt. En av de ansatte forklarer en nysgjerrig kunde at snart kommer det mye mer.


    Butikken har 3 demorom, i tillegg til selve butikken, men det største var ennå ikke tatt i bruk. I dette rommet var det plasser litt mindre komponenter. Dette rakk jeg ikke å lytte til, men konstaterte at det så i alle fall pent ut. Her er det bare å sette seg og lytte til hva bl.a. litt rimeligere modeller av Vyger, Trigon og Tannoy kan presentere.


    Frisk farge på den Timoren fra Vyger.
     

    Vedlegg

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Siste sjanse til å sikre seg denne lekre rørforsterkeren fra Hovland!


    Et par vinylsnurrere og platevaskemaskin.


    Dette er det siste demorommet, hvor budsjettkomponentene var plassert. Jeg var innom akkurat lenge nok til å knipse et par bilder, og registrerte at det bl.a. var noe fra Onkyo der...




    Jeg gleder meg allerede til neste besøk, som forhåpentligvis varer lenger enn en snau halvtime.
     

    Vedlegg

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    Kult. Bra jobba BT.

    Innherredsveien 113... er det borte ved der gamle Progress Records lå?
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Innkjørselen var litt trang, så pass på felgene hvis du har lavprofildekk. Parkeringsplassen var litt trang, så pass på at du ikke rygger inn i butikken når du skal snu og kjøre ut igjen. Men ikke la dette stoppen deg fra å ta en tur eller ti ;).
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Lekkert;)

    Ser også at det er ett bare gode vinylplater på veggen, motorpsycho og band of horses... Nice ;D ;D
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Nice!
    Ser lovende ut det her.

    En liten kilometer oppover fra UFFA er det ikke?
    Det må vi tåle. Ikke så langt å gå til Svartlamon og vannhull heller. ;)
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Birdman skrev:
    Innkjørselen var litt trang, så pass på felgene hvis du har lavprofildekk. Parkeringsplassen var litt trang, så pass på at du ikke rygger inn i butikken når du skal snu og kjøre ut igjen. Men ikke la dette stoppen deg fra å ta en tur eller ti ;).
    NEI NEI NEI :mad: Dette er ikke bra med 20 tommers felger med 295 bak :'(
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Viking skrev:
    Birdman skrev:
    Innkjørselen var litt trang, så pass på felgene hvis du har lavprofildekk. Parkeringsplassen var litt trang, så pass på at du ikke rygger inn i butikken når du skal snu og kjøre ut igjen. Men ikke la dette stoppen deg fra å ta en tur eller ti ;).
    NEI NEI NEI :mad: Dette er ikke bra med 20 tommers felger med 295 bak :'(
    Fikk du testet? :p

    Fin rapport fra åpningen BT :)
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Kjempebra rapport BT, gleder meg til å stikke innom butikken å se :)
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    emotikon skrev:
    Viking skrev:
    Birdman skrev:
    Innkjørselen var litt trang, så pass på felgene hvis du har lavprofildekk. Parkeringsplassen var litt trang, så pass på at du ikke rygger inn i butikken når du skal snu og kjøre ut igjen. Men ikke la dette stoppen deg fra å ta en tur eller ti ;).
    NEI NEI NEI :mad: Dette er ikke bra med 20 tommers felger med 295 bak :'(
    Fikk du testet? :p

    Fin rapport fra åpningen BT :)
    Har ikke testet, tenkte en tur i neste uke, men nå må man vurdere fremkomstmiddel ;)
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Lykke til videre, Odder (og Audioroyal). Det ser da ut til at tilstanden ikke er så verst der nord nå.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Viking skrev:
    Har ikke testet, tenkte en tur i neste uke, men nå må man vurdere fremkomstmiddel ;)
    Man går, tar trikk eller buss. Man opplever og synser, for så å døyve voldsomme sjelsettende inntrykk med en brun eller tre på en lokal kneipe. Helst med handleposen full av vinyl, og et par brosjyrer som man lekent og lengselsfullt kan bla i,mens rusens varme favntak griper tak ideg.

    Edit: Trikk går vel ikke der oppe nei. Får bli taxi eller buss da.
     

    Othmas

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Innlegg
    551
    Antall liker
    169
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Nice!
    Ser lovende ut det her.

    En liten kilometer oppover fra UFFA er det ikke?
    Det må vi tåle. Ikke så langt å gå til Svartlamon og vannhull heller. ;)
    Ifra UFFA og rett etter brua(togovergang),inn til høyre,så er du der.Ikke lange biten å gå,sykle whatever ;D.Ramp har lengre åpningstid enn Audioroyal,så tørsten blir alltids slukket. Sykla forbi dønnblaut i seks-tia ikveld og noterte 5 biler utafor,dog ingen med lavprofildekk 8).



    mvh
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Det var vel Ramp jeg tenkte på ja. Veldig allright mat, og lokalt (jule)øl på fat sist jeg var der.
     
    E

    eet179

    Gjest
    Min gode lovekingeros, hvor ligger denne sorte Lademoen? Du får veilede meg når du engang kommer tilbake til Trøndelag.
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Hyggelig liten sjappe dette! Gleder meg til å ta en seriøs lytt på de nye rimelige Tannoyene med dual-consentric element. Førsteinntrykket var iallefall lovende.

    Plateutvalget var (heldigvis) mer for musikkelskere enn hifigærninger. Mye norsk og stort sett pop/rock, men det skal etter sigende komme nye laster med plater ukentlig! Også en del 180 grams plater.

    Meget hyggelige folk og god kake! :) Kommer garantert tilbake for å handle vinyl og kanskje et par Tannoyer til stueanlegget. Dessuten var den hvite Montegirospilleren utrolig stilig...

    Hilsen "den nysgjerrige kunden" ;)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    eet179 skrev:
    Men har det ikke alltid bodd skumlinger der?
    Skumlinger er hva du gjør de til.

    Personlig er jeg langt mer redd for enkelte mennesker med dødt blikk og dress.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.621
    Antall liker
    1.315
    ErosLoveking skrev:
    Personlig er jeg langt mer redd for enkelte mennesker med dødt blikk og dress.
    Kloke ord.

    3x3 hurra for lokale + tilhørende vinylpushing ! Det er en sjappe etter min smak.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Sender varme gratulasjoner fra Sørlandet også, og mange lykkeønskninger om hell og lykke i et tøft marked. Dette klarer dere strålende gutter.....
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    ErosLoveking skrev:
    Viking skrev:
    Har ikke testet, tenkte en tur i neste uke, men nå må man vurdere fremkomstmiddel ;)
    Man går, tar trikk eller buss. Man opplever og synser, for så å døyve voldsomme sjelsettende inntrykk med en brun eller tre på en lokal kneipe. Helst med handleposen full av vinyl, og et par brosjyrer som man lekent og lengselsfullt kan bla i,mens rusens varme favntak griper tak ideg.

    Edit: Trikk går vel ikke der oppe nei. Får bli taxi eller buss da.
    Tar man trikken havner man i Bymarka, som er på motsatt side av byen. Men det er en bussholdeplass rett utenfor butikken. Men med rimelig god kontroll på bilen er det ikke noe problem å navigere den trygt til parkeringsplassen. For sikkerhets skyld parkerte jeg utenfor budsjettdemorommet, som er bak vinduet med tigeren på det øverste bildet.

    Edit: Alternativt kan man naturligvis bestille time hos Snapdrive, som er nær nabo, så kan man få reparert bilen i samme slengen. ;D
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Gratulerer fra meg som bare vil ha Naim :D men som er mektig imponert over hvor grundig og gjennomført Odder utfører tingene.
    Flott!

    Mvh
     

    mag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Innlegg
    432
    Antall liker
    44
    Gratulerer med åpning av flott butikk!

    Her var det mye fint, bare synd butikken ligger i helt feil by. Håper virkelig denne satsningen går bra.
    Sånn ellers så savnet jeg noen fine bilder av de store Marten på demorommet, men det kommer vel etterhvert.

    mag.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    mag skrev:
    Gratulerer med åpning av flott butikk!

    Her var det mye fint, bare synd butikken ligger i helt feil by. Håper virkelig denne satsningen går bra.
    Sånn ellers så savnet jeg noen fine bilder av de store Marten på demorommet, men det kommer vel etterhvert.

    mag.
    Det skyldes ganske enkelt at det var ingen store Marten der ennå. Odder sa at de har planer om å ha Miles III og kanskje Bird i butikken til vanlig, mens Coltrane vil være tilgjengelig for demo en gang i blant, og det er jo forståelig.
     

    oyvindk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    360
    Antall liker
    109
    Sted
    Trondheim
    Glimrende med en slik butikk med hifi og vinyl. Helt etter min smak. Lykke til! :)
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    BT skrev:
    Det skyldes ganske enkelt at det var ingen store Marten der ennå. Odder sa at de har planer om å ha Miles III og kanskje Bird i butikken til vanlig, mens Coltrane vil være tilgjengelig for demo en gang i blant, og det er jo forståelig.
    Veldig fine bilder BT. Og veldig lovende butikk! Jeg tenkte kanskje at jeg skulle la "NAF-gjengen" få ha butikken for seg selv noen dager, men etter å ha sett på bildene klarer jeg ikke å holde meg unna, så jeg stikker nok innom i dag eller i morra! Ser jo veldig lovende ut den vinyl-avdelinga. Ser at både Yo La Tengo og Dinosour Jr. er på plass på bildet :D Kan ikke huske at jeg har opplevd at en hi-fi butikk selger slike ting.

    Når det gjelder Marten tror jeg tanken er å ta det litt "pent" i starten for ikke å "skremme" potensielle nye kunder. Coltrane er ikke akkurat "entry level", i alle fall ikke for trøndere :) En god stategi, siden trøndere fort kan bli litt "skæmt" hvis prisnivået er litt drøyt sånn i starten. Innherradsveien er tross alt ikke London eller Paris, strengt talt ikke Bogstadveien heller. For øvrig lett å finne fram selv for de som ikke er kjent i Trondheim. Faktisk ikke lenger enn at det er mulig å gå fra sentrum på en god dag (kanskje hvis det regner litt mindre enn i dag).
    Mvh.
     
    E

    eet179

    Gjest
    Endelig en leverandør av ypperste klasse i nabolaget, det har jeg alltid ønsket meg. Og på riktig side av Innherredsveien i tillegg. Så om du kommer erosloveking, må du si "jeg", og vente med "æ" til du befinner deg på den andre siden av kirkegården. Advarer samtidig om at du kan treffe velkledde menn som har sansen for selvopptatte, innadvente, dinosaurband.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    så "jeg" må være fintrønder også? Makan!!

    Nei, her blir det ækt orkdaling.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    eet179 skrev:
    Endelig en leverandør av ypperste klasse i nabolaget, det har jeg alltid ønsket meg. Og på riktig side av Innherredsveien i tillegg. Så om du kommer erosloveking, må du si "jeg", og vente med "æ" til du befinner deg på den andre siden av kirkegården. Advarer samtidig om at du kan treffe velkledde menn som har sansen for selvopptatte, innadvente, dinosaurband.
    ;D ;D ;D

    Hva slags band snakker vi om her? Oasis?
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    eet179 skrev:
    Og på riktig side av Innherredsveien i tillegg. Så om du kommer erosloveking, må du si "jeg", og vente med "æ" til du befinner deg på den andre siden av kirkegården. Advarer samtidig om at du kan treffe velkledde menn som har sansen for selvopptatte, innadvente, dinosaurband.
    Du mener altså at "oppsida" er den rette sida? Jeg bor nå mer på "nedsida", faktisk et steinkast unna Svartlamoen. Men kan bite i meg at oppsida er bedre.
    Dinosaurband = "Dinosour Jr." :p??
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    torem skrev:
    Veldig fine bilder BT. Og veldig lovende butikk! Jeg tenkte kanskje at jeg skulle la "NAF-gjengen" få ha butikken for seg selv noen dager, men etter å ha sett på bildene klarer jeg ikke å holde meg unna, så jeg stikker nok innom i dag eller i morra!
    Vi tar fortsatt opp nye medlemmer.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    melder meg nok ikke inn i NAF, men spør likevel pent om jeg kan avlegge noen en visitt engang. Birdman og jeg har vel en slags avtale fra før. ;)
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.933
    Antall liker
    747
    Kan ikke nok om hi-fi enda til å være med i en forening, men med en ny vennligsinnet hi-fi butikk i nabolaget vil kanskje interessen min øke fremover :) Audioroyal kjører kanskje noen demo-kvelder også etterhvert?
     

    Hilmar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.02.2008
    Innlegg
    86
    Antall liker
    1
    Sted
    Trondheim
    Gratulerer med fin butikk Odder! Kjøpte noen plater i dag - får ta litt lytting og sikling en annen dag. Påfyll av Lp-plater hver torsdag - det liker jeg!
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Er det Tannoy Defenition DC8T eller DC10T som står i lokalet?
    Hvilket forsterkeri er koblet til?
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    ErosLoveking skrev:
    melder meg nok ikke inn i NAF, men spør likevel pent om jeg kan avlegge noen en visitt engang. Birdman og jeg har vel en slags avtale fra før. ;)
    Den står selvfølgelig fortsatt ved lag :).
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    torem skrev:
    Kan ikke nok om hi-fi enda til å være med i en forening,
    Aiaiai, hvis det eksisterte slike krav til medlemskap, så hadde vi hatt en liten miniklubb, og flere av oss som var med på å stifte klubben måtte melde seg ut. Håper ikke noen føler seg støtt ;D.
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Er det Tannoy Defenition DC8T eller DC10T som står i lokalet?
    Hvilket forsterkeri er koblet til?
    Ser ut som DC8T står bak i lokalet på jorma-kabel bildet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn