Nad

Storvoll

Fersking
Ble medlem
21.09.2022
Innlegg
1
Antall liker
0
Sted
Brøstadbotn
Hei , har kjøpt en brukt nad c390 dd2 og et par klipsch rf 82 - mk 2. er dette en brukbar kombo eller burde jeg gå for andre høytalere?
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.374
Antall liker
35.122
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Hei Storvoll, velkommen til sentralen. Tenker dette kan gå, litt "skummelt" hvis rf'n blir for kvass i toppen, så ikke så lett å si. Hvordan rommet er osv spiller mye inn her.
 

Elmer

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.08.2009
Innlegg
1.944
Antall liker
2.193
Siden du har kjøpt det er det enkelt. Koble opp annlegget, lytt på det kanskje flytte litt rundt på høyttalerne, . Syns du du det låter bra så gjør det det. Ferdig snakka.

Å spørre om råd her inne fraråder jeg alle som er litt nye i hobbyen. Her vil du møte f.eks.

a) De som ikke liker NAD og f.eks heller vil anbefale forsterkere med teknologi fra tiden da damplokomotiv rullet på skinnegangene.

b) De som ikke liker Klipsch osv. Eller ....

c) De som påstår (!!!) at de har hatt komboen/hørt den, men etter en tid osv... .

En tinger sikkert ingen av dem har hørt anlegget i DITT rom. Som er en vesentlig faktor. Uansett tråden vil bli lang og de fleste er nok frampå for å polere kjepphestene sine - som spriker i alle retninger. Du vil etter hvert sitte igjen med enda flere spørsmål enn da du startet. Hvem har fasiten ? En person - og det er DU.

Lykke til , spill musikk og kos deg ! Så ser du etter hvert hva framtida fører med seg i hobbyen.

Kjao !

Dr.E
 
P

parafinoksen

Gjest
Hei, @Storvoll , og velkommen.

Jeg har ikke hørt forsterkeren eller høyttalerne, verken hver for seg eller sammen. Men som @Elmer sier, prøv :) Bare husk at høyttalerplassering og sitteposisjon i rommet har ekstremt mye å si. Det samme med vinkling av høyttalerne inn mot ørene – det kan være bra eller dårlig. Prøv deg frem. Og hvis rommet er veldig nakent (lite møbler, harde flater osv.), hjelper det nesten ikke hva du kjøper av utstyr. Prøv denne kalkulatoren for å finne et utgangspunkt for høyttalerplassering: http://noaudiophile.com/speakercalc/

Lykke til, og ikke hiv deg på byttekarusellen før alt annet er prøvd.
 
Topp Bunn