NAD M5 og NAD M3....hvilken høyttaler??

Meatball

Fersking
Ble medlem
01.03.2012
Innlegg
4
Antall liker
0
Hi

Jeg har nettopp kjøpte meg NAD M3 og NAD M5 med XLR interconnects. Rommet mitt er 5meter X 4meter og er veldig 'lively' (vegg/gulv/takk i treverk). Dette er et dedikert Kino/musikk rom (my MAN-CAVE) men må holde meg til 'konafaktor' og ta hensyn til at barne bruke for BarneTV.

Jeg lytter til nesten bare 'Vocal og Classical musikk'...Tracey Chapman, Elvis Costello til Adel og , etc. Spille ikke rock/dance via denne system (har i tillegg en 7.1 kino system på samme rommet - Jamo pex7 THX vegg høyttaller og sub)

Høytaller må være Bøkhyller størrelse!!

Er det noen som kan forslå noen gode og greite høytallere.....Jeg har tenkte på B&W PM1 (ikke rå til 805) eller 705's og PMC TB1

Budget opp til 15.000


Takk
 
S

Stereo_Mono

Gjest
PSB bruker bla Nad elektronikk når de tuner sine høyttalere. (samme eier)
Syncrony serien deres har en stativ model som jeg synes låter flott. Verdt å sjekke ut nærmere.
 

Larsemann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.07.2003
Innlegg
204
Antall liker
0
Hva med å kjøpe brukt 805 eller Dynaudio Contour S1,4? Fantastiske høytalere begge to. Har dog ikke hørt de på NAD, kun Cambridge, VTL, Lyngdorf, Primare, Hegel og SAT. Dynaudioene spiller utrolig rent, fyldig og engasjerende på alle de merkene (men trenger litt effekt altså så f.eks. VTL ST-85 spiller veldig bra på lavere volum, men mangler litt ifht f.eks. Lyngdorf på høyere nivå.) Et sprik av lydsignaturer på forsterkerene så tyder på at høytaleren spiller bra med det meste :)
 

Meatball

Fersking
Ble medlem
01.03.2012
Innlegg
4
Antall liker
0
digiman skrev:
PSB bruker bla Nad elektronikk når de tuner sine høyttalere. (samme eier)
Syncrony serien deres har en stativ model som jeg synes låter flott. Verdt å sjekke ut nærmere.
Takk. Godt å høre vi Canadians lage god utstyr. Tenkte ikke på PSB. Skal se nærmere på de!
 

Eirik_A

Medlem
Ble medlem
17.08.2010
Innlegg
6
Antall liker
0
Torget vurderinger
7
Hei!

Tror Dali Mentor kunne vært av interesse, jeg har selv god erfaring med disse, faktisk har jeg prøvd med akkurat din fysiske forsterker!

Hilsen Eirik, håper du er fornøyd med M3'en og at den kom frem hel:)
 

Meatball

Fersking
Ble medlem
01.03.2012
Innlegg
4
Antall liker
0
Ealim skrev:
Hei!

Tror Dali Mentor kunne vært av interesse, jeg har selv god erfaring med disse, faktisk har jeg prøvd med akkurat din fysiske forsterker!

Hilsen Eirik, håper du er fornøyd med M3'en og at den kom frem hel:)
Hi Eirik

Fikk M3 for noen timer siden men har ikke hatt tid å lytte på det. Imponert med innpakkning av amp'n!!!! Ser frem til første lytte sesjon.

Skal prøve å låne et sett Pm1's og Mentors denne helgen, fra Hifiklubben. Takk for forslag
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Dynaudio Confidence 1, er vel salg på soundgarden for tiden også!
 

audunbra

Fersking
Ble medlem
24.02.2012
Innlegg
1
Antall liker
0
Jeg har NAD M55 og NAD M3 med Dali Mentor 5 - og det synes jeg er bra match. Skikkelig engasjerende godlyd i mine ører ;)
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Ellers lå det et sett confidence 3 på børsen her litt, DET er høyttaler, om enn litt "old fashion" utseende.
 

Andersen88

Medlem
Ble medlem
14.10.2011
Innlegg
24
Antall liker
6
Sted
Bergen
Torget vurderinger
4
Skal prøve å låne et sett Pm1
Ville også sjekket ut Pm1 om jeg var deg. Fantastisk lyd! Konefaktoren er også høy på disse, og de kan fint plasseres nært bakvegg (bassport i front). Har hørt mye på disse, og de imponerer like mye hver gang. Frister å kjøpe inn til et anlegg nr.2 her i huset :)

Anbefales! :)
 
Topp Bunn