Politikk, religion og samfunn Når har folk tenkt å våkne og reagere på det som skjer i Gutteklubben grei?

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.250
Antall liker
9.483
Torget vurderinger
2
Tap på 200 milliarder, men ledelsen i Equinor påstår de har sagt fra. I en fotnote på side 300 i årsrapporten 2019!!

Man taper altså 200 000 000 000 kr, og mener det er greit med en fotnote ( jeg antar da at denne artikkelen stemmer https://www.nrk.no/norge/kritiserer-equinor-for-usa-tapene-1.15047664 ).

Trodde poenget med et kapitalistisk system og høye lønninger er at sånt skal svi. Hele ledelsen burde vært sparket rett ut, nesten uansett skyld eller ikke.

PS. Nå mener jeg at et kapitalistisk system er å foretrekke framfor alternativene, men da må også "spillereglene" følges. Ikke slik som nå hvor staten/ samfunnet må betale når ting går i dass.
Dette skjedde har bakgrunn i ledelsen og strategien til tidligere toppsjef Helge Lund. Han sørget for å få ut alle opponenter og folk med egne meninger under fusjonen mellom Statoil og Hydro, deretter bestemte han en strategien om økt oljeproduksjon uansett pris, og med en flokk nikkedukker rundt seg ble det slik og katastrofen er et faktum. For alminnelige ansatte i selskapet var strategien åpenbar hodeløs ,men det hjalp ikke. Alt dette skjedde mens departementet og regjering ble overmannet av lobbyister og ingen gjorde jobben sin. Så mange ansvarlige i styre og stell er skuldige her , nettopp derfor vinn ingen snakke om det og dysser det ned. Lund forsvant til toppjobb i UK og ble gitt noen hundre millioner i fallskjerm da den jobben forsvant i en ny fusjon. Sånn går det med greie gutter
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.575
Antall liker
2.771
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Jeg vet ikke noe annet enn det som har kommet frem i media om denne saken, så jeg vet ikke hva du hinter til. Pass bare på at du ikke blander sammen dette og ting som gjaldt en av Bondeviks forgjengere som KrF-leder. Der gikk det i sin tid ganske friske rykter.
Blander nok dessverre ingen rykter, men forholder meg til faktaopplysninger jeg har fått servert.

mvh
Proffen
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.637
Antall liker
10.189
Blander nok dessverre ingen rykter, men forholder meg til faktaopplysninger jeg har fått servert.

mvh
Proffen
OK, så det du har fått servert er med dette å anse som bevist, den endelige virkelighet, nok til å vite hva som skjedde i Bondeviks hode den gang da. Hans egne, og hans medarbeideres egne ord, teller ikke. Pressen vet ikke om dette graverende som du og noen andre utvalgte kjenner til, eller de nekter å skrive om det.

Særlig. Dette framstår ikke som veldig troverdig.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Diskusjonen den gang gikk på om Bondevik var skikket til å lede landet samtidig som han hadde store helsemessige problemer. I de fleste andre land ville dette vært game over for en leder, og ikke minst en statsleder. Men her ble det en underlig aksept for at mentale helseproblemer ikke behøvde å bety at man skulle parkeres. Jeg tror dette var viktig og en av tingene som gjør Norge litt spesiell. Ikke mange andre land som har roen nok til å takle en slik situasjon så godt.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.575
Antall liker
2.771
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
OK, så det du har fått servert er med dette å anse som bevist, den endelige virkelighet, nok til å vite hva som skjedde i Bondeviks hode den gang da. Hans egne, og hans medarbeideres egne ord, teller ikke. Pressen vet ikke om dette graverende som du og noen andre utvalgte kjenner til, eller de nekter å skrive om det.

Særlig. Dette framstår ikke som veldig troverdig.
Det står deg selvsagt helt fritt å velge om du vil tro på det eller ei.
Nå hadde jeg nok aldri stemt KRF i utgangspunktet, men hvis så var, ville jeg nok ikke gjort det etter at jeg fikk vite hva som lå bak sykemeldingen.
Simple as that.
Og jeg har jo aldri syntes at KMB har fremstått som veldig sympatisk, presteutdannelse til tross, men mer som en sutrete, bortskjemt brelunge, hvis han ikke fikk viljen sin.........

mvh
Proffen
 

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
4.330
Antall liker
3.518
Torget vurderinger
4
Hva skjedde da ?
 
Topp Bunn