Nå er faen meg kona i telefonen igjen....

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
Hva er det med disse kvinnfolkene som gjør at de slipper alt de har av vett og forstand så snart telenonen ringer. :eek: :eek:

Mot slutten av et deilig og enkelt spagetti måltid ringer telefonen i det vi forsyner oss for siste gang....og jeg har begynt å planlegge desserten.


riiing!!! storming ut på kjøkkenet,,, en viss datter er på tlf... Det er nå 35 minutter siden og jeg har spist ferdig ryddet av bordet drukket opp vinen ryddet kjøkkenet. Støvsuget stuen og satt meg ned stolen, ..og samtalen forsetter..konas størkende tallerken med spagetti står fortsatt urørt...

Joda jag kunne sagt fra om at en viss person kunne ringe tilbake, men "noen"kunne blitt fornærmet... og hvis det skal bli trivelig for gubben i kveld så har han vett til å holde kjeft for en gang skyld.. noe taktisk må man være...

Jeg tror jeg tar meg en liten tår meg Whisky og går på musikkrommet og koser meg litt, til disse dustete kvinnfolkene blir ferdig... 8)
Sleiven
 
V

vredensgnag

Gjest
Yap-yap-yap.

Etter at mobilen kom har de fått anledning til å snakke sammenhengende når de er ute, hvilket de også gjør.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.539
Antall liker
7.860
Torget vurderinger
0
Oi !!! :eek: Stereotyper ! :D Forsåvidt ikke noe å si på i et HiFi forum. (Stereo !) 8)

Du bør være sikker på at din "lille due" ikke leser HFS !! Med et "verdenskjent" medlem friskt i minnet! ;D ;D ;D
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.875
Antall liker
4.315
Det finnes menn også - men de er ofte over gjennomsnittlig rastløse. Men kvinnene er verst på den fronten der. Det er kjedelig når man har lagt sin sjel i et måltid og så smuldrer det hen i en telefon.

Jeg synes du skal fortelle kona di hva du føler når hun oppfører seg sånn. Kjefting og sinne vil sannsynligvis virke mot sin hensikt. 8) 8) 8)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hvis du serverer spaghetti på påskeaften, så må jeg virkelig si at jeg har en viss forståelse for hennes prioriteringer ;)

Mvh Vidar P
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
Vidar P skrev:
Hvis du serverer spaghetti på påskeaften, så må jeg virkelig si at jeg har en viss forståelse for hennes prioriteringer ;)

Mvh Vidar P
Det gjelder å gjøre sine gleder enkle.. ;)
Nå har du ikke smakt spagettien her i huset, men den stiller i samme klasse som gåslever med syltet løk og toast.. ;D ;D
Vi har ennå ikke åpnet Twistposen, så mye kan skje..

God påske..
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Pytt sann, hvem er vi til å klage, som sitter her på HFS :)

God påske til deg også!

Mvh Vidar P
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
Vidar P skrev:
Hvis du serverer spaghetti på påskeaften, så må jeg virkelig si at jeg har en viss forståelse for hennes prioriteringer ;)

Mvh Vidar P
Jøss er det Påskeaften idag? Vi hadde Seder på torsdag, det er den kvelden som teller...'

Ellers gjelder det å gjøre sine gleder enkle..
Nå har du ikke smakt spagettien her i huset, men den stiller i samme klasse som gåslever med syltet løk på toast..
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
hvorfor kommer innlegget mitt to ganger
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Topic: Tolerer og kommuniser.

God påske!
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.011
Antall liker
393
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Jeg minnes en stripe fra Pondus som går omtrent slik:
Jokke ringer til Pondes (eller omvendt, husker ikke helt):
Pondus: Hallo
Jokke: Treffes?
Pondus: Hvor?
Jokke: Pubben
Pondus: Når?
Jokke: 5 min.
Pondus: ok

Slik kan en telefonsamtale gjennmføres. Til informasjon snakket min kone sammenhengede i 1 1/2 time for et par dager siden. Neste kveld kan hun ikke forstå hvorfor hun har mistet tråden i påskekrimmen.
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.562
Antall liker
7.093
Etter sigende forsto gamle Bell først det kommersielle potensialet til telefonen etter at han hadde overhørt konemor tjate i vei "about nothing" i over en halvtime med konen til en av de få høyere embedsmenn i New York som først hadde fått innstallert telefon av jobbmessige grunner...
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.575
Antall liker
2.771
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Tror ikke på noe poeng i å løse mysteriene om hvorfor damer gjør som de gjør.......
Men, for å si noe:
-Damer bruker i gjennomsnitt 15 000 ord pr døgn, menn 5 000. Dvs at vi stort sett har sagt vårt når arbeidsdagen er over...
-Å forstå damer har jeg gitt opp for lengst! Seriøst! ;D

Fortsatt god påske!

mvh
Proffen
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.283
Antall liker
11.067
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Hva er det dummeste fintfolk gjør på en påskeaften ?
Snakke i telefonen, spise spaghetti eller pjatte på HFS?
Ikke vet jeg, syns forsåvidt alle er OK jeg, bare man husker på å spille litt musikk også :)
Og drikke vin og handle CDer på nettet kanskje...
J.
 

janopseth

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2005
Innlegg
196
Antall liker
2
Spiralis skrev:
Oi !!! :eek: Stereotyper ! :D Forsåvidt ikke noe å si på i et HiFi forum. (Stereo !) 8)

Du bør være sikker på at din "lille due" ikke leser HFS !! Med et "verdenskjent" medlem friskt i minnet! ;D ;D ;D
ah den husker jeg langt bak i hodet, var det her på sentralen eller ett annet norsk fora?


s
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.648
Antall liker
32.610
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
:) Å ho sitter vel ikke så mye mere i tlf Sleiven , enn hva vi gjør her tenker je?? ;)

God påske ;D

gismo
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.118
Antall liker
9.429
noruego skrev:
Etter sigende forsto gamle Bell først det kommersielle potensialet til telefonen etter at han hadde overhørt konemor tjate i vei "about nothing" i over en halvtime med konen til en av de få høyere embedsmenn i New York som først hadde fått innstallert telefon av jobbmessige grunner...
Bell utviklet telefonen som ett hjelpemiddel for hørselhemmede. Bells kone var nesten døv.............. ;)
 

Tuxflux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2008
Innlegg
261
Antall liker
0
Du kan vel alltids stikke å gjøre noe som er pressende for deg midt i et måltid hun har laget for å se hvordan hun reagerer? Hadde det vært meg hadde jeg nok blitt temmelig pissed. Heldigvis er kona normalt sett på samme bølgelengde som meg når det gjelder sånne typiske mann/kvinne ting :p
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
326
Sted
Oslo Vest
Dette er et generelt problem, om mer enn en dame kvinne er i et rom er det ikke lenger et rom, men en hønsegård.

Noen som har vært på grønn en lørdags for/ettermiddag ?

PS. Der har de bare dyr pasta i pakker fra utlandet.
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.741
Antall liker
503
Gåte:

Vet dere hvorfor kvinner alltid strikker når de er i forsamling?
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.982
Antall liker
11.840
Sted
Hus
Hadde vi gått inn til pesen midt under middagen og sittet der halvannen time, så hadde det ikke blitt sex de neste ukene tenker jeg ;) ;D ::)

Sleiven skrev:
gismo skrev:
:) Å ho sitter vel ikke så mye mere i tlf Sleiven , enn hva vi gjør her tenker je?? ;)

God påske ;D

gismo
Touche`
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
Å forlate et måltid for å "kjadre" i telefonen handler ikke om kjønn, det handler om folkeskikk.
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.982
Antall liker
11.840
Sted
Hus
Vet det, men det kunne fort blitt rasultetet av det ;)
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.539
Antall liker
7.860
Torget vurderinger
0
Gjest skrev:
Gåte:

Vet dere hvorfor kvinner alltid strikker når de er i forsamling?

For at de skal ha noe å tenke på når de skravler! ;D
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.575
Antall liker
2.771
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Mannen var ute og ruslet, da han kom over en oljelampe.
Han tok med seg lampen hjem, og vel hjemme begynte han å pusse den blank.
Da spretter det ut et en magisk ånd, en meget gretten sådan..........
"Ja, da har du altså tre ønsker jeg kan oppfylle"...
"Hmmm, jeg har alltid ønsket meg ubegrenset med penger...."
"Det er da ingen match"
Som sagt, så gjort, og vips var kontoen fyllt opp.
"Så har jeg alltid ønsket å være muskuløs og vakker"...
Som sagt, så gjort...
"Men nå må du la meg få litt utfordring på den siste da............"
"Vel, jeg har alltid ønsket å dra til USA, men jeg har flyskrekk, og jeg blir så fryktelig sjøsyk. Kunne du bygget et motorvei over Atlanteren?"
"Hmmmmf, nå fornærmer du meg; er det virkelig det beste du kan komme på for å utfordre meg...? Prøv igjen"
"Vel, jeg har alltid ønsket å kunne forstå min kone..."

"Du, hvor mange felt vil du ha på den motorveien............." ;D

Need I say more...?

mvh
Proffen
 
P

Parelius

Gjest
Hva skal en si om menn som ikke kan velge de rette kvinner?
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.575
Antall liker
2.771
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Når en dame treffer en mann, er hennes største ønske at han må forandre seg. Og så gjør han det ikke....
Når en mann treffer en dame, er hans største ønske at hun aldri må forandre seg. Og så gjør hun det....

;D

mvh
Proffen
 

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Innlegg
889
Antall liker
58
Sted
Modum
Man har da mulighet til oppgradere? Kjerringa altså? Det har jeg gjordt et par ganger og det er akkurat som en major upgrade av riggen..
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.982
Antall liker
11.840
Sted
Hus
Girlfriend v. 1.0 og oppover er kompatibel med hverandre. Oppgradering til Wife v. 1.0 er ikke bakoverkompatibel ;)
 

Norum

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.07.2006
Innlegg
582
Antall liker
5
Bartesam skrev:
Girlfriend v. 1.0 og opper er kompatibel med hverandre. Oppgradering til Wife v. 1.0 er ikke bakoverkompatibel ;)
Til Teknisk Support

I år oppgraderte jeg fra Kjæreste 7.0 til Kone 1.0. Etter kjøpet installerte Kone 1.0 seg selv i alle andre programmer. Det
dukker nå opp så snart jeg starter pc'en, overvåker alle mine aktiviteter, og foreslår stadig vekk krevende tilleggsvare, som
f.eks Barn 2.0, enda alle vet at DET programmet er dårlig utviklet.
Kone-programmet tar mye tid, og bruker masse ressurser. Det er umulig å holde Kone 1.0 i bakgrunnen mens jeg prøver å
bruke noen av mine yndlingsprogrammer. Gamle programmer som Pokeraften 10.3, Fest 2,5 og Søndagsfotball 5.0 virker ikke lenger. Dette stod det ikke noe om i produktspesifikasjonen for programmet.
Jeg overveier å gå tilbake til Kjæreste 7.0, men jeg klarer ikke engang å avinstallere Kone 1.0. Kan dere hjelpe meg??
Hilsen Forvirret og Frustrert.

Svar:
Kjære SS
Problemet ditt er veldig vanlig, mange klager over det samme, men det skyldes hovedsakelig en misforståelse. Mange menn
oppgraderer fra Kjæreste 7.0 til Kone 1.0 fordi de tror at Kone 1.0 er et nytte- og underholdningsprogram. Der tar de fleste feil.
Kone 1.0 er et styreprogram, designet for å styre alt. Det er umulig å fjerne Kone 1.0 og gå tilbake til Kjæreste 7.0 når det
først er installert. Noen har prøvd å installere Kjæreste 8.0 eller Kone 2.0, men har endt opp med flere problemer enn de hadde
med Kone 1.0. Vi anbefaler at du beholder Kone 1.0 og gjør det beste ut av situasjonen. Du kan eventuelt lese hele kapittel 6 i
manualen "Alminnelige programfeil".
Systemet vil kjøre perfekt så lenge du tar hele ansvaret for alle programfeil, uansett hva de skyldes. Det beste du kan gjøre er straks å skrive UNNSKYLD for at styresystemet skal gå tilbake til normalen.
Kone 1.0 er et flott program, men det krever en høy grad vedlikehold.
Du kan overveie å kjøpe mer software for å forbedre yteevnen.
Vi anbefaler Blomster 2.1, Sjokolade 5.0, eller i ekstreme tillfeller Pels 2000.
Men du må under ingen omstendigheter installere Venninne_i_miniskjørt 3.3.
Dette programmet støttes ikke av Kone 1.0,og vil sannsynligvis få pc'en din til å plane helt ut.

Med vennlig hilsen
Teknisk Support

;D
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.701
Antall liker
7.945
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Tor Nado skrev:
PS. Der har de bare dyr pasta i pakker fra utlandet.
Pasta må ein lage sjølv. Egg (berre plomme er best) og mjøl. Kna saman. Kna endå meir, og kjevl ut. Brett, kjevl ut ein gong til. Hald på til du er godt lei dette. Hald så fram med kjevlinga til deigen vert seig. Køyr i ei pastamaskin, eller lag lasagne. Kok med ein gong.
Vel verd ei påskemesse.
 
N

nb

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
Pasta må ein lage sjølv. Egg (berre plomme er best) og mjøl. Kna saman. Kna endå meir, og kjevl ut. Brett, kjevl ut ein gong til. Hald på til du er godt lei dette. Hald så fram med kjevlinga til deigen vert seig. Køyr i ei pastamaskin, eller lag lasagne. Kok med ein gong.
Vel verd ei påskemesse.
Nei, dette er ei myte frå folk som akkurat har gått til innkjøp av pastamaskin. Du skal dog ha kudos for at di faktisk er i bruk, det er ein liten og eksklusiv klubb. Sorten plar vanlegvis samle støv bakerst i skåpet.

Til kraftige sausar som raguar er det faktisk betre med tørka pasta, då strukturen til tørka pasta held betre på sausen. Men til lettare sausar, ravioli og liknande, er fersk pasta absolutt å foretrekke.

Det vert litt som å seie at mjuke ostar er betre enn faste. Det avheng av kva man skal bruke dei til. Men å lage eigen pasta er fin terapi, sjølv om det krevs eit viss tolmod.
 
Topp Bunn