Myke tonearmledninger?

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Innlegg
6.404
Antall liker
3.194
Jeg driver og eksperimenterer med en tangentialarm og trenger noen myke ledninger som ikke hindrer armens bevegelse.
Noen som har noe forslag?
 

Steen

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.02.2005
Innlegg
1.111
Antall liker
1.351
Lite respons her. Hvis du tar en tur innom diyAudio.com har dette vært diskutert mye. Mange sverger til twisting av litzwire, og da kan du selv bestemme hvor "tykk" det ferdige resultatet skal være. Det viktigste er at denne kabelbiten er så kort som mulig før den termineres i RCA pluggene, pga. mangel på skjerming.
Steen
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Mulig den er i tykkeste laget. Men denne brukes av flere til rewiring av Rega, så veldig stiv er den ikke. Jeg har hjemmesydd en vanlig kabel 5-pin 'DIN' til RCA til min SME. God kabel så langt jeg kan mene noe.

CARDAS TONE ARM CABLE 33awg X4 SHIELDED LITZ PER 300mm | eBay

Den kan bestilles i en passende lengde og de fire enkeltlederne kan lett 'vippes ut' av ytterisolasjonen og skjermestrømpa. Så har du en ubrutt lengde, skjerm der du kan, og uskjermede ledere der du må.
 

Steen

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.02.2005
Innlegg
1.111
Antall liker
1.351
Jeg driver og eksperimenterer med en tangentialarm og trenger noen myke ledninger som ikke hindrer armens bevegelse.
Noen som har noe forslag?
Hvis du tenker på arm som kun drives av platerillene (type Cantus) kan du glemme nesten alle kabeltyper. Gjør et søk på Bay'en på: enameled copper wire 42
Denne type koster lite for utallige meter, men kan tvistes/flettes til du er fornøyd.(Enkel oppskrift finner du også på diy.com) Vær obs på at noen typer må "brendes" før de kan loddes.
Steen
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Sånn for orden skyld: Den Cardassaken er temmelig tynn, altså. Med skjermestrømpe og ytterkappe er den 3,5 mm om jeg ikke husker feil. De fire lederne som skal til armrøret er ikke rare greiene, med andre ord. Langt fra en vanlig signalkabel.
 

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Innlegg
6.404
Antall liker
3.194
Jeg driver og eksperimenterer med en tangentialarm og trenger noen myke ledninger som ikke hindrer armens bevegelse.
Noen som har noe forslag?
Hvis du tenker på arm som kun drives av platerillene (type Cantus) kan du glemme nesten alle kabeltyper. Gjør et søk på Bay'en på: enameled copper wire 42
Denne type koster lite for utallige meter, men kan tvistes/flettes til du er fornøyd.(Enkel oppskrift finner du også på diy.com) Vær obs på at noen typer må "brendes" før de kan loddes.
Steen
Jeg fant faktisk en rull med sånn 0.008 mm² lakkisolert tråd i roteskuffen.
Takk for tipset, kanskje jeg skal prøve den.
 
Topp Bunn