Mye lekkert på Arken messen i Sverige!

TommyL

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
62
Antall liker
0
Dagens absolutte høydepunkt for meg var en god halv time på første rad hos Interceptor. De spilte på Martin Logan Summit + Ayre elektronikk samt Crystal cable! Jeg synes det låt helt fantastisk ;D

Tommy
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Enig i at det var mye lekkert. Men det var mye folk, faktisk så mye at det var vanskelig å komme inn i de mest attraktive rommene til tider, langt mindre få en plass i sweet spot.
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Enig i at det var mye lekkert.  Men det var mye folk, faktisk så mye at det var vanskelig å komme inn i de mest attraktive rommene til tider, langt mindre få en plass i sweet spot.
Mener du at lidenskapen vår sprer seg...? ;)
Skummelt når`vanlige`folk får vite om dette!!!! ;D
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.249
Antall liker
16.223
Sted
Østfold
Det viser seg vel at det kanskje ikke alltid er like lurt å ha et rom på 10kvm med EN stol på en messe hvor man forventer 6000+ besøkende. Om alle skal få sitte ned må man altså skifte hvert 10. sekund og ikke ha en eneste pause.
 
O

om.s

Gjest
Mye lekkert og bra her nede i helgen, noen positive og hyggelig overraskelser har det blitt underveis på messa.....

mvh
 
O

om.s

Gjest
Det viser seg vel at det kanskje ikke alltid er like lurt å ha et rom på 10kvm med EN stol på en messe hvor man forventer 6000+ besøkende. Om alle skal få sitte ned må man altså skifte hvert 10. sekund og ikke ha en eneste pause.
Og i den ene stolen fikk man servert noen av de bedre lekkerhetene fra messa....

mvh
 

sule_bih

Medlem
Ble medlem
23.03.2004
Innlegg
8
Antall liker
2
Sted
Fredrikstad
Jeg kom tilbake før en halv time siden. Likte Summit oppsett veldig godt, ikke minst Vista som jeg ville helst høre siden prismessig ligger det et par hakk nærmere lommeboken min.

Deiliiiiiiiiig!

Likevel dette rommet måtte nøye seg med andre plassen etter min mening, siden jeg likte Burmester oppsett mye bedre.

Konge!
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOHHHHHH!!!!

bamsemann.. :)
Du kommer ikke unna med ei vanlig norsk stue med denne høytaleren!
Hele stua må også være OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOHHHHHH!!!! ;)
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.249
Antall liker
16.223
Sted
Østfold
Må bare understreke at her uttaler jeg meg om hvordan de ulike messeutstillerne hadde lykkes med messeoppsettet, og ikke om utstyret de stilte ut.

Og i den ene stolen fikk man servert noen av de bedre lekkerhetene fra messa....

mvh
Om du snakker om noen elektrostater så er jeg tilbøyelig til å være ganske enig selv om det var svært begrenset hva jeg fikk av lyttemuligheter i denne stolen.

Imidlertid var det vel en god del rom med bare en stol. Mener MBL også hadde det, og der var det også respektabel lyd.

Selv holder jeg en knapp på hva Respons hadde fått til i sitt lille rom, men igjen blir det veldig basert på hva som ble spilt når jeg var til stede, og hvordan de hadde fått til kombinasjonen med rommet.

JBL Array, Klipsch og Pioneer/TAD hadde ganske bra dynamikk, men andre gangen jeg var innom JBL var det tomt i rommet og da låt det grusomt.

Ellers var vel faktisk oppsettene med Vifa og Dynavoice de som overrasket mest i forhold til forventningene.

Generelt vil jeg si at det ikke var så mange skikkelig vellykkede oppsett på denne messen når man tar synergien med komponenter og rom med i beregningen, men det var totalt sett, etter min mening, bedre lyd enn i Stockholm. Imidlertid var nok ikke Audionord i nærheten av hva de presterte i Stockholm, men igjen var det, som på alle de andre plassene, begrenset hva jeg fikk hørt.

Hos HiFiStället var det imidlertid et par oppsett som låt respektabelt. Imidlertid mener jeg at det er enda mer å hente på BE10-oppsettet.

Årets merkeligste opplevelse var imidlertid hos Mårten Design. I et helt symmetrisk rom var det masse bass på venstre side og helt bassfritt på høyre side. Hvordan er det mulig da ???
 
O

om.s

Gjest
Må bare understreke at her uttaler jeg meg om hvordan de ulike messeutstillerne hadde lykkes med messeoppsettet, og ikke om utstyret de stilte ut.


Om du snakker om noen elektrostater så er jeg tilbøyelig til å være ganske enig selv om det var svært begrenset hva jeg fikk av lyttemuligheter i denne stolen.

Imidlertid var det vel en god del rom med bare en stol. Mener MBL også hadde det, og der var det også respektabel lyd.

Selv holder jeg en knapp på hva Respons hadde fått til i sitt lille rom, men igjen blir det veldig basert på hva som ble spilt når jeg var til stede, og hvordan de hadde fått til kombinasjonen med rommet.

JBL Array, Klipsch og Pioneer/TAD hadde ganske bra dynamikk, men andre gangen jeg var innom JBL var det tomt i rommet og da låt det grusomt.

Ellers var vel faktisk oppsettene med Vifa og Dynavoice  de som overrasket mest i forhold til forventningene.

Generelt vil jeg si at det ikke var så mange skikkelig vellykkede oppsett på denne messen når man tar synergien med komponenter og rom med i beregningen, men det var totalt sett, etter min mening, bedre lyd enn i Stockholm. Imidlertid var nok ikke Audionord i nærheten av hva de presterte i Stockholm, men igjen var det, som på alle de andre plassene, begrenset hva jeg fikk hørt.

Hos HiFiStället var det imidlertid et par oppsett som låt respektabelt. Imidlertid mener jeg at det er enda mer å hente på BE10-oppsettet.

Årets merkeligste opplevelse var imidlertid hos Mårten Design. I et helt symmetrisk rom var det masse bass på venstre side og helt bassfritt på høyre side. Hvordan er det mulig da ???
Den beste musikalske presentasjonen er etter imho, Vetereran HiFi som også kjørte enbart analogt, bravo!! beste musikalske presentasjon!!!.

HiFi/imponatormessig var Wilson/Response/mbl blandt de mest fremtredende...

Martens Coltrane Supreme er fortsatt for meg det ypperste av høytalere så noens stans er det nok en logisk forklaring.....

McTosch? tja...ikke verdt pengene!?, selv om det er morsomt å ha hørt det....

mvh
 
O

om.s

Gjest
Hva var det veteran spilte på igjen?
Clearaudio master reference m/en av topp PUéne til Clearaudio (Goldfinger?) og Clearaudio riaa direkte rett i Clearaudio effektforster, det som muligens var det "svake" punktet var Cignos høytalerene, imho, kabler vet jeg ikke, men dette var stedet der ståpelsen var størst...

mvh
 
Topp Bunn