Forsterkere Musikalitet, lytteglede, rytme, dynamikk, hjerte og smerte

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Jeg solgte nettopp 50kg SET med glødende rør og varme for en slikk og ingenting. Livssituasjonen min nå krever enkelhet derfor er rør og svære hifikomponenter uaktuelt.
Hva gjør jeg nå? Jo jeg har bestemt meg for en integrertforsterker. Gjerne med DAC og RIAA, men det er ikke et must. Det som skal inn skal være enkelt, trygt, rørfritt og velspillende. Musikalitet og lytteglede, rytme, dynamikk, hjerte og smertefaktor er prioritert. Den skal også være altetende av musikk og innspillingskvalitet.

Jeg har sett for meg noen løsninger:

Naim nait xs2
Supernait,
Rega Elicit R
Gato 250

Gryphon Diablo har jeg slått fra meg da det sies at nivået i mellombassen er dempet og den har i tillegg for høy pris. Jeg vil gjerne ha en rytmisk fin mellombass.

Hegel er uaktuelt.


Er jeg på rett spor? Finnes det evt andre integrerteforsterkere som jeg kan legge til på listen?

Har tre par høyttalere som forsterkeren vil byttes på å brukes på.
Impulse H6 kloner
Amphion Argon 2
Living Voice OBX R2
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Hehe, den har jeg vurdert, HCS. Ingen tvil om at det er en meget god forsterker, men det blir litt for mye utklingning, plingplong og for lite rytme og driv til at den er aktuell.
I tillegg vil jeg i motsetning til mine tidligere handler kjøpe meg en forsterker med litt mer krefter.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hehe, den har jeg vurdert, HCS. Ingen tvil om at det er en meget god forsterker, men det blir litt for mye utklingning, plingplong og for lite rytme og driv til at den er aktuell.
I tillegg vil jeg i motsetning til mine tidligere handler kjøpe meg en forsterker med litt mer krefter.

Siden du søker litt mer punch og driv..Denne imponerte da jeg fikk låne den litt av en kompis..

KWI-200 integrert forsterker
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Lurer på om jeg så en av disse på bruktbørsen. Vet ikke helt hvorfor jeg slo den fra meg, men jeg skal definitivt lese meg litt opp.
Er den fysisk veldig stor?
Hehe, den har jeg vurdert, HCS. Ingen tvil om at det er en meget god forsterker, men det blir litt for mye utklingning, plingplong og for lite rytme og driv til at den er aktuell.
I tillegg vil jeg i motsetning til mine tidligere handler kjøpe meg en forsterker med litt mer krefter.

Siden du søker litt mer punch og driv..Denne imponerte da jeg fikk låne den litt av en kompis..

KWI-200 integrert forsterker
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.566
Antall liker
7.519
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Har ikke hørt om forsterkerprodusenten. Jeg merker at det har gått noen år siden jeg tok en HIFI cold turkey. Kjenner jeg må passe meg for ikke å havne i prøve/teste HIFIkjøret igjen, men skal lese litt erfaringer og se om den er mer aktuelt enn de forsterkerene jeg allerede har på listen min.

Hei

Norma audio
REVO IPA-140 | Norma Audio Cremona - Preamplifiers - Power Amplifiers - Integrated Amplifier - Digital Source - Audio Stand - Remote Control

Har lyttet til den hos renaissance audio i Bergen på forskjellige høytalere og synes den er glimrende.
Passer fint i den beskrivelse du skriver
Mener den kan fås med båce dac og riaa innebygget
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Hehe, den bruker jeg allerede på det ene høyttalerparet. Spiller sammen med EAR 864 som forforsterker. Tenkte jeg skulle bruke den uten forforsterker igjen, men dessverre så finner jeg ikke de bøylene som må festes bak på forsterkeren igjen. Vet du om to slike bøyler så må du gi meg et hint:)
 

karlinn

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2005
Innlegg
777
Antall liker
110
Sted
Bergen
Torget vurderinger
7
Hei ELEL6200
Er enig i alt du siger her oppe :)
Men den Norma forsterker har ihvertfall fanget min oppmerksomhet når jeg hørte den. Synes den er vert å legge øre til.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Lurer på om jeg så en av disse på bruktbørsen. Vet ikke helt hvorfor jeg slo den fra meg, men jeg skal definitivt lese meg litt opp.
Er den fysisk veldig stor?
Hehe, den har jeg vurdert, HCS. Ingen tvil om at det er en meget god forsterker, men det blir litt for mye utklingning, plingplong og for lite rytme og driv til at den er aktuell.
I tillegg vil jeg i motsetning til mine tidligere handler kjøpe meg en forsterker med litt mer krefter.

Siden du søker litt mer punch og driv..Denne imponerte da jeg fikk låne den litt av en kompis..

KWI-200 integrert forsterker
Synes den var relativt liten og nett jeg. Og med mulighet for å skru av display når en er lei av store blå lys..
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.566
Antall liker
7.519
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
parasound har jeg lite erfaring med og kjenner derfor ikke til "huslyden deres". Googlet kjapt etter tester og erfaringer med fant ingenting. Er den nettopp kommet i butikkene?

Parasound Halo Integrated - 25k hos Oslo HiFi Center



Product Lines > Halo > Halo Integrated Amplifier
Fikk svar fra OHC nå at den kommer i butikk i løpet av november, og blir tilgjengelig i både sort og sølv slik som de andre i Halo-serien :)
 

Maxtor

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2006
Innlegg
1.857
Antall liker
1.252
Sted
Langhus
Torget vurderinger
12
Jeg solgte nettopp 50kg SET med glødende rør og varme for en slikk og ingenting. Livssituasjonen min nå krever enkelhet derfor er rør og svære hifikomponenter uaktuelt.
Hva gjør jeg nå? Jo jeg har bestemt meg for en integrertforsterker. Gjerne med DAC og RIAA, men det er ikke et must. Det som skal inn skal være enkelt, trygt, rørfritt og velspillende. Musikalitet og lytteglede, rytme, dynamikk, hjerte og smertefaktor er prioritert. Den skal også være altetende av musikk og innspillingskvalitet.

Jeg har sett for meg noen løsninger:

Naim nait xs2
Supernait,
Rega Elicit R
Gato 250

Gryphon Diablo har jeg slått fra meg da det sies at nivået i mellombassen er dempet og den har i tillegg for høy pris. Jeg vil gjerne ha en rytmisk fin mellombass.

Hegel er uaktuelt.


Er jeg på rett spor? Finnes det evt andre integrerteforsterkere som jeg kan legge til på listen?

Har tre par høyttalere som forsterkeren vil byttes på å brukes på.
Impulse H6 kloner
Amphion Argon 2
Living Voice OBX R2

Hallo ELEL6200.

Ville definitivt lagt et øre til integrerte løsninger fra Exposure og Creek dersom PRaT står høyt i kurs :)

Mvh.
Maxtor
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.915
Antall liker
17.104
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Hva med Lavardin IS (ref)/IT?
Red Wine Audio
Enda billigere: Holfi Integra.
Rør-integrert som er "barne- og vedlikeholdsvennlige": EAR V20
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.310
Antall liker
16.930
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Du kan jo se litt mer utenfor "boksen" ved også å sjekke ut de (her hjemme) relativt ukjente merkene fra sveitsiske Neukomm og britiske Sonneteer.
 
Sist redigert:

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Du lister opp de fleste av mine drømmeforsterkerene når jeg ble helt hekta:)

Lånte en EAR V20 for lenge siden. Fantastisk bra forsterker. Kunne kjøpt Vermin sin, men valgte den bort grunnet masse rør og at jeg vil ha en mer rocka forsterker som ikke gir så "glatt" og gyllen lyd. Kan ha vært en tabbe.

Lavardin er jeg redd blir litt "høfflig" og korrekt? Jeg vil ha det litt kroppslig, med trøkk og fart. PRAT gjør jo forsterkerne lette å leve med lenge. Vil ikke komme på HIFIkjøret igjen;D

Holfi. Vil ha en litt nyere driftsikker forsterker og denne har jeg nesten hatt. Det ble en Conrad Johnson 11A i stedet:)



Hva med Lavardin IS (ref)/IT?
Red Wine Audio
Enda billigere: Holfi Integra.
Rør-integrert som er "barne- og vedlikeholdsvennlige": EAR V20
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Gato 250 står på lista mi i åpningsinnlegget:) Hva tenker du om den og ønskene mine?
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Du har jo allerede listet det opp selv Ellef, Naim selvfølgelig! Viss du vil prøve noe skikkelig skikkelig bra til en latterlig lav penge kan du låne en liten integrert av meg en dag. :)
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
For en raus og flott gjeng dere fra Egersundsområdet er:)
Naim står høyt på listen. Jeg har jo allerede en Nait 1 ( ikke i bruk), Nait 3 og CDX og jeg liker de musikalske kvalitetene deres.
Jeg er særdeles spent på hvilken naim dette er, Vermin.



Du har jo allerede listet det opp selv Ellef, Naim selvfølgelig! Viss du vil prøve noe skikkelig skikkelig bra til en latterlig lav penge kan du låne en liten integrert av meg en dag. :)
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Da blir det enda mere spennende og høre at det ikke er en Naim i det hele tatt :)

For en raus og flott gjeng dere fra Egersundsområdet er:)
Naim står høyt på listen. Jeg har jo allerede en Nait 1 ( ikke i bruk), Nait 3 og CDX og jeg liker de musikalske kvalitetene deres.
Jeg er særdeles spent på hvilken naim dette er, Vermin.



Du har jo allerede listet det opp selv Ellef, Naim selvfølgelig! Viss du vil prøve noe skikkelig skikkelig bra til en latterlig lav penge kan du låne en liten integrert av meg en dag. :)
 
M

MusicBear

Gjest
Ville ikke vært redd for å prøve Bladelius Thor Mk. III, selv om den på papiret ikke har mange watt men en rå strømforsyning, samtidig som den koster så mye mindre enn den yter til at den ikke blir tatt på alvor av alle.

En veldig undervurdert integrert forsterker, som for øvrig ble kåret til årets integrerte forsterker i Lyd & Bilde i fjor, en kåring som i hvert fall IKKE ble lagt til grunn for annonsekroner fra leverandøren...
 

Bat78

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
368
Antall liker
436
Torget vurderinger
7
Naim xs2 som du selv lanserte som en kandidat er fantastisk til prisen. Flyttet den fra stueanlegget og ned i kjelleren der den erstattet langt dyrere alternativer. På noen områder var den bedre. Dynamisk og varm fin klang.

Om ikke høyttalerne er en svært krevende last har XS2 alt som skal til for at jeg trives med musikken.
 

Cozy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.11.2014
Innlegg
162
Antall liker
89
Jeg solgte nettopp 50kg SET med glødende rør og varme for en slikk og ingenting. Livssituasjonen min nå krever enkelhet derfor er rør og svære hifikomponenter uaktuelt.
Hva gjør jeg nå? Jo jeg har bestemt meg for en integrertforsterker. Gjerne med DAC og RIAA, men det er ikke et must. Det som skal inn skal være enkelt, trygt, rørfritt og velspillende. Musikalitet og lytteglede, rytme, dynamikk, hjerte og smertefaktor er prioritert. Den skal også være altetende av musikk og innspillingskvalitet.

Jeg har sett for meg noen løsninger:

Naim nait xs2
Supernait,
Rega Elicit R
Gato 250

Gryphon Diablo har jeg slått fra meg da det sies at nivået i mellombassen er dempet og den har i tillegg for høy pris. Jeg vil gjerne ha en rytmisk fin mellombass.

Hegel er uaktuelt.


Er jeg på rett spor? Finnes det evt andre integrerteforsterkere som jeg kan legge til på listen?

Har tre par høyttalere som forsterkeren vil byttes på å brukes på.
Impulse H6 kloner
Amphion Argon 2
Living Voice OBX R2

Hei ELEL6200.

Hva med den nye Hegel H160, hvis du har 22 høvdinger å spandere til formålet?

Hilsen Cozy
 

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.02.2013
Innlegg
395
Antall liker
42
Sted
Stavanger - Kirkegaten nr.43.
Torget vurderinger
0
Hei -

- Hva med en forsterker som er svært likt til din tidligere Master Sound - MEN mer upolert og Direkte Ærlig med ekstrem dynamikk ?

Mvh. Sveinung - Lyden av mer enn opplevelser.........?
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
Nad M22? Har ikke hørt den, men har selv ncore, som naden er basert på. Lån den fra hifiklubben og test. Min låter varmt, dynamisk. Instrumentenes karakter kommer fram osv.
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Spent på hvilket ess du trekker frem fra ermet:)

For en raus og flott gjeng dere fra Egersundsområdet er:)
Naim står høyt på listen. Jeg har jo allerede en Nait 1 ( ikke i bruk), Nait 3 og CDX og jeg liker de musikalske kvalitetene deres.
Jeg er særdeles spent på hvilken naim dette er, Vermin.



Du har jo allerede listet det opp selv Ellef, Naim selvfølgelig! Viss du vil prøve noe skikkelig skikkelig bra til en latterlig lav penge kan du låne en liten integrert av meg en dag. :)
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Hvilken forsterker tenker du på? Ekstrem dynamikk vil jeg gjerne ha, men håper den er mer lettbent enn forsterkere med 845 rør.

Hei -

- Hva med en forsterker som er svært likt til din tidligere Master Sound - MEN mer upolert og Direkte Ærlig med ekstrem dynamikk ?

Mvh. Sveinung - Lyden av mer enn opplevelser.........?
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
trodde ikke Nad hadde lagd en integrert forsterker i denne serien? uansett har jeg allerede en nad jeg liker godt.
Nad M22? Har ikke hørt den, men har selv ncore, som naden er basert på. Lån den fra hifiklubben og test. Min låter varmt, dynamisk. Instrumentenes karakter kommer fram osv.
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Leste litt om den og det virker ut som en fantastisk forsterker. Likevel tror jeg ikke den liker dårlige innspillinger godt. Jeg er avhengig at at all musikken jeg liker, mye med dårlig lydkvalitet spilles slik at det i alle fall ikke blir ubehaglig å høre på. Tror nok Bladelius blir for High End for meg:)

Ville ikke vært redd for å prøve Bladelius Thor Mk. III, selv om den på papiret ikke har mange watt men en rå strømforsyning, samtidig som den koster så mye mindre enn den yter til at den ikke blir tatt på alvor av alle.

En veldig undervurdert integrert forsterker, som for øvrig ble kåret til årets integrerte forsterker i Lyd & Bilde i fjor, en kåring som i hvert fall IKKE ble lagt til grunn for annonsekroner fra leverandøren...
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Naim XS2 er høyt oppe på listen. Dine erfaringer gjør den ikke mindre aktuell:)

Naim xs2 som du selv lanserte som en kandidat er fantastisk til prisen. Flyttet den fra stueanlegget og ned i kjelleren der den erstattet langt dyrere alternativer. På noen områder var den bedre. Dynamisk og varm fin klang.

Om ikke høyttalerne er en svært krevende last har XS2 alt som skal til for at jeg trives med musikken.
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Hei ELEL6200.

Hva med den nye Hegel H160, hvis du har 22 høvdinger å spandere til formålet?

Hilsen Cozy

Hegel er dessverre ikke aktuelt for meg.
 
Topp Bunn