musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• idarr

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2009
    Antall liker
    209
    Sted
    Fitjar Hordaland
    Venter også på lillebror til den på høyresiden (8 yrs heavy peated) mens storebror og Japaneren dukket opp idag, nesten så man gleder seg til kaldere og mørkere høst/vinter 😎

Vis vedlegget 948074

mvh
    Venter også på lillebror til den på høyresiden (8 yrs heavy peated) mens storebror og Japaneren dukket opp idag, nesten så man gleder seg til kaldere og mørkere høst/vinter 😎

Vis vedlegget 948074

mvh
    Den japaneren er knall👌👌

musicus

Habilitert Hifi-freak
    Ble medlem
    09.07.2022
    Antall liker
    3.141
    Sted
    Std
    Torget vurderinger
    0
    Skal vi tippe på en tysker? 🙄🙊😊
    Hehe tippe kan man alltid! Men ikke denne gangen ;) har gått noen runder med meg selv en stund nå og lurte på å ta den helt ut, det stritter egentlig litt imot hvordan jeg vil prioritere vinyl, den skal være en sekundær kilde, cd dominerer og skal fortsette så.
    Jeg vil lande fun factoren, mer enn hifi faktoren (dårlig forklart ser jeg men...) så her har jeg tatt ett valg jeg tror jeg vil kunne kombinere litt, har hørt litt på de mindre modellene av både pu og drivverk men satser noe mer opp, til ett for meg akseptabelt nivå! :)

Så, det blir denne i enden på armen, Dynavector XX-2/II

...og denne til å drive den, Technics SL-1210 G

Så det blir hel Japanskt i racket :cool:

mvh

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    2.795
    Sted
    Sunnmøre
    Ut frå alt eg kan skjøna, må Technics vera eit veldig fornuftig val (sjølv om det er få som slår Rega på estetikk). Dynavector også (sjølv om eg berre har erfaring med den billige enden av katalogen).

Du bruker framleis RIAA-kortet i AP-forsterkaren?

musicus

Habilitert Hifi-freak
    Ble medlem
    09.07.2022
    Antall liker
    3.141
    Sted
    Std
    Torget vurderinger
    0
    Ut frå alt eg kan skjøna, må Technics vera eit veldig fornuftig val (sjølv om det er få som slår Rega på estetikk). Dynavector også (sjølv om eg berre har erfaring med den billige enden av katalogen).

Du bruker framleis RIAA-kortet i AP-forsterkaren?
    Enig, estetisk er nok P8 flottere, denne er som en fortids klassisk mastodont i forhold, men jeg vil at det skal være morsomt å spille plater, groovet!! hadde litt av det med en Rega P3 modda med tangospinner for noen år siden, men nu vil en ha både og...samt litt mer.
    Jo bruker riaa kortet i Accuphase´n er vel ganske så fornøyd med det, har jo en C 47 på inngående etterhvert men den vil kanskje bli litt overkill, så jeg får se hva som skjer der når den tid kommer...

mvh

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    25.831
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hehe tippe kan man alltid! Men ikke denne gangen ;) har gått noen runder med meg selv en stund nå og lurte på å ta den helt ut, det stritter egentlig litt imot hvordan jeg vil prioritere vinyl, den skal være en sekundær kilde, cd dominerer og skal fortsette så.
    Jeg vil lande fun factoren, mer enn hifi faktoren (dårlig forklart ser jeg men...) så her har jeg tatt ett valg jeg tror jeg vil kunne kombinere litt, har hørt litt på de mindre modellene av både pu og drivverk men satser noe mer opp, til ett for meg akseptabelt nivå! :)

mvh

Det blir spennende, og ikke minst festlig å høre på, jeg har trua. (y):D En Dynavector og direktedrift, bør bli akkurat så frampå, at det blir høy underholdningsfaktor.

TAF

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Antall liker
    290
    Torget vurderinger
    13

mvh
    Samme kombinasjon som jeg har. Spiller meget bra sammen.👍 Gratulerer.

ou812rh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    12.560
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med ny snurre og p.u @musicus 🥳 Blir stas å få den koblet opp på toppen av alteret🤩

musicus

Habilitert Hifi-freak
    Ble medlem
    09.07.2022
    Antall liker
    3.141
    Sted
    Std
    Torget vurderinger
    0
    Gratulerer med ny snurre og p.u @musicus 🥳 Blir stas å få den koblet opp på toppen av alteret🤩
    Yes! og nå er det bestilt ett nytt Quadraspire rack også, Rega'en flytter til Horten igjen ( den ble kjøpt der) så nå får det være nok hifi styr på en stund! Må ha tid å bli kjent med alt det nye også.
    Bare å komme seg på systemet etter jobb slutt å hente ut en kasse med Innis & Gunn XX ltd så kan høsten komme 😁
    Har du lyst og tid noen gang er du velkommen innom!

IMG_7312.jpeg
    IMG_7392.jpeg

mvh

musicus

Habilitert Hifi-freak
    Ble medlem
    09.07.2022
    Antall liker
    3.141
    Sted
    Std
    Torget vurderinger
    0
    Det blir spennende, og ikke minst festlig å høre på, jeg har trua. (y):D En Dynavector og direktedrift, bør bli akkurat så frampå, at det blir høy underholdningsfaktor.
    Takker for det, er du på tur og har veiene forbi er du velkommen innom om du har lyst og tid! 😊

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    58.947
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg er sikker på at det kommer til å lyde helt supert………men estetisk har vi nok noen ulikheter i smak 😊 Venter med gratulerer til du har fått det i hus 😊

musicus

Habilitert Hifi-freak
    Ble medlem
    09.07.2022
    Antall liker
    3.141
    Sted
    Std
    Torget vurderinger
    0
    Jeg er sikker på at det kommer til å lyde helt supert………men estetisk har vi nok noen ulikheter i smak 😊 Venter med gratulerer til du har fått det i hus 😊
    Takk for det! Skal gi deg den 😄 både P8 og WB Circle er ennå mer valg jeg hadde tatt av rent estetiske grunner!
    SL-1210G er valgt pga egenskaper, savner som nevnt litt av det der groovy og på'et med P8, funfactoren med å snurre de gamle skivene!
    Perfeksjonen tar Accuphase DP-570 seg av her hjemme, cd er tross alt primær kilden ;)

Evo III

Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    48.079
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    76
    Dette kommer nok til å bli bra, eneste er at dynavector og Accuphase AD 50 kan bli litt for romantisk. 1200G er ikke som andre DD spillere folk er vant med. Mulig det er bedre med en PU som har litt mer "fart" oppover, men det finner du ut av.
    kun mine tanker etter å ha eid de 3 komboene😉.

musicus

Habilitert Hifi-freak
    Ble medlem
    09.07.2022
    Antall liker
    3.141
    Sted
    Std
    Torget vurderinger
    0
    Dette kommer nok til å bli bra, eneste er at dynavector og Accuphase AD 50 kan bli litt for romantisk. 1200G er ikke som andre DD spillere folk er vant med. Mulig det er bedre med en PU som har litt mer "fart" oppover, men det finner du ut av.
    kun mine tanker etter å ha eid de 3 komboene😉.
    Det fine er jo att man kan ha flere kombinasjoner tilgjengelig mtp headshellet, etter humøret og lysten for stunden 😄

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn