Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• MortenD

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.01.2013
    Antall liker
    7
    Er det ingen her som vet hvor langt ned i impedans MI tåler?

MortenD

RM

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    693
    1-2R, men ikke kontinuerlig i bassen. Sammensom med de aller fleste andre forsterkere.

Hvis du er litt mer spesifikk på hvilken ht du mener, kan jeg deg ett mer presist svar.

R

MortenD

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.01.2013
    Antall liker
    7
    1-2R, men ikke kontinuerlig i bassen. Sammensom med de aller fleste andre forsterkere.

Hvis du er litt mer spesifikk på hvilken ht du mener, kan jeg deg ett mer presist svar.

R

Jeg spurte tidligere opp mot Martin Logan elektrostat høyttalere. De jeg vurderer er nærmere bestemt ElectroMotion ESL. Dessverre blir jeg litt skeptisk når jeg leser på databladet at de I tilfeller kan gå ned til bare 1,6 Ohm. Mitt spørsmål var hvorvidt MI forsterkere vil kunne takle slik last..

MortenD

RM

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    693
    Kopi:

6 Ohms, 1.6 @ 20kHz Compatible with 4, 6, or 8 Ohm rated amplifiers.

Ikke noe problem.

R

JørgenK

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    68
    Sted
    Ringsaker
    Torget vurderinger
    9
    Jeg brukte ML Source sammen med MI 9 en periode for noen år siden. Det fungerte bra. De rimelige ML er vel stort sett greie å drive. Amerikanerne bruker ofte hjemmkinorecivere på slike høyttalere.

Alek264

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2017
    Antall liker
    526
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hvor langt ned forsterkerne er stabile i Ohm kommer vel ann på modellen eller?

RM

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    693
    Nå var han ganske tydelig da. 1,6R ved 20KHz.

Men ellers har du rett.

R

Sist redigert:

Alek264

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2017
    Antall liker
    526
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Var det sånn at beistet har en 60kg ringkjernetrafo? Og hva er antatte specs på den? :)

carisma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Antall liker
    890
    Var det sånn at beistet har en 60kg ringkjernetrafo? Og hva er antatte specs på den? :)
    Min får 4 trafoer på 800va.
    Litt usikker på hva de veier pr stk og evt sammen.
    Men de ligger vel på en typisk 10kg stk på andre merker enn Noratel.

Cadillacmannen skal og ha 4 trafoer. Men på 1500va pr stk. Her snakker du nok fort 60kg i trafoer.
    26 kg i kjøleribber+ kabinettet og noen esker med komponenter og kondiser.

Forsterkerne er ikke ferdig enda. Så nøyaktige målinger finnes naturlig nok ikke enda.
    Men i utgangspunktet sikter vi mot 150watt pr kanal i klasse A drift.
    Hvis kjølingen er god nok så har RM nevnt 170watt. Men dette er uklart enda.
    Med de printkortene som er designet nå, så blir det 56 transistorer. Type Sanken. Disse er jo i seg selv dobbelt så kraftig som de fleste andre som blir brukt i slike store forsterkere.
    40stk 15.000uf kondiser.
    Så blir jo kraftig nok.

Sent fra min XT1572 via Tapatalk

Alek264

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2017
    Antall liker
    526
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1

Cadillacmannen skal og ha 4 trafoer. Men på 1500va pr stk. Her snakker du nok fort 60kg i trafoer.

Forsterkerne er ikke ferdig enda. Så nøyaktige målinger finnes naturlig nok ikke enda.
    Med de printkortene som er designet nå, så blir det 56 transistorer. Type Sanken. Disse er jo i seg selv dobbelt så kraftig som de fleste andre som blir brukt i slike store forsterkere.
    40stk 15.000uf kondiser.
    Så blir jo kraftig nok.

Tøft! Er det mono blokker eller stereo?

carisma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Antall liker
    890

40stk 15.000uf kondiser.
    Så blir jo kraftig nok.

Tøft! Er det mono blokker eller stereo?
    Stereo. Ble for dyrt med mono[emoji6]

carisma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Antall liker
    890
    I det fine vårværet fikk den nye effektforsterkeren hvile et par dager. I kveld settes strømmen på igjen.
    Legger ut et bilde av det nesten ferdige produktet, bl.a. mangler frontplate. Roar utførte de siste kontroller, derfor sees noen testkabler oppi.
    Hvordan går det med denne?
    Fått den hjem og prøvd den enda?

Naturlig

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Antall liker
    161
    Sted
    Vestfold
    I det fine vårværet fikk den nye effektforsterkeren hvile et par dager. I kveld settes strømmen på igjen.
    Legger ut et bilde av det nesten ferdige produktet, bl.a. mangler frontplate. Roar utførte de siste kontroller, derfor sees noen testkabler oppi.
    Hvordan går det med denne?
    Fått den hjem og prøvd den enda?

Joda, «Big MI 17 DMB» er i hus. Fikk den inn i kjellerstua aleine med et nødskrik, pådro meg en vond arm etterpå pga tyngden, men hva gjør vel det. Den har spilt NRK1 noen dager, og jo, den er prøvelyttet med kjent musikk. Til å begynne med litt spiss i toppen (forventet).
    Hittil er kort fortalt inntrykket (i forhold til MI 22) at det er mye mer kontroll og driv hele veien, kontant definert bass, stemmer og instrumenter defineres tydelig i det brede lydbildet og detaljer dukker opp som så vidt kunne høres før. I det hele engasjerer musikken mer og man vil høre mer. For å si det på en annen måte: vel verdt oppgraderingen. Har ikke prøvd bias innstillingene på annen måte enn at jeg slipper å ha på varmeovn når den kjører full guffe (klA).

larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    385
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Forstår jeg det rett at den nye MI 17.4 er en klasse a mono-forsterker på 20-30watt ? Finnes det noe opplysninger om specs på den nye generasjon MI-forsterkere?

RM

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    693
    Hei larkrla,

Du er ikke alene om disse spørsmålene.

Jeg holder på med en liten oppstilling og kommer tilbake med en komplett oversikt mot slutten av neste uke.

R

Sist redigert:

olisn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    385
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer, Kolbjørn! Moro med nytt og ekstra moro når det er til det mye bedre.

Mvh Ole G

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    12.333
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    22
    Noen som vet hvordan ståa er med Roar for tiden? en kompis var så dum
    å bestilte en amp og betalt på forskudd og etter det har det bare vært tull og en masse løgner :(
    Kompisen min ringer hele dagen og har gjort det i en i mange uker men aldri noe svar, men noen få ganger har han tatt telefonen og låver både ditt og datt men så er det stille igjen.
    Han vil bare ha igjen pengene sine og bestille noe annet men umulig å komme i kontakt med Roar, faen for en type :(

mvh

Alek264

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2017
    Antall liker
    526
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet hvordan ståa er med Roar for tiden? en kompis var så dum
    å bestilte en amp og betalt på forskudd og etter det har det bare vært tull og en masse løgner :(
    Kompisen min ringer hele dagen og har gjort det i en i mange uker men aldri noe svar, men noen få ganger har han tatt telefonen og låver både ditt og datt men så er det stille igjen.
    Han vil bare ha igjen pengene sine og bestille noe annet men umulig å komme i kontakt med Roar, faen for en type :(

mvh
    Har ikke fått svar på flere uker jeg heller. Håper alt er vell.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    12.333
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    22
    Hvordan skal Roar vite hvem dette er ?
    Det gjør han, ikke så mange fra Flekkefjord her på sentralen og han vet veldig godt hvem jeg er og jeg har fulgt denne tråden i mange år. det er jo det samme hver gang noen bestiller noe fra den kanten :( i alle fall mange ganger

mvh

papaHet

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2012
    Antall liker
    21
    Følelse at Roar veit hvem dette er, om dette stemmer da. Kan vel ikke være mange som har betalt, ringer ofte, endelig svar å så går det lang tid igjen osv, så vil tru han veit godt hvem dette gjelder. Lykke til til kompisen din, ordner seg nok får man håpe.

Cadillacman

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.10.2007
    Antall liker
    101
    Tro meg, jeg føler veldig med denne kompisen din, kan godt ta en prat med Roar.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn