Musical Fidelity

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Antall liker
    395
    Sted
    Sandefjord
    Er der noen som har kjennskap til M6 DACen ?
    Evt. har hatt sjans til å sammenligne den med andre DACer?
    Den har kommet litt i årene nå i DACens verden men det må ja ikke nødvendigvis være en ulempe....
    Jeg har M6 Dac og kan komme med noen ord.
    Jeg valgte denne fordi den har fått god omtale, og fordi jeg har sammenlignet den direkte opp i mot NAD M51. M6 var mer raffinert, ellers ganske tonal lik. Prismessig ligger det rundt samme. Har også hørt den mot Arcam D33, som er en ekstremt god DAC, men litt mer leid back enn M6, så det blir en smaksak. Jeg kjøpte denne på grunn av en eksepsjonell god mellomtone som ikke noen av de to klarer å formidle og fordi denne har bluetooth mulighet som faktisk låter ganske så ok!

Jeg angrer absolutt ikke.

oyvjorge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Antall liker
    496
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Har en MF AMS35i. Lyden er knallbra, men savner en mer følsom volumjustering med fjernkontrollen. Noen som vet om det finnes en mulighet til å stille den inn på noen måte?

• Liker
    Reaksjoner: gs

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    987
    Torget vurderinger
    7
    Hei har kjøpt en M6 500i men stemmer det at jeg ikke kan koble den opp da jeg ikke har jording på kursen i stuen ?

Erik.M

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    4
    Det står det i manualen ja, kan være fordi den er fullbalansert?

Erik.M

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    4
    Får melde meg inn i klubben jeg også, kjøpte på finn M6 500i jeg også������, pluss M6 DAC. Fin lyd på disse 😄
    DC3B9835-7364-4525-928A-98FFF5543967.jpg

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    987
    Torget vurderinger
    7
    Får melde meg inn i klubben jeg også, kjøpte på finn M6 500i jeg også������, pluss M6 DAC. Fin lyd på disse ������
    Vis vedlegget 557636
    Ja er det settet jeg hadde skriftlig avtale om og kjøpe men det rasshølet av en selger dolket meg i ryggen

bengt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    49
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    1
    Så det i manualen jeg også. Men har MF m6pre som er fullbalansert. Kjører uten jording uten problemer. Samme med Krell CD spiller. Jording er vel egentlig for sikkerhet, skal vel ikke inn kretsene på forsterkere? Vaskemaskiner skal jordes, men de fungere utmerket uten.

Erik.M

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    4
    Det var kjipt ja, ble ikke nevnt at de var lovet bort.
    Jeg hentet i Oslo 20.10 kl 16

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    987
    Torget vurderinger
    7
    Det var kjipt ja, ble ikke nevnt at de var lovet bort.
    Jeg hentet i Oslo 20.10 kl 16
    Ja det er jo ikke din skyld men surt da en skriftelig avtale egentlig er bindende

Sist redigert:

luefisk

Medlem
    Ble medlem
    17.01.2018
    Antall liker
    6
    Det står i artikkelen at Antony har pensjonert seg. Da er det vel RIP MF slikt vi kjente dem? Personlig har jeg fulgt dem helt siden The Preamp i 1982. Har vel 7-8 MF produkter stående, de fleste er ikke i bruk.
    Og slik ble det, eller? Er grunnen til den manglende aktiviteten i denne tråden at ingen i Norge importerer MF lenger, eller er ikke MF seg selv lenger?

Grunnen til at jeg lurer er at jeg vurderer å kjøpe en brukt Musical Fidelity M6si, og det er litt mer givende å eie noe fra en levende produsent, enn en levende fossil..

t-roten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Antall liker
    2.455
    Sted
    London
    Og slik ble det, eller? Er grunnen til den manglende aktiviteten i denne tråden at ingen i Norge importerer MF lenger, eller er ikke MF seg selv lenger?

Grunnen til at jeg lurer er at jeg vurderer å kjøpe en brukt Musical Fidelity M6si, og det er litt mer givende å eie noe fra en levende produsent, enn en levende fossil..
    MF lever - ingen tvil om det.
    Etter hva jeg forstår er produksjonen flyttet til Pro-Ject, men de som jobbet her i Storbritannia er fremdeles involvert i design og som konsulenter.
    Men jeg gjetter at mye av designet vil i framtiden også bli brukt i diverse Pro-Ject produkter

Det som er bra, er at de har startet produksjonen av mange av de produktene som Musical Fidelity etter hvert fjernet fra sortimentet (M6 pre/power f.eks)

Hemispheres

rush fan
    Ble medlem
    10.11.2011
    Antall liker
    579
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    170
    Hørte for lenge siden av Thor (r.i.p.) i T. A. Import, at krav til mengde pr. bestilling, gjorde det umulig å distribuere MF. MF var min første (E 100) erfaring med virkelig vellyd. Den gang spesielt anbefalt av ken Kessler.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn