Music Angel rørforsterkere

Harbs

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
52
Antall liker
2
Har lest litt på AV forum om Music Angel rørforsterkere. De har forskjellige rørbestykninger, kt 88, singelended 845, og det skulle ikke forundre meg om de har 300b også.
Det er tilnærmet haleljua stemning overfor disse forsterkere. Med en importpris
ca 5 - 6000,- er dette veldig billig.
Er et noen på sentralen som har testet disse?
Det er veldig ubehagelig å betale xxxx kr for et US product når man kan få tilnærmet samme kvalitet for et ukjent produkt fra Kina.
Vel moralen er test ut Music Angel ut før du slenger 50 k for en annerkjent forsterker. :)
 

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Innlegg
726
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Jeg har hørt og testet et par med KT88-rør. Og de låter godt til prisen. Men da bør man sette i skikkelige rør. Jeg foretrekker Mullard på småsignalrør og JJ KT88. Men det er meg. Men å sammenligne den med utstyr til 50' blir vel noe drøyt. Om du bør få den for nærmere 4' enn 6'.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
Vel,

Jeg har lest samme tråd og det virker som en spennende konstruksjon men ser også at noen har sammenlignet den med dyrere utstyr og da faller den litt igjennom.
Halleluja stemningen syntes jeg er litt vel overdrevet der,- jeg leser også at evnt. konstruktiv kritikk av forsterkeren blir lett avfeid av brukerene av tråden der...
Uansett er det vel solgt såpass mange eks. av denne rørforsterkeren at det bør vel være mulig å "lytte" seg inn hos noen enten ved sentralen her eller evnt. noen ved AV forum.
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Det er mye forsterker for pengene, men bra er de ikke. De KAN bli bra, om noen kompetente oppdaterer dem. Men, skal det betales for arbeidet og delene, stiger prisen brått til minst det doble, eller mye mer...

Arne K
 

rørlig

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2008
Innlegg
957
Antall liker
77
Torget vurderinger
1
Jeg har en sånn, og det er mulig å ta en lytt her ved anledning. :)
Er ikke selv verdensmester i hifi, så jeg skal ikke komme med "hallelujavurderinger".
For meg har det vært en billig og lærerik intro til rørverden. Kan ihvertfall si at den responderer godt på bytte av rør. Noe som betyr at den kan tunes til den lydkarakteristikk evt. musikk en foretrekker.

Når det gjelder halleluja stemningen i nevnte tråd, opplever jeg ikke den som "verre", enn hva normalt er i en vennetråd.
At trådvennene ikke har vært så lydhøre for kritikk, kan vel skyldes at de fleste som har hatt noe negativt å si, selv ikke har hørt forsterkeren, men har hatt en agenda mot trådstarter.

Bør nevnes at noen få, som har kjøpt tidligere versjoner av denne, har klaget over noe "støy" Visstnok ikke noe tema på siste versjon. Min er eldre versjon; benyttes på høyttalere med følsomhet på 99 db.

Min konklusjon; til denne prisen;i underkant av 5000,inkl frakt og toll, + en god tusing til bedre smårør, er den vært å lytte til . Så kan man gjøre seg opp en selvstendig mening. Har kanskje inntrykk av at noen blir provosert av at billig kinamikk hevdes å låte ok. ;D

Det er også, for den som har diy vyer, vanskelig å få et tilsvarende selvbygg til samme pris. Veier 26 kg.Det er i de forskjellige trådene på AV om denne, mange gode tips til "oppgraderinger".

Input Power 110V-240V AVAILABLE

Output Power 65 watts x 2 in ultra-linear mode 30watts x 2 for triode mode

Output Tube Power Tube adopts Shuguang KT88x 4

Input/Driver Tube 6N1(ecc85) x 2, 12AU7 x 2

Ohms 4 ohms and 8 ohms

Distortion Less than 1% at full power

Frequency 7Hz-70KHz +/-3 dB

Audio Input 3 groups

Signal/Noise Ratio 90dB

Input Consumption 250w
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
rørlig skrev:
Jeg har en sånn, og det er mulig å ta en lytt her ved anledning. :)
Er ikke selv verdensmester i hifi, så jeg skal ikke komme med "hallelujavurderinger".
For meg har det vært en billig og lærerik intro til rørverden. Kan ihvertfall si at den responderer godt på bytte av rør. Noe som betyr at den kan tunes til den lydkarakteristikk evt. musikk en foretrekker.

Når det gjelder halleluja stemningen i nevnte tråd, opplever jeg ikke den som "verre", enn hva normalt er i en vennetråd.
At trådvennene ikke har vært så lydhøre for kritikk, kan vel skyldes at de fleste som har hatt noe negativt å si, selv ikke har hørt forsterkeren, men har hatt en agenda mot trådstarter.
En av de som kom med kritikk hadde nevnte forsterker på en test hjemme i sin egen stue koplet opp mot sitt eget utstyr og er en anerkjent hi-fi entusiast både her på sentralen og ved AV forum.
Når jeg leste tråden opplevde jeg det ikke slik at noen skulle ha en Agenda mot trådstarter, - hvorfor skulle de det?
Når flere sammeligner denne MA forsterkeren mot 10X dyrere forsterkere er det fordi de faktisk har testet opp mot hverandre i egen stue? Eller er de påvirket av tråden.
Kall heller tråden for nettopp det du sier det er.- en vennetråd.

Edit,- Tviler ikke på at forsterkeren er god, det er bare slik at jeg mistet litt interresen når jeg leste meg litt ut i tråden og all kritikk av forsterken ble avfeid som svada.
Men jeg ser ikke bort fra at jeg vil prøve den ut når jeg forsker på mitt anlegg nr2.
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.240
Torget vurderinger
11
Eier en MA KT88 versjon og har hatt en 845.Uten tvil mye god forsterker for pengene,og jeg ser igrunnen for meg at jeg kunne hatt mye moro med en KT88versjon i diverse blindtester :)
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Jeg har versjonen med EL34 og liker den meget godt. Flott og stort lydbilde. Meget god på stemmer og mellomtone generelt. Diskanten er fin og luftig, men bassen er litt over på den fyldige siden. Jeg byttet rør til JJ EL34 og likte lyden enda litt bedre da, men de orginale rørerne var også fine.

Det som jeg derimot synes er viktig å kommentere er lydforskjellen mellom triode og pentode(?)drift som man kan velge mellom via en bryter. Man får dobbelt så mye effekt i sistnevnte modus, men lyden blir hard og gjallete i mellomtonen, rett og slett ubrukelig. I triodemodus låter den slik jeg beskriver øverst, og kan varmt anbefales.
 

rørlig

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2008
Innlegg
957
Antall liker
77
Torget vurderinger
1
johnnygrandis skrev:
rørlig skrev:
Jeg har en sånn, og det er mulig å ta en lytt her ved anledning. :)
Er ikke selv verdensmester i hifi, så jeg skal ikke komme med "hallelujavurderinger".
For meg har det vært en billig og lærerik intro til rørverden. Kan ihvertfall si at den responderer godt på bytte av rør. Noe som betyr at den kan tunes til den lydkarakteristikk evt. musikk en foretrekker.

Når det gjelder halleluja stemningen i nevnte tråd, opplever jeg ikke den som "verre", enn hva normalt er i en vennetråd.
At trådvennene ikke har vært så lydhøre for kritikk, kan vel skyldes at de fleste som har hatt noe negativt å si, selv ikke har hørt forsterkeren, men har hatt en agenda mot trådstarter.
En av de som kom med kritikk hadde nevnte forsterker på en test hjemme i sin egen stue koplet opp mot sitt eget utstyr og er en anerkjent hi-fi entusiast både her på sentralen og ved AV forum.
Hvis det er samme test vi har lest, så er denne utført me rør levert fra fabrikk. Tester ble sterkt oppfordret til å benytte andre rør. Det er en vesensforskjell. ;)
 

Motoman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.07.2007
Innlegg
60
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Jeg har siste utgave av KT88 versjonen og er veldig fornøyd. Uavhengig av prisen så flommer det ut godlyd av denne, om man liker det eller ikke er jo helt subjektivt. Som sagt tidligere kan lyden i denne tunes betydelig med smårør. Finish kunne selvsagt vært bedre, det samme kunne kvaliteten på høyttalerterminalene. Hadde også vært en stor fordel med utvendig bias justering. Jeg som mange andre har kjøpt denne for å prøve ut og få litt erfaring med rør, og kan ikke forstå hvorfor så mange er skeptisk til en slik rekrutering. Tror ikke en eneste en har vært negative til lyden i denne, men at de foretrekker noe annet, og det burde være helt OK uten at de skal bli halshugd av den grunn. Selv har jeg fått litt pes på AVforum for at jeg foretrekker nyproduserte rør som Golden Dragon og Electro-Harmonix fremfor NOS rør ;D
 
D

Desillusjonert

Gjest
Jeg har også blitt "frelst" og har påbegynt veien til rør helvete/himmelen.

Da med en MA 800. Og jeg må si, dette er låter utrolig musikalsk og artig. Ikke 100% riktig, men gud hjelpe så mye musikk jeg hører på for tiden. Det er moro å sette på CD'er jeg ikke har hørt på lenge.

Jeg får et inntrykk av at det er to sterke motpoler i denne debatten. Og det gjelder stort sette alle debatter rundt dyrt VS billig utstyr.
De som har dyrt utstyr må for all del ikke si at noe som er billig kan låte bra og de som har litt billig utstyr er litt hårsåre og fornærmes lett.

Det er en gylden middelvei i alt!

Desto dyrere utstyr; desto særere, vanskeligere å matche og verre å plassere. Jeg har hørt mange kostbare anlegg som er ødelagt av for lite viten rundt matching og plassering!

Men jeg har aldri hørt billig utstyr danke ut dyrt utstyr!
Men jeg har hørt min del av billig utstyr som er tett oppunder og forskjellen er da marginale! For noen er det verdt prisen, for andre ikke. Det kommer selvsagt ann på resten av utstyret.

Et eksempel er Pioneer PD-D6. En knallbra CD-spiller, som ikke har solgt så bra. Denne låter marginalt dårligere enn en Sony 5000ES til mange ganger prisen. Er den verdt det? Det er jo opp til den enkelte! Er det et bedre produkt? Tja.....
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Du er i ferd med å knekke koden... ;)

Musikkgleden og lyttegleden bestemmer kvaliteten og om noe er high-end eller ikke. Prisen bestemmer bare hvor mye du får råd til av andre ting - etterpå.

Min oppvekkelse var da jeg hørte et anlegg på en messe til langt over 500.000,- en gang på 90 tallet. Det låt kjempedårlig i mine ører. I et annet rom stor et anlegg til brøkdelen av prisen - kjempelyd!

Slikt åpner øynene på enhver hifi-entusiast....eller burde gjort det iallefall!
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.031
Antall liker
544
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Desillusjonert skrev:
Jeg har også blitt "frelst" og har påbegynt veien til rør helvete/himmelen.

Da med en MA 800. Og jeg må si, dette er låter utrolig musikalsk og artig. Ikke 100% riktig, men gud hjelpe så mye musikk jeg hører på for tiden. Det er moro å sette på CD'er jeg ikke har hørt på lenge.

Jeg får et inntrykk av at det er to sterke motpoler i denne debatten. Og det gjelder stort sette alle debatter rundt dyrt VS billig utstyr.
De som har dyrt utstyr må for all del ikke si at noe som er billig kan låte bra og de som har litt billig utstyr er litt hårsåre og fornærmes lett.

Det er en gylden middelvei i alt!

Desto dyrere utstyr; desto særere, vanskeligere å matche og verre å plassere. Jeg har hørt mange kostbare anlegg som er ødelagt av for lite viten rundt matching og plassering!

Men jeg har aldri hørt billig utstyr danke ut dyrt utstyr!
Men jeg har hørt min del av billig utstyr som er tett oppunder og forskjellen er da marginale! For noen er det verdt prisen, for andre ikke. Det kommer selvsagt ann på resten av utstyret.

Et eksempel er Pioneer PD-D6. En knallbra CD-spiller, som ikke har solgt så bra. Denne låter marginalt dårligere enn en Sony 5000ES til mange ganger prisen. Er den verdt det? Det er jo opp til den enkelte! Er det et bedre produkt? Tja.....
Velkommen til galskapens verden ;D
 

the_eye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.05.2008
Innlegg
244
Antall liker
2
Kabeldragern skrev:
Min oppvekkelse var da jeg hørte et anlegg på en messe til langt over 500.000,- en gang på 90 tallet. Det låt kjempedårlig i mine ører. I et annet rom stor et anlegg til brøkdelen av prisen - kjempelyd!
hvordan kan man egentlig vite at det ene anlegget låter kjempedårlig og det andre kjempebra, når det potensielt er snakk om helt ulike album, som du mest sansynlig ikke har hørt engang?
jeg kan sette på en plate hjemme som får et PAsystem til å låte helt konge, og skifte til en annen som transformerer det til det jævlige... ::)
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
the_eye skrev:
Kabeldragern skrev:
Min oppvekkelse var da jeg hørte et anlegg på en messe til langt over 500.000,- en gang på 90 tallet. Det låt kjempedårlig i mine ører. I et annet rom stor et anlegg til brøkdelen av prisen - kjempelyd!
hvordan kan man egentlig vite at det ene anlegget låter kjempedårlig og det andre kjempebra, når det potensielt er snakk om helt ulike album, som du mest sansynlig ikke har hørt engang?
jeg kan sette på en plate hjemme som får et PAsystem til å låte helt konge, og skifte til en annen som transformerer det til det jævlige... ::)
Hvordan? Jo, ved å ha ekte musikk som preferanse!

Så enkelt.

P.S. Og ja, jeg kjente begge innspillingene.
 

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Innlegg
937
Antall liker
2
Cobra2 skrev:
Det er mye forsterker for pengene, men bra er de ikke. De KAN bli bra, om noen kompetente oppdaterer dem. Men, skal det betales for arbeidet og delene, stiger prisen brått til minst det doble, eller mye mer...

Arne K
- hvorfor er de ikke bra?
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
I alle "billig"-kina-rør-ampene(15+) jeg har vært borti, har det vært "design-feil" som veldig galt arbeids-punkt/bias på små-rørene, mer enn halvparten har hatt feil glødespenning på nesten samtlige rør, (som regel for høy), psu er "billig", uten choke, utgangs-trafoene har vært laget av en oppklippet daewoo og viklet med stjålet skyte-ledning...
Selv de "bedre" har hatt idiot-feil, som feil vridning på power-trafo, og måten kabler er buntet....(brum-problemer).
Og manglende ventilasjons-hull i chassi & trafo-kasser.

Arne K

(ikke spesifikt relatert til Music Angel/Angle...)
 

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Innlegg
3.079
Antall liker
1.085
Sted
'
Cobra2 skrev:
I alle "billig"-kina-rør-ampene(15+) jeg har vært borti, har det vært "design-feil" som veldig galt arbeids-punkt/bias på små-rørene
Hva mener du er riktig arbeidspunkt for et smårør fra Kina?

Jan E Veiset
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
f.ex mer enn 1,2mA på et 6SN7 driverrør? (600microA pr.triode)
(-jeg er klar over at jeg er 110% amatør i forhold til deg, JanE...)
Men jeg VET at 6,2Volt er altfor mye til å gløde et 300B...

Arne K
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.108
Antall liker
4.965
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Disse MA produktene er tilsynelatende mye forsterker for pengene.
Når de aller fleste opplever lyden som bra, er det ganske enkelt fordi en rørforsterker er lett å like.
Mange kinaforsterkere er ikke laget optimalt for våre forhold. Om en kunne satt ned nettspenningen til 220V eller lavere, ville alt vært mye bedre.
Jeg kjenner til mange kinaforsterkere. MA har et langt stykke å gå før de kan betegnes som bra. Lyden er kanskje den detaljen som er minst å utsette på. Konstruksjonen, komponenter og byggekvalitet er i en egen klasse :(
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.440
Antall liker
35.256
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Jeg prøvde en MA KT88 i en uke hos meg, den fungerte ikke godt sammen med mine høyttalere, greit nok på lavt volum (veldig lavt) men fra normal volum og opp så ble det hele stresset. Det var da med orginale rør. Eieren har noen B&W (cm 9 ? ) det samme problemet hos han.
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.366
Antall liker
146
MA på Maggies ;D, ja det gikk kanskje ikke så bra. Dipper de ikke ganske langt ned i impendans? Rørforsterkere flest er ikke glad i slikt.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.108
Antall liker
4.965
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Cobra2 skrev:
Men jeg VET at 6,2Volt er altfor mye til å gløde et 300B...
Arne K
Det er akkurat passe for de som selger 300B ;)
Se opp for "oppgraderinger" av MA.
Så nylig et eksemplar med 2 x KT88 som etter oppgradering ga 35W i UL og 17W i triode :(
 

rørlig

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2008
Innlegg
957
Antall liker
77
Torget vurderinger
1
Audiomix skrev:
Cobra2 skrev:
Men jeg VET at 6,2Volt er altfor mye til å gløde et 300B...
Arne K
Det er akkurat passe for de som selger 300B ;)
Se opp for "oppgraderinger" av MA.
Så nylig et eksemplar med 2 x KT88 som etter oppgradering ga 35W i UL og 17W i triode :(

Denne skal man visst også passe seg for. Visstnok ikke dual mono oppbygget heller.:Music Angel YC Series "YC-808MK"
 

muzak

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
503
Antall liker
16
Har god erfaring med "Deitmar" sin modifisering av 845 forsterkeren Link (midt nede på siden).
Forsterkeren spiller veldig bra (subjektive etter mine preferanser). Den er nå blitt helt tyst, selv med rørpreamp er det knepp stille i mine høyttalerer (ca 100dB/w effektive).
Er enig i at det er forsterkerene for den som vil mekke litt selv. Det er ikke gryteklare forsterkere etter min mening.
Men spenningsmessig er det ikke noe problem med 230V. Jeg har 900V isteden for 1000V på B-pluss. Ikke noe praktisk problem, spiller fint for det.


Mvh
Bjørn
 

kfasting

Fersking
Ble medlem
30.01.2009
Innlegg
2
Antall liker
0
Audiomix skrev:
Disse MA produktene er tilsynelatende mye forsterker for pengene.
Når de aller fleste opplever lyden som bra, er det ganske enkelt fordi en rørforsterker er lett å like....... Lyden er kanskje den detaljen som er minst å utsette på.....
Lyden er vel det eneste avgjørende kriterium ved vurdering av alt lydutstyr, så hvorfor bry seg om det matcher fargen på gardinene eller maleriet av elg i solnedgang eller hva man nå har anskaffet av møbler fra IKEA ?

; o} knut f
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.108
Antall liker
4.965
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
kfasting skrev:
Audiomix skrev:
Disse MA produktene er tilsynelatende mye forsterker for pengene.
Når de aller fleste opplever lyden som bra, er det ganske enkelt fordi en rørforsterker er lett å like....... Lyden er kanskje den detaljen som er minst å utsette på.....
Lyden er vel det eneste avgjørende kriterium ved vurdering av alt lydutstyr, så hvorfor bry seg om det matcher fargen på gardinene eller maleriet av elg i solnedgang eller hva man nå har anskaffet av møbler fra IKEA ?

; o} knut f
Jeg har sett en del forsterkere. Både fra utsiden og innsiden.
Noen produsenter tenker og gjør som deg.
Under "sminken" bør det også være noen kvaliteter.
 

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Innlegg
768
Antall liker
112
Sted
Bærum
Harbs skrev:
Har lest litt på AV forum om Music Angel rørforsterkere. De har forskjellige rørbestykninger, kt 88, singelended 845, og det skulle ikke forundre meg om de har 300b også.
Det er tilnærmet haleljua stemning overfor disse forsterkere. Med en importpris
ca 5 - 6000,- er dette veldig billig.
Er et noen på sentralen som har testet disse?
Det er veldig ubehagelig å betale xxxx kr for et US product når man kan få tilnærmet samme kvalitet for et ukjent produkt fra Kina.
Vel moralen er test ut Music Angel ut før du slenger 50 k for en annerkjent forsterker. :)
MA er absolutt av de som gir lavest både kilopris og ikke minst lav pris pr kvadratcentimeter overflate. De låter greit til prisen, men heller ikke mer.

Jeg ville sammenlignet med bl.a. Meixing/Ming Da som spilte bedre her hos meg, omtrent samme pris. Men begge disse leverandører er i en helt annen liga enn USA utstyr til 10 ganger prisen. Og det burde ikke overaske.
Det var EL34 versjonen av MA som hos meg tapte til fordel for ditto MingDa. Og ingen av dem når (selvsagt) særlig høyere enn til kneet på en Conrad Johnson med 6550. Men det skulle da bare mangle og burde ikke overaske.

Mye greit og billig fra Kina, men det finnes mer å kjøpe enn MA. Sjekk ut MingDa er mitt råd.

Mvh Ole
 

consen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2006
Innlegg
386
Antall liker
61
Sted
STORD
Min opplevelse av KT-88 varianten med originalrør i Superlineær drift...
Dårlig forsterker.

Min opplevelse med super-rør der alle rør blir skiftet ut, kjørt i triodedrift...
Noe jeg fint kunne levd med en stund.
Lyden er "nesten" så god at jeg kunne levd med det i det lange løp, men bare nesten.
Men utgangseffekten er alt for lav for høyttalere under 90 dB følsomhet i triodedrift.

Og når jeg snakket om super-rør til den i den varianten som jeg nesten kunne levd med, da snakker jeg om rørskfite til ca. 8000 kroner, dvs. mer enn hele forsterkeren koster.

Forsterkeren er lett å bli god venn med. Forstår at det er litt halleluja-stemning rundt den. Den har nemlig ikke noen svært stygge unoter. Men at det er noe som kan konkurrere med en 50.000 kroners forsterker fra USA...Conrad Johnson... eller noe slikt, da er en blitt en drømmer og svermer. Men noe enorm fallhøyde i forhold til disse er det heller ikke... i triodedrift med superrør hele veien. Men da snakker jeg om ren lydkvalitet. Hva med utgangseffekten...som en nesten ikke har noe av i den...hva med det store punchet i bassen... osv. Om en liker å spille bakgrunnsmusikk... og skal låte noenlunde pyntelig...så er den helt grei. For noe mer enn det klarer den ikke på f.eks. Responshøyttalere med den følsomheten som de har.

Konklusjon: Hermed anbefalt... om en ikke har tenkt seg helt opp til Mount Everest og er fornøyd med lavt lydtrykk på alminnelige høyttalere.
 
D

Desillusjonert

Gjest
consen skrev:
Konklusjon: Hermed anbefalt... om en ikke har tenkt seg helt opp til Mount Everest og er fornøyd med lavt lydtrykk på alminnelige høyttalere.
Poenget er vel at alle komponenter må tilpasses hverandre. Det hjelper lite å ha en 2000 kroners forsterker på høytalere til 150.000 (eller en rør forsterker til 5000 på en høytaler til 50.000)! :)

Og alt må mathces!

Jeg har aldri hørt billige produkter som like bra som dyre, men jeg har høre mange som har vært tett oppunder. Alt avhenger av resten av utstyret og hvor mye penger man er villig til å betale for ting.

En annen sak er at noen klarer å få "billige" anlegg til å låte bra, men så klarer noen å få dyre anlegg til å låte "dårlig" også!

Plassering teller mye!

Må si jeg gleder meg til å skifte rør og prøve meg fram  :)
 

Reverie01

Medlem
Ble medlem
22.10.2008
Innlegg
8
Antall liker
0
Kabeldragern skrev:
Min oppvekkelse var da jeg hørte et anlegg på en messe til langt over 500.000,- en gang på 90 tallet. Det låt kjempedårlig i mine ører. I et annet rom stor et anlegg til brøkdelen av prisen - kjempelyd!
hvordan kan man egentlig vite at det ene anlegget låter kjempedårlig og det andre kjempebra, når det potensielt er snakk om helt ulike album, som du mest sansynlig ikke har hørt engang?
jeg kan sette på en plate hjemme som får et PAsystem til å låte helt konge, og skifte til en annen som transformerer det til det jævlige... ::)


Det er det klokeste innlegget jeg har lest på dette forumet.
 

chris33

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.02.2011
Innlegg
166
Antall liker
31
Sted
Østlandet
Kabeldragern skrev:
Min oppvekkelse var da jeg hørte et anlegg på en messe til langt over 500.000,- en gang på 90 tallet. Det låt kjempedårlig i mine ører. I et annet rom stor et anlegg til brøkdelen av prisen - kjempelyd!
hvordan kan man egentlig vite at det ene anlegget låter kjempedårlig og det andre kjempebra, når det potensielt er snakk om helt ulike album, som du mest sansynlig ikke har hørt engang?
jeg kan sette på en plate hjemme som får et PAsystem til å låte helt konge, og skifte til en annen som transformerer det til det jævlige... ::)


Det er det klokeste innlegget jeg har lest på dette forumet.
Bare vent til du har bladd deg tilbake til 2008 innleggene. Der var det noen skikkelig godbiter:p
 
Topp Bunn