Motor og PSU til Michell Orbe, -hva er hva?

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Innlegg
448
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Jeg har en Michell Orbe hvor tidspunktet for produksjon er ukjent. Derfor lurer jeg på hva slags power unit jeg er i besittelse av? Er det en AC syncronmotor, ev med quartz-locked QC power unit? Eller er det en DC motor av nyere dato? Jeg ser gjennom plexiglasset på power uniten at printet er merket: Gyro controller 2. Har forsøkt å lete opp bilder osv, men har ikke lykkes i å finne noe som kan hjelpe meg med oppklaring. Noen i familien som kan bidra med hjelp til identifisering?
 

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Innlegg
448
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Ok, ser ikke ut til at familien er helt oppdatert på feltet. Men jeg fant det ut selv. Motorstyringen bærer faktisk betegnelsen Gyropower QC. Det er siste styringsenheten som ble laget til DC motor. Så da så. Nå har jeg forespurt norsk importør, som dessverre er Oslo Hifisenter om prisen på DC motor og ditto styringsenhet. Blir spennende å se om jeg får noe svar og i så fall hvilket. ;)
 

government

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2007
Innlegg
265
Antall liker
6
Gert Pedersen i Danmark,Pedersens Gyro har alt hva hjertet begjærer av oppdateringer og deler til Gyro og Mitchell generellt-. Mvh. Erlend.
 

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Innlegg
448
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
government skrev:
Gert Pedersen i Danmark,Pedersens Gyro har alt hva hjertet begjærer av oppdateringer og deler til Gyro og Mitchell generellt-. Mvh. Erlend.
Jeg trodde han nøyde seg med oppdateringer hvor han selv lager løsningene? Sånn forstår i alle fall jeg hjemmesidene hans.
 
Topp Bunn