-morten-`s garasjeanlegg

-morten-

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
384
Antall liker
7
hei,

jeg har også noen gamle kjøretøy jeg driver å skrur på fra tid til annen. etter at vi flyttet har jeg fått bygget meg en dobbelgarasje. den driver jeg nå å isolerer/innreder. siden det av og til er kjekt med lyd til arbeidet, skal jeg også ha et enkelt garasjeanlegg. det er nok litt mer råkk som vil ble prioritert sånn lydbildemessig, blir vel kanskje en garasjefest eller to med tid og stunder.

forsterkeren er en gammel marantz 1550l. den kommer jeg til å beholde.

første problemstilling er valg av høytalere, plasseringen er "grei", på en hylle oppe under taket. (mulig at de kan plasseres på høytalerveggstativ, men det får jeg se når innredningen er klar).

først ut er et par tannoy m2. hadde bare radio som signalkilde, men var ikke helt fornøyd med lyden, låt litt mørkt og ullent. ikke spilte det høyt nok heller. skal prøve mer litt senere, kanskje litt vinkling nedover kan være en løsning.

ellers så har jeg et annet par høytalere som også skal sjekkes ut.



mvh


-morten-
 

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Ble det noe mere greie på garasje anlegget ?
Ampen skal hit ;) Men kjenner jeg deg rett har du vel annet på gang ?

/jan
 

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Innlegg
1.374
Antall liker
3
Ble litt usikker på plasseringen av anlegget... og måtte kikke litt nærmere på bildene!
Har du gulv (parkett ell. lign.) på veggene i garasjen??! Klassegarasje! ;D
Hvilke kjøretøy er det du skur på?

/Terka
 

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Innlegg
1.374
Antall liker
3
Aiai!! Må bare gjenta... Kongegarasje!! ;D Har selv en lettere modifisert eldre GW som må skrus på innimellom, men er ikke i nærheten av å ha et så bra tilholdsted for den hobbyen. Er et finfint alternativ til å sitte forran stereoanlegget den garasjen din. :)
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.912
Antall liker
8.202
Torget vurderinger
1
Javisst. :D
 

-morten-

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
384
Antall liker
7
hei,

takker. ting er ikke helt på plass ennå, driver med trekkerør til lys i taket, så blir isolasjon, plast, takplater og litt listing.

men det blir nok bra til sisst.

mvh

-morten-
 

-morten-

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
384
Antall liker
7
hei igjen.

ting skjer.

racket er nå på plass, det ble en veggfestet hengehylle som ser ut til å være lite påvirket av virbrasjoner.

receiveren er en eldre nad, som fungerer som den skal, den er litt liten sånn wattmessing, men får duge inntill videre. det er bra med tuningsmuligheter på den, så lydbildet kan tilpasses rommet på en bedre måte. lydkilden er en dvd-spiller som jeg hadde liggende, den har en utrolig bra lyd i forhold til pris (kostet 199,- på matbutikken).

høytalerplasseringen er ennå ikke på plass, jeg har kjøpt noen veggfester som vil gjøre plasseringsmulighetene flere. det kommer etterhvert. høytalerene er foresten et par kanadiske energy høytalere som spiller overraskende bra.

jeg har brukt tiden på ferdigstillelse av lytterommet, ytterrammende er nå på plass. nå er det kun rydding og demping av rommet som gjennstår.
 

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Dæven, ryddigere i garasjen enn jeg har i stua.

Blir bra det der -morten-
Nå kan du skru bil/sykkel og kose deg med musikk :)

/jan
 
Topp Bunn