Montering av bassport?

Bolle

Medlem
Ble medlem
18.01.2005
Innlegg
27
Antall liker
0
Hei alle sammen. Jeg begynte med ett DIY høyttalerprosjekt for over 1 år siden. Kassene bygde jeg kjapt, så stoppet alt opp. Nå har jeg igjen fått ånden over meg. Idag har jeg loddet det ene delefilteret. Regner med jeg tar det andre imorgen. Da er det bare to ting som gjenstår. Lage hull til terminalene og lime fast bassportene.
Hvilket type lim er egnet for dette? Det er sikkert en fordel at det er litt fleksibelt? Ikke noe som tørker og blir helt sprøtt. Takker for svar. Hilsen Ørjan.

(Jeg vet jeg har lest ett slikt tips her før, men kunne ikke finne svar på mitt spørsmål ved hjelp av søk)
 

bles89

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.01.2006
Innlegg
86
Antall liker
0
en ellerannen form for superlim kanskje, det viktigste er vel at limet fester seg til plastikrøret, viss du bruker plastik da
;)

EDIT: har ikke hørt at superlim skal kunne skrumpe inn å sprekke, det er da fleksibelt eller?
 

Bolle

Medlem
Ble medlem
18.01.2005
Innlegg
27
Antall liker
0
det viktigste er vel at limet fester seg til plastikrøret, viss du bruker plastik da
;)

Røret er i plastikk. Jeg vet ikke helt hvilken type plast, 3" vannrør. Tror det er vannrør, saget i passe lengde.
 

ssnht

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.11.2004
Innlegg
457
Antall liker
52
Torget vurderinger
2
bruk kontaktlim,det henger på alle matrialer
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.018
Antall liker
2.108
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
epoxy skulle vel og gjøre jobben

håvard
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.866
Antall liker
4.294
Jeg brukte polyurethane trelim. Det skummer opp og fyller alle ujevnheter. Snekkere på mitt nivå behøver slikt.

Men smeltelim høres ikke dumt ut. Det vil kanskje også dempe vibrasjoner i røret.
 

Bolle

Medlem
Ble medlem
18.01.2005
Innlegg
27
Antall liker
0
Takker for alle innspill. Gleder meg veldig nå til å høre det ferdige resultatet. Ørjan
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Bruk helt vanlig trelim. Det er rikelig hold, og hvis du skulle føle for å endre lengden på porten i ettertid er det bare banke den forsiktig ut.
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Våtromssilikon er mitt tips 8)



Mvh. RS
 

zorry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.05.2005
Innlegg
141
Antall liker
0
Selv boret jeg hullet akkurat passe trangt, da var det bare å presse røret inn og så sitter det der på friksjonen... Da er det også lett å få det ut igjen
 
Topp Bunn