Montanagutane

P

Parelius

Gjest
Jeg må gjøre noe med innmaten i stuen, og tenkte på de euforiske meldingene om Monata modulsystem, luftet her på Sentralen. Så, hvilke moduler er det som brukes til LP-ene, og som det også muligens kan egne seg å sette noen komponenter på. (Jeg er så dritlei disse rackene).
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Standardmodulen er omtrent 700X700. Jeg har en slik på soverommet og jeg sjekket nettopp. Det går to lp-er i høyden på denne, dersom du bruker normale ytter-cover. Følgelig kan du også bruke varianten som er halvparten så høy.

Jeg bruker en variant som er ca 440 mm. Passet bedre med høyden på stuebord og sittehøyde i sofaen (men nå er utenfor lydmessige og praktiske hensyn). Da får du ca 80 mm luft over lp-ene.


Reolene kommer i forskjellige dybder, jeg har en variant på 380 mm dybde til lp-er/komponenter og bruker 200 mm varianter til cd-er/dvd-er
 
K

kbwh

Gjest
Stikk innom www.montana.dk, finn nærmeste forhandler og få dem til å sende deg en katalog.

Jeg planlegger å bruke 3 moduler på ca. b48h70d46, de skal bli kombinert stereokabinett og anretning  i min neste stue (vegghengt, 90cm benkehøyde er utmerket til f.eks. pjoltere og snacks). Mulighetene er nesten uendelige Parelius, det er ikke som å handle dopapir i Sovjet dette nei.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Husk å bestille for veggmontasje. Det gjør alt så mye enklere om det klargjøres for dette fra fabrikk enn om du finner ut av dette i etterkant. Har en del vegghengte reoler på soverommet til bøker/cder/dvder, og ja mulighetene er mange.
 

Hagto

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
3.621
Antall liker
517
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Standardmodulen er omtrent 700X700. Jeg har en slik på soverommet og jeg sjekket nettopp. Det går to lp-er i høyden på denne, dersom du bruker normale ytter-cover. Følgelig kan du også bruke varianten som er halvparten så høy.

Jeg bruker en variant som er ca 440 mm. Passet bedre med høyden på stuebord og sittehøyde i sofaen (men nå er utenfor lydmessige og praktiske hensyn).  Da får du ca 80 mm luft over lp-ene.


Reolene kommer i forskjellige dybder, jeg har en variant på 380 mm dybde til lp-er/komponenter og bruker 200 mm varianter til cd-er/dvd-er
Må bare få si at du har et nydelig anlegg/rom Fosse. Av og til får man følelsen av å ha rotet seg litt bort selv. Liker også disse reolene dine. Hvor dype er de?
 
K

kbwh

Gjest
Jeg skal selvfølgelig bestille med veggbeslag, Fosse, og så håper jeg å vinne det store stuebordlotteriet i samme slengen. PK er bare sjef.
 
P

Parelius

Gjest
Takker, gutar!

Fosse; har du platespilleren stående direkte på montanaen, og henger den på vegg. (Tenker på bildet. Stilig forresten!)

Høyden opp til vinduet på veggen ved siden av er 74 cm hos meg. Tenkte å holde meg til det som største høyde også på den veggen hvor komponenter og (en del av) LP-er skal stå.

Fint med den påminnelsen agående veggmontering.

Så, da er det bare å få tak i noe dopapir fra Russland ved siden av. Hadde tenkt å bruke det i det minste rommet ik leiligheten.

Litre spørsmål til slutt: Dybden er en del større enn formatet til LP-ene. Hva gjør du for å forhindre at de dyttes for langt inn?
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Takker for pene ord Hagto.
Platespilleren henger på veggen (murvegg). Der bruker jeg en AudioMagic vegghylle.



Dybden på reolene jeg har valgt er 38 cm, jeg dytter bare lp-ene helt inn, men mine reoler er litt høyere slik at jeg har litt luft over lp-ene og derfor lett får tak på dem. Montana kommer i dybder på 20, 30, 38 og 46,8 cm.

http://www.montana.dk

Ps. Nå er forresten skumsaken i høyre hjørne byttet ut med DaaD3, så jeg gleder meg til ørene har kommet seg etter Spektrum-turen søndag.
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
For et deilig stemningsbilde!

Lekkert anlegg - og rom. Gratulerer :D
 
I

ijustpop

Gjest
Ja, den Hovland preen er blant de aller peneste hifi-komponentene jeg har sett.

Fint anlegg Fosse.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Takker for hyggelige ord gutter.

Jeg må vel innrømme en ting Little Steven, utseende på Hovlanden stod ikke akkurat i veien for handelen. Men det er den uanstengte flyten og sammenhengen i lyden som gjorde at den ble valgt. Etter at den kom i hus ble det så mye lettere å kose seg med musikk.

Den skiller lett mellom ulike innspillinger, men det er ikke lenger sånn at jeg ikke kan spille plater med dårlig/medium innspilling. Hi-fi skal gjøre at du kan oppnå ekstatisk øyeblikk med supre innspillinger, men dersom god musikk med dårlig lyd ikke er hørbart overhode, da står hi-fien i veien for musikkinteresse, og det blir litt feil for meg.
 
Topp Bunn