Strøm relatert Monster MDP800DE vs. cheapo 8-uttak fra biltema/clas ohlson etc.

M

MarkusH

Gjest
Jeg gikk til innkjøp av en Monster MDP800DE for noen dager siden da Stereofil.no har halv pris på de nå, tenkte at jeg kunne prøve det da jeg har vært inne på tanken om "strømrens" en stund.

Må si meg meget skeptisk til om jeg i det hele tatt kan høre noe forskjell fra skjøtekontakter fra biltema/clas ohlson (eller hva enn det er jeg bruker i dag), noen som har testet denne MDP800?
 

yngvejos

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
1.948
Antall liker
1.312
Ville ikke hatt de helt store forhåpningene om å høre forskjell. Komponentene dine har gjerne integrert nettfilter fra før hvis de er følsome for nettstøy. Det som er kjekt er at det inneholder ett overspenningsvern, noe som kan gi litt peace of mind. :)
 
M

MarkusH

Gjest
Ville ikke hatt de helt store forhåpningene om å høre forskjell. Komponentene dine har gjerne integrert nettfilter fra før hvis de er følsome for nettstøy. Det som er kjekt er at det inneholder ett overspenningsvern, noe som kan gi litt peace of mind. :)
Merker ingen forskjell, men greit å få samlet alt av forsterkere etc. på ett uttak, har subber i noen andre uttak, men resten står i Monsteren. Dessuten har ikke forforsterkeren min av/på-knapp så greit at jeg kan skru av effektforsterker (satt som master) som gjør at forforsterker kan skrues av. Overspenningen er vel mer eller mindre bortkastet for min del, da "hele" greiene blir plugget inn og ut ved bruk. :p
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.908
Antall liker
11.297
Sted
Ytterst i havgapet...
Overspenningsvern er ikke bortkastet,- overspenning spør ikke etter riktig tidspunkt :) Litt avhengig av om man har strømmen inn via jordkabel eller luftspenn. Luftspenn er vesentlig mer utsatt, men impulser fra feks 22KV anlegg passerer greit gjennom siste transformatoren og ut i lavspentnettet...
Dessuten ligger det i kortene av lynaktiviteten øker i takt med hyppigere uvær...
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.714
Antall liker
13.199
Ny forsking viser at også en padde fra Clas gir samme sprengning som stikkontakten og den strømstyrke sikringen tillater, også kjent som betydelig mer enn hva er hifi-anlegg krever.

At du ikke hører noen forskjell er helt som det bør være. Den dagen lynet eventuelt slår ned i ditt elanlegg får du kanskje bruk for den, ellers er det vanskelig å se poenget.
 
Topp Bunn