Monarchy Audio SM-70 Pro

hroekk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2008
Innlegg
213
Antall liker
12
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Hepp

Kom en pakke inn døra fra Uniten igjen her i går. Kan ikke finne noe om den her på forumet, så kanskje jeg er første mann ut i Norges land.  8)

Får ikke hørt så mye på den før jeg drar ut av landet ei ukes tid, men det dreier seg om en 25W klasse A "tanks" av en forsterker. Og som dere kan se av Kingrex'en ved siden av er det ikke store karen. :)
 

Vedlegg

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Har tatt hjem et par M22B DAC'er ... - siden fraktprisen har vært mer overkommelig ;-)

Arne K
 

hroekk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2008
Innlegg
213
Antall liker
12
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Ja, har sett noen innlegg om Monarchy DAC'er her ja.

Litt uvant å ha en kraftplugg på 2x25W tilkoblet høyttalerne.:p Er jo tross alt vant til en 2x4.5W EL84 SE og en Kingrex T20 på 2x12-13W, eller hva det nå er. Men det vil selvsagt også si at den har mere kontroll når jeg drar på litt, noe som var litt av poenget med hele handelen.

Førsteinntrykk...
Som sagt er dette litt uvant fordi jeg får mere volum uten å vri så infernalsk på volum knappen. Ellers er den mye mere detaljert enn hva jeg er vant til, kanal separasjon og plassering av instrumenter og vokal virker å dra fordel av dette. Har også en følelse at de frekvensene som gjengir stemmer er litt fremhevet, men stemmer gjengis også eksepsjonelt bra så det kan hende jeg fokuserer litt ekstra på dette. Men detalj rikdom kan jo slå i begge veier, hører man på Bo Kaspers, Leonard Cohen, Kari Bremnes o.s.v. så er det utrolig fett. Slenger man på Dimmu Borgir, Satyricon, AC/DC o.s.v. så kan det bli i meste laget. Ut i fra det lille jeg har hørt nå så virker ikke dette å være noe problem. Det verste er jo om den roter til diskanten, men diskanten kan vel bare sies å være riktig, punktum.
Vel, jeg får melde tilbake når jeg får anledning til å lytte litt mere til denne saken. Bass og musikalitet tar det litt mere tid å gjøre seg opp en mening om når forskjellene ikke er helt soleklare.
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.763
Antall liker
10.569
Torget vurderinger
10
Jeg har en Monarchy DIP :)
 
Topp Bunn