Modifisering/ombygging av elektronikk

H

Heah55

Gjest
Leste om han som hadde sendt sin Esoteric spiller til Usa for ombygging i siste Fidelity. Ifølge artikkelen så var jo det veldig vellykket lydmessig, men prisen var ikke akkurat lav, spilleren ble vel over dobbelt så dyr som opprinnelig pris...
Har en Esoteric Sacd spiller selv med neo drivverk og chassis er av esoterics sedvanlig gode byggekvalitet, og må si at en ombygging frister. Men undres om vi ikke har gode nok ingeniører her i Norge som kan gjøre samme jobben? Jeg vet ikke hva som skal til av kompetanse for å gjøre noe slikt, men iallefall vil jeg lete her i Norge først-
Noen som vet om noen her i Norge som kunne tenkes å inneha denne kompetansen?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
APL-maskinen som omtales i Fidelity er vel ikke akkurat bare ombygget, alt bortsett fra drivverket er fjernet, for så å bygge en helt ny maskin rundt dette. Ingen liten modifikasjon, men en regulær nyproduksjon. Sånt er det ikke mange som driver med, og faren for å få tilbake et substandardprodukt er definitivt til stede om eksekutøren ikke velges med omhu. En mulighet kan jo være å ta kontakt med APL og finne ut hva som kan gjøres av noe mindre inngrep, uten at du behøver å gå for "the whole enchilada".
 
H

Heah55

Gjest
Ok, jeg får ta kontakt med Apl og sjekke ut mulighetene ::)
 
Topp Bunn