modifisere eller ikke?

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.747
hei,

har lenge vurdert en multispiller og kan nå få kjøpt en marantz 9600 billig.
(rundt 10.000). En bra spiller, men kanskje ikke helt high-end (hva nå det måtte være).

Firmaet reference audio i usa modder denne spilleren for $1900 (bl.a. ny powersupply, passive utgangstrafoer, ny klokke og sølv internwiring.) Resultatet er en spiller som(i følge reference audio) skal kunne hamle opp med selv versting-referansene.

Spilleren koster meg da ca 25.000.

Noen som har erfaring med slike prosjekter? Hva syns dere - er dette en farbar vei, eller finnes det andre løsninger som er bedre innenfor samme kostnadsnivå.
 
N

nb

Gjest
Har ikke erfaring med lignende prosjekter, men jeg ville i alle fall tenkt et par ganger gjennom hvor lenge jeg hadde tenkt å beholde en slik spiller. Ser for meg at annenhåndsomsetningen kan være noe problematisk. Tror ikke det er veldig lett å selge en gammel multispiller, her er det mye utvikling, særlig på bildesiden.

Personlig er jeg tilhenger av konseptet god DVD-spiller for å seå film og snurre plater, samt en DAC fra studioverdenen, disse har etter mitt syn utmerket ytelse, mer funksjonalitet enn hva som er vanlig på HiFi DACer (dvs flere digitalinnganger, innebygget hodetelefonforsterker) og koster en fornuftig mengde penger, dvs 5-10k. Andre vil nok ha et annet syn på saken.
 
S

Simplistic

Gjest
$1900!? Fytti grisen det var dyrt!

Ja, å modifisere en cd-spiller på den måten har absolutt noe for seg. Jeg kommer til å gjøre det med alle mine fremtidige cd-spillere, fordi det er snakk om veldig store forbedringer for en veldig billig penge (hvis du gjør det selv, vel å merke). De gjør noe lignende hos Norsk Audioteknikk i Oslo, med en litt mindre prislapp. Du kan jo ringe dit og snakke med Morten. Han kan sikkert guide deg.
 
Topp Bunn