Moderatorkorpset anno 2015

D

Dåbbel J

Gjest
Ser det blir diskutert litt her idag om selve modereringen... Jeg skal ikke mene så mye om det, men lurte vel mer på selve korpset i denne omgang.

Hvem er moderatorer? Og hvor mange er dem?

Jeg har vært på forum der det er færre brukere enn her, men er overbevist at at det var flere modds.
Og der var det og slik at enn kunne se hvilke moderatorer som var pålogget... en idé her og ?

Jeg skal ikke si noe om hvor mange moderatorer det burde være her, men det lkan sikkert dobbles.
Vi vet vel av erfaring at det en gang i ny og ne kommer tråder som bare "eksploderer" og da kommer moddsa gjerne en dag eller to etterpå og sletter villt.
Jeg er av den formening om at en bruker skal få en mulighet til og redigere sitt inlegg som skal modereres, FØR det evnt blir slettet (om enn ikke redigerer).
Og skal enn ha det slik så kreves det fler modds , som og er mer på forumet. Slik det er idag så får en beskjed om at modsa ikke kan være her hele tiden og følge med på alt, fullt forståelig, men da må det være flere som har muligheten.

Med 2000 til 2500 brukere pålogget så kan det til tider kreves litt ekstra når det går noe kuler varmt....

Innspill ??

Jan Robert

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.549
Torget vurderinger
2
Pr. i dag er det 5 aktive moderatorer, og jeg er ikke uenig i at det burde være flere moderatorer. Hvis noen ønsker å hjelpe til så er det bare å sende en PM.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.549
Torget vurderinger
2
Det optimale hadde vært moderatorer som har hver sin avdeling slik at en ikke trenger å følge med på hele forumet.

Det viktigste er å slå ned på personangrep og useriøse innlegg, og en moderator skal aldri røre saklig innhold uansett om en er aldri så uenig.

Når du skriver "kriterier" - hva tenker du på?

T

TT.

Gjest
Ja, hvilke egenskaper må man inneha for å bli en moderator, hva kreves?

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Antall liker
11.280
Sted
Narvik
Torget vurderinger
12
Har heller ingenting og si på moderasjonen som gjøres.. har fått smekk på fingrene sjøl så.. :p

At det kunne vært et par til her hadde nok ikke skadet.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.549
Torget vurderinger
2
Kortfattet vil jeg si at en moderator bør forholde seg objektiv, ikke ta side, og kun slå ned på regelbrudd. En klar fordel vil være evnen til å opptre diplomatisk, og aldri hisse seg opp mot medlemmer som begår regelbrudd.

• Liker
Reaksjoner: TT.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Er brukere flinke til å melde om personangrep?

Det kan for meg virke som at framfor å rapportere om slikt, så ender mange opp med å ta igjen og så har man det gående. Og i etterkant klager man på mangel på moderering. Kan det stemme?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.549
Torget vurderinger
2
Er brukere flinke til å melde om personangrep?

Det kan for meg virke som at framfor å rapportere om slikt, så ender mange opp med å ta igjen og så har man det gående. Og i etterkant klager man på mangel på moderering. Kan det stemme?
Noen er flinke til å rapportere, mens andre gjør nettopp det du beskriver.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Kortfattet vil jeg si at en moderator bør forholde seg objektiv, ikke ta side, og kun slå ned på regelbrudd. En klar fordel vil være evnen til å opptre diplomatisk, og aldri hisse seg opp mot medlemmer som begår regelbrudd.
Du kan jo headhunte noen i kabelavdelingen.:)

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Antall liker
84.017
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Du kan jo headhunte noen i kabelavdelingen.:)
Den halte hjelper den blinde, bukken til havresekken eller noe sånt :cool:

Topp Bunn