Mitt oppsett!

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Har fått noen spørsmål om jeg kunne legge inn noen bilder av mitt oppsett. Etter å ha ryddet (littegrann) så har jeg tatt noen bilder :) Og jeg er IKKE noen fotograf ;)




 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
ojsann dette så ikke så værst ut :D
hva slags signalkabel er det dubruker, hvis det er det det er som går ut av spilleren på høyre side??
noe mer info om forsterkeren??
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.597
Antall liker
3.136
Torget vurderinger
0
Det er ikkeno' som slår bildetråder :)

Hvordan vet du at den svarte, sandfylte rotta skal sitte litt til høyre for midten........;)
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Spennende medbildetråder, og her ser en jo at du eksperimenterer med akustikk produkter også!
Kan du fortelle litt om hvilke konkrete ting du har gjort?
F.eks. Hvordan er virkningen på de "hjørne" greiene du har bak i rommet?

En annen ting....
Hvilken funksjon har "arkene"?
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Rått. Ja, dette så virkelig lekkert ut. Så spennende ut den forsterkeren din.
BTW: Alle med respekt for seg selv har jo solid tech "RoS" ;) ;D
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
ojsann dette så ikke så værst ut :D
hva slags signalkabel er det dubruker, hvis det er det det er som går ut av spilleren på høyre side??
noe mer info om forsterkeren??
Signalkabelen er fra Intermezzo Electrics, vet ikke om Subas i Sverige har begynt salget kommersielt ennå ;) Forsterkeren er en Wolcott 280-S, 140 w pr. kanal basert på 6922 inngangsrør x4, ECL86 driverrør x4 og EL34 utgangsrør x8.
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Det er ikkeno' som slår bildetråder :)

Hvordan vet du at den svarte, sandfylte rotta skal sitte litt til høyre for midten........;)
Den står på midten ;) Bildet lyver litt :)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.998
Antall liker
6.219
Dette ser veldig bra ut og høres enda bedre ut.
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Spennende medbildetråder, og her ser en jo at du eksperimenterer med akustikk produkter også!
Kan du fortelle litt om hvilke konkrete ting du har gjort?
F.eks. Hvordan er virkningen på de "hjørne" greiene du har bak i rommet?

En annen ting....
Hvilken funksjon har "arkene"?
De hjørnegreiene er Adapt Triangles fra Eighthnerve, handlet av Audiofreaks. De rydder bort grums og gjør lydbildet ryddigere og alt er lettere å skille ut i lydbildet, alt blir tydeligere. Papiret er ERS-cloth fra Stillpoints, det funker hos meg, men det er sikkert mange her som ikke har noe tro på dette ;)
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Signalkabelen er fra Intermezzo Electrics, vet ikke om Subas i Sverige har begynt salget kommersielt ennå ;) Forsterkeren er en Wolcott 280-S, 140 w pr. kanal basert på 6922 inngangsrør x4, ECL86 driverrør x4  og EL34 utgangsrør x8.
den forsterkeren har jeg faktsik aldri sett før..
Da var det ikke så rart jeg ikke hadde sett kablene før da :) hva er de runde dingsene rettetter terminalene på kablene ??

mvh
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
den forsterkeren har jeg faktsik aldri sett før..
Da var det ikke så rart jeg ikke hadde sett kablene før da :) hva er de runde dingsene rettetter terminalene på kablene ??

mvh
De "runde dingsene" er ikke utgangen til kablene, men rørene til den innebygde preampen i spilleren :) Det er 6H30-DR NOS rør med Hal-O 9 Peek Ultra Sonic demperinger :)
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
De "runde dingsene" er ikke utgangen til kablene, men rørene til den innebygde preampen i spilleren :) Det er 6H30-DR Nos rør med Hal-O 9 Peek Super Sonic demperinger :)
oops :-[ så da nesten ut som det var der kablene gikk inn i hvertfall :p
at det var rør som stakk ut på baksiden av spillerne kunne ejg vel aldri ha tenkt meg til...
 

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
Heisan.

Sendte deg en Pm rett etter at jeg fikk Pm i fra deg i morest. Så når jeg fikk smsen, så skjønte jeg ingen ting.
Vet ikke om du har fått den enda? Men jeg har i alle fall skrevet og sendt deg en.

Ser nå at du har montert rackene. Håper du er fornøyd med de! Jeg er i alle fall det. Nevnte i Pmen, hvis komponentene har litt skeiv vekt fordeling kan det være problematisk og få de i vater.

Uansjettttt ser veldig bra ut!

mvh
 
R

Rojoh

Gjest
Når man får slike "keep it simple"-systemer til å matche, så spiller det gjerne veldig bra. Har sansen for slikt. :)

Mvh. Johan
 

plast

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.12.2006
Innlegg
55
Antall liker
2
Veldig pent oppsett:)
det eneste jeg kan styre meg for er de stativene forsterkeren og cd-spilleren står på, men det ser sikkert bedre ut "in real life".
Høyttalerene spiller vel som en drøm? :)
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Heisan.

Sendte deg en Pm rett etter at jeg fikk Pm i fra deg i morest. Så når jeg fikk smsen, så skjønte jeg ingen ting.
Vet ikke om du har fått den enda? Men jeg har i alle fall skrevet og sendt deg en.

Ser nå at du har montert rackene. Håper du er fornøyd med de! Jeg er i alle fall det. Nevnte i Pmen, hvis komponentene har litt skeiv vekt fordeling kan det være problematisk og få de i vater.

Uansjettttt ser veldig bra ut!

mvh
Merkelig, for jeg har ikke mottatt noen PMer i dag. Spørs om forumet ikke er helt "på nett" enda :) "tok du `an" ;)
Ja, de funker godt :)
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.118
Antall liker
2.648
Merkelig, for jeg har ikke mottatt noen PMer i dag. Spørs om forumet ikke er helt "på nett" enda :) "tok du `an" ;)
Ja, de funker godt :)
Hvis du ikke NÅ har mottatt noen PM er noe feil, ja.
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.225
Antall liker
4.849
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Viking,

Opplever du ikke at fordelene med å benytte vibrasjonsisolerende stativer under forsterker og CD-spiller forsvinner når du plasserer dem 20cm fra basshøyttalerene??
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Viking,

Opplever du ikke at fordelene med å benytte vibrasjonsisolerende stativer under forsterker og CD-spiller forsvinner når du plasserer dem 20cm fra basshøyttalerene??
Nei, du skulle ha hørt forskjellen, det er ikke noen småforskjeller. Det er ikke mye bass akkurat der komponentene står uansett hvor nært de står bassene, jeg har testet en del plasseringer ;)
 
U

utgatt60135

Gjest
Knall bra oppsett, skulle gjerne hatt noe slikt :D. Og spennende at du legger ut bilder! Hører du tydelig forskjell på om rotta sitter der så søtt eller gjemmer seg? Hvilken av tweakene synes du er mest effektiv?
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Knall bra oppsett, skulle gjerne hatt noe slikt :D. Og spennende at du legger ut bilder! Hører du tydelig forskjell på om rotta sitter der så søtt eller gjemmer seg? Hvilken av tweakene synes du er mest effektiv?
Jeg hørte forskjell med rotta på min "gamle" Meridian G98. På APLn så er jeg ikke sikker, den blir mest brukt som vekt for å få spilleren i vater på dette fjæringssystemet :) Hva som virker best av tweakene? Det er det siste, rackene, det har noe for seg å koble komponentene fra underlaget, det er sikkert ;)
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Veldig pent oppsett:)
det eneste jeg kan styre meg for er de stativene forsterkeren og cd-spilleren står på, men det ser sikkert bedre ut "in real life".
Høyttalerene spiller vel som en drøm? :)
Høyttalerne er fantastiske ja :) Og rackene kunne vært litt mindre voldsomme, men til mitt formål er de perfekte, og de virker ikke så dominerende når man ser det hele fra lytteposisjon :)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Endelig!!

Takk for bilder av et oppsett som jeg har hørt mye fint om :)

Må se å komme meg nordover med det første ;)
 
B

bamsemann

Gjest
Bildene er fine de viking.... og anlegget er jo kjempegromt!!!!!

Detta er jo lekkert, her kan du spille og kose deg med masse god musikk ja....

bamsemann.. :)
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.855
Antall liker
8.841
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei Viking!
Fine bilder, og et oppsett jeg skulle likt å hørt på!
Summitene anser jeg som en av de beste høytalerne som finnes til normale stuer, har dog kun hørt den på messa i Horten.



Dette ser veldig bra ut og høres enda bedre ut.
Har du lyst til å si noen ord om hvordan dette spiller opp i mot ditt eget oppsett.....har du feks lyst til å kjøpe deg et par Summit...?

Mvh
OMF
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Det er vel ingen her på Sentralen som har hørt oppsettet etter de siste rørskifter, dempeplattformer under Summit og etter at de nye rackene kom.
 
B

Back_Door

Gjest
Dersom du ikke nyter musikk, er det neppe anlegget sin feil ;)
 

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Innlegg
460
Antall liker
75
Torget vurderinger
2
Har fått noen spørsmål om jeg kunne legge inn noen bilder av mitt oppsett. Etter å ha ryddet (littegrann) så har jeg tatt noen bilder  :) Og jeg er IKKE noen fotograf ;)
Ser du kjører med avstiverne midt på rackene. Noen spesiell grunn til det?

Fikk mine rack halvmonterte fra fabrikken (via butikk i SE - jobber der). Solid-Tech har AFAIK begynt å montere festene til bena før utlevering. Jeg spesifiserte at jeg skulle ha 38 kg på hver av dem. Jeg fikk da avstiverne helt nederst på racket og fjæropphenget 1-2 tommer fra toppen.
Mvh
Boden9

PS: Anlegget sr nydelig ut  :eek:
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Ser du kjører med avstiverne midt på rackene. Noen spesiell grunn til det?

Fikk mine rack halvmonterte fra fabrikken. Solid-Tech har AFAIK begynt å montere festene til bena før utlevering. Jeg spesifiserte at jeg skulle ha 38 kg på hver av dem. Jeg fikk da avstiverne helt nederst på racket og fjæropphenget 1-2 tommer fra toppen.
Mvh
Boden9

PS: Anlegget sr nydelig ut :eek:
Egentlig bare en grunn, jeg kjøpte to demomodeller fra PMaudio (Paul) og føttene var festet spå midten allerede ;)
 

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Innlegg
460
Antall liker
75
Torget vurderinger
2
Egentlig bare en grunn, jeg kjøpte to demomodeller fra PMaudio (Paul) og føttene var festet spå midten allerede  ;)
Aha, det var derfor de var like i oppsett som de på bildene fra PMaudio ;D

Mvh
Boden9
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Aha, det var derfor de var like i oppsett som de på bildene fra PMaudio ;D

Mvh
Boden9
Rackene er svært stødige så høyden er ikke noe problem, men jeg synes også det er greit de kommer litt opp fra gulvet da komponentene blir lettere å betjene og det blir lettere å støvsuge under :)
 

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Innlegg
460
Antall liker
75
Torget vurderinger
2
Rackene er svært stødige så høyden er ikke noe problem, men jeg synes også det er greit de kommer litt opp fra gulvet  da komponentene blir lettere å betjene og det blir lettere å støvsuge under :)
Helt enig. Utenom at de ser nydelige ut (geek ? and proud of it  ;) ) valgte jeg de fordi kjølingen blir så effektiv som mulig.
Med litt avstand mellom de avstiverne får jeg også litt plass. Var ment å inneholde strømrenserene, men nå ligger HT-kablene det.

Mvh
Boden9
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Helt enig. Utenom at de ser nydelige ut (geek ? and proud of it ;) ) valgte jeg de fordi kjølingen blir så effektiv som mulig.

Mvh
Boden9
Her også, rørampen trekker kaldluft fra hele underplata som er perforert og da er ROS perfekt :)
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4


Et luftig og pent oppsett,Viking :D
Ingenting som er i veien for perspektivet i det minste,og godt med luft rundt komponentene.
Hyggelig med et eget lytterom...
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Et luftig og pent oppsett,Viking :D
Ingenting som er i veien for perspektivet i det minste,og godt med luft rundt komponentene.
Hyggelig med et eget lytterom...
Takk :)
Det er en mening med 2 racker lavt mellom høyttalerne og det er å gi panelene mest mulig luft rundt seg. ML liker masse luft rundt seg, det har jeg funnet ut etterhvert :)
Komponentene har heller ikke vondt av godt med luft rundt seg da rørene utvikler den del varme ja :)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.998
Antall liker
6.219
Har du lyst til å si noen ord om hvordan dette spiller opp i mot ditt eget oppsett.....har du feks lyst til å kjøpe deg et par Summit...?

Mvh
OMF
Tja, lyst eller ikke, det er en stund siden nå, og Viking har jo byttet ut de fleste rør (alle?), og tweaket en god del siden jeg var der. Jeg har også byttet forsterker siden den gang, så det gir ikke mye fornuft å gjøre en sammenligning her.

Det jeg først og fremst merket meg med Viking sitt oppsett var en veldig rik mellomtone, et stort lydbilde og et herlig engasjement. Jeg kommer ikke på noen spesielle svakheter. Viking har fått det til han, noe som ikke var uventet med hans erfaring og engasjement.

Å velge mellom Summit og Avanti er mer et spørsmål om personlig smak enn å velge mellom best kvalitet, synes jeg. Når jeg ikke ønsker meg elektrostater så er det mest fordi jeg ikke er vant til dem. Jeg føler at jeg hører på elektrostater, mens med gode høytalere så glemmer jeg at de er der. Men hadde jeg hørt på elektrostater til daglig hadde det sikkert vært motsatt. I tillegg er det et spørsmål om å få ut hele potensialet av dem, om det er Avanti eller Summit. De krever mye av både rom, elektronikk og kunnskap, og det skal mye til for å få ut deres fulle potensiale.

Summit har aktive basser, og da å matche den med en forsterker av høy kvalitet (og ditto cd-spiller), uten at man nødvendigvis trenger like mye krefter er utvilsomt en smart vei å gå. Wolcotten til Viking har uansett rikelig av begge deler.
 
Topp Bunn