Mirage OMD 15 - noen som kan fikse dem?

Hansaen

Medlem
Ble medlem
14.11.2018
Innlegg
21
Antall liker
8
Mirage OMD 15. I forbindelse med mine snart voksne barn og fest, så røk noe i en eller begge høyttalerne beskrevet over for ca 1 år siden. Skrapelyd. Disse låt etter min mening nesten perfekt i forbindelse med utformingen av min store åpne stue og kjøkkenløsning og alle i familien kunne nyte musikken omtrent likt uansett hvor man befant seg i rommet. Lyden var også av de fleste venner og andre besøkende påpekt som fantastisk, mye oftere enn andre komponenter som har vært innom mine hifi systemer. Jeg savner lyden og kunne tenkt å bruke dem i stuen i underetasje.Er det noen her som har tips til reparatør eller noen som kan fikse dem evt med erstatningselementer? Tror diskantene har følgende delenummer:
replacement tweeter 5DR/53361 eller ZDR/53362 ? Etter p ha funnet dem frem og koblet dem opp mot en forsterker finner jeg at venstre høyttaler spiller som den skal, men høyre låter ultratynn i lyden og ingen bass eller bevegelse i de to nederste elementene. Se bilde, Det kan jo være at det er andre elementer som er røket enn diskanten på toppen.. Noen reparatør i Bergen som vil se på den? Kanskje delefilter er brent? Eller noen andre elementer som er lettere å få tak i..
 
Sist redigert:

Hansaen

Medlem
Ble medlem
14.11.2018
Innlegg
21
Antall liker
8
Har feilsøkt litt i helgen og funnet at det er 2 identiske elementer som ikke er lyd i, brukt som midwoofer og woofer. Delefilteret fungerer. Disse elementene er ikke mulig å skaffe så vidt jeg har funnet ut. Z5DR//63175 eller /63176 er delenummer på elementene. Noen som vet om det er mulig å reparere slikt? Er sikkert skjedd noe i spolen da membranene ser hele og fine ut..
 
Topp Bunn