Mine første REW-målinger. Hva skjer her?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Hei.
    Har lånt en Umik-1 av en kollega for å måle og justere litt etter at det ikke ble noen god match for meg her med DSpeaker.
    Har tatt måling av høyre og venstre høyttaler og skrudd på glatting til 1/6.
    Har også kjørt eq som viser hvordan det vil være med filtre. Jeg får jo fint ordnet på mine bass-problemer, men jeg lurer på hva i all verden som skjer ved ca 6000 hz? Lurte først på om det var galt med plassering av mic, men den er plassert dønn i senter og som man ser, så gjelder det jo både høyre og venstre høyttaler.
    Blå-Venstre høyttaler. Grønn-Høyre høyttaler.
    testfør.jpg
    testetter.jpg


    Dette anlegget står i ei stue, og har ikke mulighet for å flytte det på noe vis. Det må dessverre også fungere for min bedre halvdel her også, slik at det blir også benyttet til tv osv.
    Høyttalerne er flyttet ut så langt det aksepteres, og har ikke all verden av muligheter til demping og annet. Har plassert et tykt teppe foran og har fått justert inn høyttalerne så de står mest mulig likt.
    40 cm fra sidevegg og 80 cm fra bakvegg målt i front ytterkant. de har 5 cm toe-inn. 190 mellom høyttalerne og 230 fra lytteposisjon. de står nå på spikes og underlag med godt dempende puter under. Skal nevnes at Audiovector anbefaler bruk av spikes grunnet den dempende foten på høyttalerne.

    Noen som forstår dette bedre enn meg her kanskje?
    Svar og eventuelle løsninger mottas med takk.

    -
    Johan
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.216
    Antall liker
    9.443
    Torget vurderinger
    2
    0- kutt all eq
    1-mål kun er høyttaler om gangen.
    2-prøv å måle 1 m fra høytteler i høyde med diskant.
    3. er det noen slags kompensering elller kalibrering av mic, lydkort
    4. folg manualen til punkt og prikke
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Her har man begge høyttalerne samtidig, før og etter eq:
    begge før.jpg
    begge etter.jpg


    Skal jeg legge inn waterfall også?
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    0- kutt all eq
    1-mål kun er høyttaler om gangen.
    2-prøv å måle 1 m fra høytteler i høyde med diskant.
    3. er det noen slags kompensering elller kalibrering av mic, lydkort
    4. folg manualen til punkt og prikke
    All Eq er fjernet på første måling. Det er øverst målt en høyttaler av gangen. Ingen kompansering av lydkort eller noe. Går kun fra pc via usb rett i Mdac og så videre til effektforsterker.
    Har fulgt instruksjonene som står på sidene til MiniDSP.

    Så har igjen å prøve måling en meter fra hver høyttaler.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Her har jeg målt hver høyttaler hver for seg på 1 meter. Har dobbeltsjekket at det ikke er på noen eq eller noe som skal forbedre lyden her nå. Dacen har et innebygd filter, så testet å bytte på det, men det ga ingen utslag på 6000 hz området.
    Venstre høyttaler: Blå, Høyre høyttaler: lilla
    test1mfør.jpg
     

    stianG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    628
    Antall liker
    663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    Det kan se ut som diskanten er fasevendt i forhold til resten. Prøv å bytte om pluss og minus på diskanten.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Det kan se ut som diskanten er fasevendt i forhold til resten. Prøv å bytte om pluss og minus på diskanten.
    Kan det virkelig være mulig? Da er i så fall utført på begge høyttalerne.... Det blir ikke lett å fikse, da elementene er skrudd med spesielle skruer.
    Det høres merkelig ut da.
    Kan det heller være at det er fordi disse høyttalerne har bakovervendte porter til diskant og mellomtone, noe dem kaller for SEC hos Audiovector:
    With SEC, specific frequencies of rear radiation
    are routed through twin ports at the back
    of the Si series units. This creates a larger,
    more authentic soundstage allowing more
    than one person to enjoy the “sweetspot”
    simultaneously. Combined with LCC technology
    this gives a perfected transient repsonse.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er det lett å finne ut av. Stapp inn et par ullsokker i hver HT i opningene, Og test igjen. Står begge HT med samme avstand fra Sidevegger? Sammme Toe IN? Og da ha sjekket at alt er koblet riktig? Er lett å koble feil..
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Det er det lett å finne ut av. Stapp inn et par ullsokker i hver HT i opningene, Og test igjen. Står begge HT med samme avstand fra Sidevegger? Sammme Toe IN? Og da ha sjekket at alt er koblet riktig? Er lett å koble feil..

    Skal teste mer i morgen, så da får jeg teste å plugge de portene på noe vis hvis jeg får til. Det er en netting inne der, så er ikke bare å dytte inn noe.
    Ja, høyttalerne står identisk i forhold til bak og side. og med lik toe-in.
    Forskjellen ligger i at den venstre høyttaler har vegg hele veien og at den høyre bare har en kort vegg på siden og spiller også med resten av stuen. Kan ta bilde og legge inn i morgen.
    Dette burde jeg vel kanskje ha skrevet i første post, beklager det.
     

    stianG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    628
    Antall liker
    663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    Kjenner ikke disse høyttalerne inngående, men har de ikke bi/tri wiring terminaler? Da er det bare å snu polariteten på de øverste terminalene.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er det lett å finne ut av. Stapp inn et par ullsokker i hver HT i opningene, Og test igjen. Står begge HT med samme avstand fra Sidevegger? Sammme Toe IN? Og da ha sjekket at alt er koblet riktig? Er lett å koble feil..

    Skal teste mer i morgen, så da får jeg teste å plugge de portene på noe vis hvis jeg får til. Det er en netting inne der, så er ikke bare å dytte inn noe.
    Ja, høyttalerne står identisk i forhold til bak og side. og med lik toe-in.
    Forskjellen ligger i at den venstre høyttaler har vegg hele veien og at den høyre bare har en kort vegg på siden og spiller også med resten av stuen. Kan ta bilde og legge inn i morgen.
    Dette burde jeg vel kanskje ha skrevet i første post, beklager det.
    Det skal IKKE ha noe å si, men bør prøves.
    Så kan du prøve å sette opp noe som demper på utsiden av HT helt inntil slik at diskanten/mellomtonen ikke får spredt lyden til siden.

    Har liten tro på at det skal ha noe å si, men da utelukker du i vertfall kanseleringer fra veggen.

    Jeg ser også at du har prøvd å måle helt inntil ( 1m fra HT ) med samme utslag på kurven.

    Som sianG skriver. HT dine har mulighet for tri wireing. Det gør at du enkelt kan snu polariteten på diskanten. Igjen bare for å sjekke ut/finne feilene.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Kjenner ikke disse høyttalerne inngående, men har de ikke bi/tri wiring terminaler? Da er det bare å snu polariteten på de øverste terminalene.

    Jo, det har du rett i. Er Tri-wire. Tenkte at delefiltrene i høyttalerne ville påvirket resultatet, så da regnet jeg med at man måtte snu fasene på selve diskanten.

    Har litt å teste i morgen nå da. Mange takk for forslag så langt.
    :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Må bare spørre. Du har fått lagt inn kalibreringsfilen til Umix-1 mikrofonen?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Dette virker veldig rart , og hvis det høres sånn ut som det måler , så burde dette være meget hørbart .

    Høres det veldig innelukket ut , eller virker det "normalt" ?

    Man kan jo lure på om det er noe galt med mic'en her...
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Dette virker veldig rart , og hvis det høres sånn ut som det måler , så burde dette være meget hørbart .

    Høres det veldig innelukket ut , eller virker det "normalt" ?

    Man kan jo lure på om det er noe galt med mic'en her...
    Jeg synes det låter bra her, men jeg kan jo selvfølgelig ta feil av det. Jeg er jo alltid på let etter forbedring, så da spørs det om det ligger noe i det eller om det er den vanlige oppgraderingsspøkelset som spiller en et puss. Tanken på om hvis jeg prøver noe , kan det bli bedre da?

    Har også tenkt tanken om feil på mic, men den har jo fungert hos kollegaen min.
    Jeg hadde jo DSpeaker i hus, og jeg kan ikke minnes at den viste samme problem, dog, jeg tok aldri skjermbilde av det så jeg kan ikke si det for sikkert.
    Skulle det være feil på mic, har jeg bestilt en ny hos avshop, så regner med at den er på plass neste helg.

    Har heldigvis konefri hele morgendagen, så skal bruke en del timer på å teste ut en del. Har også laget et eq-filter som opphever dette problemet på 6khz, skal bli spennende å høre hvordan det låter. Finner nok fort ut om det er noe galt i oppsettet mitt eller mikrofon.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Har tatt meg en test-runde nå og kan da konkludere med følgende:
    Kjørte ei runde med oppsettet med eq som skulle kompensere for denne dipen på 6khz, dette ble fiasko.. det låt virkelig ræva.
    Det er ikke fasefeil på diskant, har testet å snu fasen på diskanten på den ene høyttaleren, men det ga ikke stort utslag.
    Forsøkte også å snu fasen på alle elementene på samme høyttaler, dette hjalp heller ikke.
    Forsøkte også å tette igjen portene bak på samme høyttaler, dette ga heller ikke stort til utslag.
    Har jo heller ikke endret stort siden jeg hadde DSpeakeren i hus og den ga etter hva jeg kan huske ikke noe feil på dette hz-området.
    Den gjorde en knalljobb her, men den tilførte dessverre en del støy som jeg ikke likte, så den ble sendt tilbake til Lsound.

    Begynner å gå tom for forslag her, og lurer på om det er noe galt med mikrofonen her, som Torolan skriver.
    Dette finner jeg vel ikke ut før til neste helg da jeg har fått inn min egen mic. Kan det være slik at dersom noen prøver å bruke en annens program, så lager den tull i oppsettet dersom man prøver det.
    Mikrofonen og kalibreringen tilhører jo en annen, så kanskje MiniDSP har laget en slags sperre der?

    Ellers må jeg jo si at det låter rimelig flott her nå. Har fått bukt på mitt bassproblem rundt 50 hz gjennom REW og Eq Epo, og jeg må si det begynner virkelig å smake fugl av dette. Skal bli spennende å se hva man kan få til fremover her.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Mikrofonen og kalibreringen tilhører jo en annen, så kanskje MiniDSP har laget en slags sperre der?
    Neppe- Microfonen er laget for Rew 5.0 og når du laster ned og putter inn kalibreringsfilen så er det iboks.

    Er nok muligens feil på mic ja.

    Det eneste du kan prøve for å finne ut det er å , kjøre på med pink noise ref rew og ta med mirkofonen inntil ht. måle å se om du får utslag i det områdt med dippen.

    Dette er en såpass stor dipp, at du burde få det. Du kan også be rew om å sende ut 3000hz skru volum opp slik at du føler deg komfortabel med det, og måle SPL. Så la volum stå iro og be rew om å sende ut 5000hz og gjøre det samme. Da skal ikke du få den dippen, om alt er i orden...
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.216
    Antall liker
    9.443
    Torget vurderinger
    2
    Det kan se ut som diskanten er fasevendt i forhold til resten. Prøv å bytte om pluss og minus på diskanten.
    Du er kanskje inn på noe , se denne målingen av mine høyttaler om man fasevender(snur om på + og minus på diskant). Men da Audiovektor ha en monteringsfeil?? Eller tri-wiringen/jumper er satt feil opp?
    Capture.jpg
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.216
    Antall liker
    9.443
    Torget vurderinger
    2
    Du kan prøve og måle rett foran hvert element,..2cm.. og på 1 m avstand plassert midt i rommet
    hos meg blir det da slik. 1/12 filtrering.
    Capture.jpg


    Man om man er uheldig med psisjon og kutter all filtrering finner man kanselleringer og dipper slik som her..
    Capture2.jpg
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.216
    Antall liker
    9.443
    Torget vurderinger
    2
    dippen din er ved 6000 hz sp det stemmer dårlig med delefrekvensen på 210/3000 hz, om fase på diskant mener jeg
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Er det ikke bare å sette på en sinustone på 6100 og 12000hz får å høre etter om du hører nivåforskjell. Selv om det er to forskjellige frekvenser bør det være ganske greit å høre om det virkelig er 25 db forskjell i nivå
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.216
    Antall liker
    9.443
    Torget vurderinger
    2
    dippen din er ved 6000 hz sp det stemmer dårlig med delefrekvensen på 210/3000 hz, om fase på diskant mener jeg.

    prøv med pink noise og hold mic foran diskant, og se. Har du dippen da også er det enten mic eller diskantelement som er feil.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.841
    Antall liker
    8.811
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Har du en annen høytaler du kan koble til - så finner du ut om det er høyttaleren som er problemet!

    Mvh
    OMF
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Den integrerte mikrofonen er deaktivert, og det har den vært siden jeg kjøpte pcen for snart et år siden. :)

    Har nå testet å bruke sinus på 2000, 4000, 6000, 6100, 6200, 6300,6400.6500, 8000, 10000 hz, i tillegg til å sette det på 6000 hz, og bla det manuelt ned til 5200 hz og opp til 7000 hz, og jeg kan ikke si at jeg finner mye feil. Enkelte frekvenser er lavere enn andre, men det skjer også ved en del andre frekvens-odermrå, det stemmer i hvertfall ikke overens med målingene jeg har hatt.
    Dette har jeg da gjort på et rimelig høyt volum, så med unntak av at jeg nærmest har blitt døv og at bikkja har gått bananas, så hjalp ikke dette meg stort.
    Og som det har blitt nevnt her, så burde jeg jo ha merket det godt på lyden om denne dipen virkelig var slik som på målingene.

    Bare jeg får en ny mic i hus, så skal jeg nå finne ut om det er micen som er synderen her.

    Eller, så har jeg fått til en rimelig fin lyd her nå. Har korrigert litt på EQ, da REW gjerne setter bassen litt vel flat og lav, slik at det gjerne låter litt kjedelig og at det føles som at det mangler noe.

    Har ingen annen høyttaler i hus nå, så får ikke testet det. Men etter å ha prøvd fasevending både på element og høyttaler uten videre utslag, så antar jeg at det ikke er i høyttaleren problemet sitter.

    Får ellers takke for gode forslag og ideer her. :)
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Har nå tatt flere målinger ved at jeg selv har holdt mikrofonen i senter og målt i forskjellig av stand og høyde.
    Det har gitt meg bedre målinger i dette 6000 hz området hvis jeg holder mikrofonen litt høyere og litt lenger frem.
    Så det er mulig høyttalerne skal ha litt mindre toe-in og kanskje justeres litt ned foran slik at den blir pekende litt nedover.
    Oppdatering følger....
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.387
    Antall liker
    3.568
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Til info så er det mulig å lage en "house kurve" i REW hvis du ønsker litt mer i bunn:)
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Takk for tipset. :)
    Men ordner det ganske enkelt selv i APO etter å ha tatt korreksjon på EQ i REW.
    Hva som er best aner jeg ikke, men prøver nå APO først, så får vi se.


    Til info så er det mulig å lage en "house kurve" i REW hvis du ønsker litt mer i bunn:)
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.863
    Antall liker
    4.293
    Alt tyder på at dette er en målefeil. Hvordan plasserte du mikrofone , og hva slags båndbredde er den ment å ha?
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Det går stadig fremover her. Har justert høyttalerne mer ned i fremkant og driver å justerer mer toe-in nå.
    Kan virke som at jeg også skulle hatt noe demping i taket. Desto høyere jeg holder mikrofonen, desto bedre blir kurven,
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Har nå tatt så mange mange målinger at jeg er møkk lei for i dag...
    Har flyttet på høyttalerne altfor mange ganger både toe-in og ned.
    Nå ser siste måling slik ut: (Uten EQ eller noen form for korreksjon)
    mertoe.jpg


    Så nå får det være nok for denne helga. Skal nyte litt musikk før fruen kommer hjem. :)
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det går stadig fremover her. Har justert høyttalerne mer ned i fremkant og driver å justerer mer toe-in nå.
    Kan virke som at jeg også skulle hatt noe demping i taket. Desto høyere jeg holder mikrofonen, desto bedre blir kurven,
    Om du tror det er kansellering fra taket, så er det bare å legge en plate på toppen av HT og kjøre nye måling. Du kan også sette plater på siden av HT, både innvendig og utvendig for å se om det er kansellering fra sidevegg. Evnt skjevheten med sidevegg på den ene og inge videvegg på den andre som gjør det.

    Med plater på innsiden av HT så finner du ut om HT summerer riktig. Men har egentlig ikke troden på at det er det som er problemet.

    Du får bare kose deg med musikk, og vente på ny MIC.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.216
    Antall liker
    9.443
    Torget vurderinger
    2
    Har nå tatt så mange mange målinger at jeg er møkk lei for i dag...
    Har flyttet på høyttalerne altfor mange ganger både toe-in og ned.
    Nå ser siste måling slik ut: (Uten EQ eller noen form for korreksjon)
    Vis vedlegget 229114

    Så nå får det være nok for denne helga. Skal nyte litt musikk før fruen kommer hjem. :)
    Tror micen din er død på en eller annnen måte, med en slik kurve burde det lyde som graut in en våt polsokk, og jeg nekter å tro at audiovector lar høyttalere med slik kurve slippe fra samlebåndet...
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Tror ikke du skal fortsett å justere og tulle med denne micen før du er sikker på at den er 100%.
    R
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Nå har jeg fått inn ny mic, kjørt ny installasjon, gjort riktige innstillinger og ny calibrering.
    Og det spørs ikke om det var en innstilling eller noe slikt som var galt, for den dipen på 6khz ble mye mindre.
    Og kollegaen min har fått tilbake sin og melder om fine målinger, så det var nok ikke micen feilen lå.
    Om dere fortsatt mener det låter som graut i en våt ullsokk, har jeg en stor jobb å gjøre her....
    Grønn: Begge, Rød: Venstre, Lilla: Høyre
    testnymic.jpg


    Ja, denne 50 hz bass-boosten har alltid vært her i stua, den er grunnen til at jeg prøver dette her.

    Jeg får jobbe videre..
     
    Sist redigert:

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Nuvel... Dags å gi seg for i kveld.
    plate.jpg
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Har nå fått ordnet REW 5.10 beta og tatt nye målinger.
    Har satt høyttalerne opp på dempede slakteblokker med gummiputer i mellom plate og høyttalere.
    Har flyttet høyttalerne litt lenger fra hverandre, har rettet dem opp og fått et mye større og sentrert lydbilde.
    Skal nå prøve en stund med dette oppsettet. Så får man se om man blir fornøyd.
    Med EQ ser nå målingen slik ut:
    medeq.jpg


    Problemet lå altså i innstillingene i REW, uten at jeg kan for sikkerhet si hva som ble gjort feil.
    REW 5.10 setter opp det meste automatisk, så der er det ikke så mye man bør gjøre før måling.
    Det har jo også mulighet for ASIO, for de som bruker det. Selv, håper jeg at Spotify kommer med støtte for det.
    Man kan jo bruke Fidelify, men jeg foretrekker funksjonene til vanlig spotify.

    Jeg får takk for mye gode forslag og mye bra info fra dere.
    :)

    (Siden denne tråden ble til grunnet denne feilen, kan jeg slette den dersom det ønskes)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hvordan går dette? La merke til at høytalerene dine havnet på brukt børsen for noen dager siden. Har du da gitt opp?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn