Min Tandberg CD spiller har dårlig demping

dag-v

Medlem
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
39
Antall liker
13
Sted
Lillehammer
Torget vurderinger
2
Er det noen som har noen gode råd om hvordan få dempet min Tandberg CD spiller 4025, så den ikke blir så var for vibrasjoner.

Den er utrolig dårlig på dette, jeg har allerede pakket kammeret innvendig inn med "asfaltplater", men det skal ingenting før den "Hopper" når jeg spiller noe gøyt.
Det samme problemet har ikke en NAD spiller jeg har
 

Vedlegg

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.291
Antall liker
16.341
Sted
Østfold
Det kan tenkes at den er moden for en service på, eller utskiftning av drivverket.

Et annet tips er baseplattform eller liknende (kanselleringssystem).
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.750
Antall liker
871
Torget vurderinger
35
Plasser den på dempeføtter - sonic design o.l. eller squash-baller.
Hadde for flere år siden et Cambridge drivverk som var fryktelig var for vibrasjoner - plasserte det på 4 grønne squashballer, da kunne jeg faktisk stå å hoppe ved siden av drivverket uten at det var noe reaksjon.

mvh
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Det kan nok hende at du må justere laseren. Hadde mye problemer med akkurat det der i cd-alderens barndom.
De sendte ut spillerne dårlig justerte, og da ble det "hopping"
 

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
jeg hadde en gang i tiden en coplan 288 som trøbla på drivverket, den likte ikke vibrasjoner i det hele tatt. jeg kom frem til at sykkelslanger (som en finner i små jul 26 tommer ca) gjorde susen bedre en noe annet jeg prøvde.

dette dempesystemet har jeg benyttet helt frem til jeg skiftet ut til det systemet jeg har nå, da base platformer fikk overta.. overalt untatt under cd spilleren og vinylriggen.

jeg kjører fremdeles med sykkelslange under cd spilleren. verdt å prøve, det koster under en 100lapp.

når det gjelder det estetiske har jeg aldri fått klage fra min bedre halvdel.

jakr
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Hvis lasern trenger justering, så hjelper ikke allverdens dempetricks. Etter min mening er det å prøve å løse problema i feil ende.
 

Vedlegg

NostraD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2003
Innlegg
389
Antall liker
2
Defekt travers, beregn ca.800-1500kr i rep.utgifter for å skifte denne.
 

dag-v

Medlem
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
39
Antall liker
13
Sted
Lillehammer
Torget vurderinger
2
Re: Min Tandberg CD spiller har dårlig demping/

Takk skal dere ha. Det er nok ikke laseren eller annen justering som må til.
Den oppfører seg slik hvis jeg spiller høy rock, og jeg hører at spilleren "forvrenger" mer, og lyden blir rimelig spiss.. Det er ikke forsterkeren, (Electrocompaniet), jeg merker det også hvis jeg såvidt kommer borti spilleren , da hopper den.

Har noen forresten noen kjennskap til Vincent/sheng ya spillere? Er dette samme innmaten og kvalitet?

Tror dere det er like greit å kjøpe Sheng Ya spilleren som er lik Vincent spilleren som fikk gode kritikker i fidelity?

Den koster jo bare det halve i forhold til vincent.

Vincent
 
Topp Bunn