Min siste headamp? (famous last words) Tips på headamp med min. 2 innganger.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.301
Antall liker
3.092
Torget vurderinger
4
Har i dag en Project Sunrise II (rør) og en Project Polaris (transistor ), og foretrekker lyden fra den med rør. Bruker Beyerdynamic Tp70 men kommer nok til å kjøpe meg noen åpne, kanskje T1 Mk2. Vil ha en forsterker som har minimum 2 innganger uten dac, og gjerne et hakk eller to opp i lydkvalitet fra Project. Den med rør spiller mer åpent mens transistoren har bedre bass, jeg vil gjerne ha begge deler. Spiller mest akustisk musikk, men hører også på dårlig innspilt pop/rock (ikke noe elektronica eller teckno) så heller litt mot tilgivende lydkarakter, en overanalytisk lyd. Kilde kommer til å være Devialet 220, men litt frem i tid kommer jeg nok til å gå "old school" igjen og koble til en bra analog riaa sammen med Devialeten.

Helst transistor (av praktiske hensyn, ikke lyd)
Ikke for stor, må gjerne passe i en "rack" hylle.
Helst norsk forhandler.
Budsjett? Ja, men vet ikke helt hvor stort.

Noen forslag til hva jeg bør se på?

 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Minutten: Beyer og Creek er en himmelsk kombinasjon😀 Spørs om ikke Mike fortsatt bygger standalone enheter. Ny dist har han fått og-via Perfect Sense i Sverige. Sjekk der. Ellers bygger jo tyskerne selv noen utrolige head amps. Focal,Audiolab, MF og Graham Slee, samt Rega og Chord er merker som aldri skal glemmes heller..
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.147
Antall liker
4.305
Torget vurderinger
1
Kun sporadisk.

Mvh
KJ
 

Svenna70

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.03.2014
Innlegg
84
Antall liker
80
Sted
Trøndelag
Torget vurderinger
4
Har dessverre ingen norsk forhandler, men den skal visstnok drive "alt" av hodetelefoner.
Går fint inn i et normalt rack, men blir god og varm (klasse A), så den trenger litt luft over seg.


Edit: Glemte å si det, men den har to innganger, en balansert og en ubalansert.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.301
Antall liker
3.092
Torget vurderinger
4
Ikke hørt om merket før, men må innrømme jeg er litt skeptisk til å kjøpe Ukrainsk hifi uten norsk distributør.
 

Craylock

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.06.2020
Innlegg
192
Antall liker
74
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
2
OHS har en Fosgate Signature son innbyttekandidat du kanskje kunne sett på. Tror du får mye for pengene på den, og det er rør.
 

Svenna70

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.03.2014
Innlegg
84
Antall liker
80
Sted
Trøndelag
Torget vurderinger
4
Ikke hørt om merket før, men må innrømme jeg er litt skeptisk til å kjøpe Ukrainsk hifi uten norsk distributør.
Ser den så absolutt. Jeg tok sjansen, og er strålende fornøyd så langt.
Selv om Vitaly er en likandes kar og behjelpelig som få , så vil jo eventuelle problemer by på litt ekstra utfordringer.
 
Topp Bunn