På tur og reise Milano

MartinSandvik

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2008
Innlegg
746
Antall liker
439
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
8
Ser ut som om jeg får ett par dager fri i Milano.
Noen som har noe å anbefale?
Ting å se? Ting å oppleve?

--
Martin
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
Da Vinchis nattverden/last supper, il doumo, galleria, festningen og kanalene, da er mye gjort. Dersom du er tilbøyelig til hatt så må du stikke innom Borsolino om de fortsatt holder koken.

Mvh
KJ
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.561
Antall liker
13.025
Opera på La Scala?

Siste nattverd må vel forhåndsbestilles flere måneder i forveien for å komme inn på om jeg ikke husker feil. Vi prøvde å bare dukke opp men det var ikke spesielt aktuelt å få komme inn for å si det slik. Første ledige var om flere uker.

Spise god mat. Det lønner seg å dra et bitte lite stykke ut fra sentrum-sentrum for å få value for money.


Edit: ser ut som det er greit å få billetter til galleriet, var kanskje ett eller annet spesielt da vi var der. Det er mange år siden.
 
Sist redigert:

MartinSandvik

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2008
Innlegg
746
Antall liker
439
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
8
Måtte plutselig ned med jobben.
Pga av flystreiken hos sas, ble det 1 dag ekstra i Milano (lørdag fri, mulig fri søndag også).
Nattverden er ikke ledig før 10.mai ser jeg.
En symfoni på la scala hadde ikke vært å forrakte! Spørst om de slippe meg inn i jeans og t-skjorte?


--
Martin
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.685
Antall liker
2.287
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Litt seriøs shopping i via della Spiga, muligens verdens dyreste designerdresser, og et besøk på Museo del Novecento for å se på Il Quarto Stato.
640px-Quarto_Stato.jpg

Hvis du ikke kjenner bildet så har du ikke sett Bertoluccis 1900. Dett er det viktigste 1900-talls bildet i Italia.
 

MartinSandvik

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2008
Innlegg
746
Antall liker
439
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
8
Takk for råd.
Fikk sett de fleste plassene som er nevnt utvendig.....
Jobben gikk mye raskere enn først antatt, så fikk ikke mer enn 2t til sightseeing i dag før det bar hjemover. Om man ser bort ifra kl 1700nog utover i går.

Tur i doumo bør bookes en uke i forveien om man ikke ønsker å stå lenge i kø. Skal man ha guide er det essensielt!
"Pene" klær må medbringes for å komme inn på noe interresant på La Scala.

Ja, man bør gå minst 2 kvartal vekk fra Doumo for å finne noe skikkelig å spise.

Området rundt kanalene er så vidt jeg fikk vite fulle av kafeer og barer man bør besøke (fra lokale jeg snakka med i går natt).
Fant mange restauranter/kafeer/barer i rolige bakgater nord for sentrum.

Må nok tilbake med en bedre plan senere!

--
Martin
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.561
Antall liker
13.025
Jeg likte Milano svært godt da jeg var der for en del år siden. Men det er en svært stor sannsynlighet for at mitt inntrykk er farget av det faktum at jeg og en kompis var på konsert med Tom Waits der, hvilket var vårt ærende i byen og en sentralt punkt på min "må kan jeg dø i fred" - liste. Jeg spiste også kanskje det beste value-for-money-måltidet jeg noen gang har spist. Las om det i Guide Michelin - var et anbefalt rimelig sted en kort taxitur ut fra sentrum. Ikke noe fine dining men veldig bra. Spurte en tilfeldig ung italiener på en pub da jeg antok at vedkommende snakket engelsk, forklarte saken og han ringte dit og bestillte bord for oss.
 
Topp Bunn