Micro Seiki DQX 1000 - Passende armbord

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.211
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg benytter ovennevnte spiller sammen med en Dynavector DV 505 arm. Har planer om en ekstra arm, og tenker å forsere dette da min DV 505 trenger puss og stell, noe som kan trekke ut i langdrag. Jeg trenger da først og fremst forslag til et passende nytt armbord, men er også interessert i å vite hvilke armer dere benytter/har benyttet på denne spilleren?

    Jeg benytter i dag et Onlife Research DV3C armbord.

    616DEC77-63B5-4C1D-94E5-A07508A823B2.jpg


    Jeg har trålet nettet, men finner ikke noen til salgs for øyeblikket.

    Hva kan passe av fleksible og pene armbord til denne spilleren? Festepunktet har en diameter på 3 cm.

    AFE50D3C-94F2-47DD-818E-71FF6E6BA37A.jpg


    Som nevnt er jeg også interessert i tips på passende armer.....
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Dette er en fin arm på de spillerene i mine øyne ;)
    4CFC1A4F-908E-4F86-80AC-9FE61A1EB5E3.jpeg

    Sme 2-9 koster ikke så hønn mye heller.

    O
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    Tror jeg har en slik en NOS i en eske ett eller annet sted... tror den ligger ved siden av en annen MA-505S (sølvkalbing). Eller mk III med utskiftbart armrør.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.211
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er vel gjerne DQX1000 du har... her er en liste over armbord.

    Vis vedlegget 486484
    Et lite anfall av dysleksi :) Takk for listen!!! Blir litt svimmel, og tysken min er på samme nivå som min persisk. Etter hva jeg skjønner i farten er det universal-basene jeg bør kikke nærmere på? Merkelig at armbordet jeg benytter i dag ikke står på listen :confused:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.211
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.211
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dette er en fin arm på de spillerene i mine øyne ;)
    Vis vedlegget 486485
    Sme 2-9 koster ikke så hønn mye heller.

    O
    Lekker sak! Mener jeg så et likt armbord i Italia som jeg har i dag som var «kuttet» for å passe SME-armer. Er det sånn at alle SME-armer har samme mål på den rektangulære «platen»?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.211
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tror jeg har en slik en NOS i en eske ett eller annet sted... tror den ligger ved siden av en annen MA-505S (sølvkalbing). Eller mk III med utskiftbart armrør.
    Helvete da :mad:;) Skulle vært på besøk i slukoteket, og ryddet kraftig i lageret når du snudde ryggen ;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.211
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dette er en fin arm på de spillerene i mine øyne ;)
    Vis vedlegget 486485
    Sme 2-9 koster ikke så hønn mye heller.

    O
    Lekker sak! Mener jeg så et likt armbord i Italia som jeg har i dag som var «kuttet» for å passe SME-armer. Er det sånn at alle SME-armer har samme mål på den rektangulære «platen»?
    Så vidt jeg vet er alle SME mål like ja.

    O
    Da må jo denne passe alle SME-armer. Hmmmmm

    E838DE8A-CD75-41D9-A32C-CABA6373ABB6.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.211
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jelco SA-750L er vel. bankers.
    Takker! Fikk vel et tips av jorwed om den tidligere. Litt usikker på om den er for lett for en Denon DL 103R som jeg hadde tenkt å benytte i første omgang :confused: Så var det dette med en passende armbase igjen da...... Er det ingen som fører Jelco i Norge. Får bare opp en forretning i USandA når jeg sjekker prisjakt.no?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.345
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Jelco er i prosess med å lansere nye armer og det er derfor litt ‘tynt’ det ute.
    Fant Jelco hos han i Vestfold som driver med Lenco osv. Analog audio eller noe?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.345
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ellers er MS MA-505 en innertier på den spilleren. (Motoren linket til L utgaven. Ikke så lett å komme over)
    Søk på eBay etter Micro Seiki MA-505. Jeg hadde to av den på min DDX :) Null problem med Denon PUen du har i sikte :)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.345
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Det er en liten bedrift i Danmark som lager armbord i en eller annen form for plast. Gode nok i følge noen på Internett. Ikke gode nok i følge noen purister på Internett.
    Ditt armbord er ikke på listen til sluket, da den bare inneholder originale armbord.
    Ditt er ikke originalt :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.211
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jelco er i prosess med å lansere nye armer og det er derfor litt ‘tynt’ det ute.
    Fant Jelco hos han i Vestfold som driver med Lenco osv. Analog audio eller noe?
    Ellers er MS MA-505 en innertier på den spilleren. (Motoren linket til L utgaven. Ikke så lett å komme over)
    Søk på eBay etter Micro Seiki MA-505. Jeg hadde to av den på min DDX :) Null problem med Denon PUen du har i sikte :)
    Det er en liten bedrift i Danmark som lager armbord i en eller annen form for plast. Gode nok i følge noen på Internett. Ikke gode nok i følge noen purister på Internett.
    Ditt armbord er ikke på listen til sluket, da den bare inneholder originale armbord.
    Ditt er ikke originalt :)
    Takk for nyttig info, jorwed :) Skal google litt etter den Micro Seiki armen. Trodde armbordet mitt var originalt Micro Seiki. I stand corrected :) Den største utfordringen ligger vel i å finne passende armbord, uten å bedrive metallsløyd. Hvis jeg hadde fått tak i en slik MS arm er det forhåpentligvis noe på Slukets liste som passer? Spennende med de danske karene. Jeg tar definitivt ikke mål av meg til å bli en del av puristgjengen :D
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.211
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ellers er MS MA-505 en innertier på den spilleren. (Motoren linket til L utgaven. Ikke så lett å komme over)
    Søk på eBay etter Micro Seiki MA-505. Jeg hadde to av den på min DDX :) Null problem med Denon PUen du har i sikte :)
    Ser det ligger en del MA-505 på ebay. Det ligger også en L utgave. Hva er egentlig forskjellen? Hvis du hadde giddet hadde jeg satt pris på om du kikket på dem, og sender meg en PM på hvilken du ville gått for. Holder selvfølgelig ikke deg ansvarlig hvis det skulle bli en ugrei handel :) Har også sendt en mail til danskene på om de har et armbord som er plug and play mellom denne armen og spilleren min.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Skjønner egentlig ikke hvorfor du gjør det så komplisert. Kjøp deg en solid arm først, deretter kikker du på spesifikasjonene (armlengde, basemål) og kjøper et standardarmbord som passer.

    Og et lite hint: Fidelity Research- armer kan også passe til pickupen din. :)

    mvh
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jelco SA-750L er vel. bankers.
    Takker! Fikk vel et tips av jorwed om den tidligere. Litt usikker på om den er for lett for en Denon DL 103R som jeg hadde tenkt å benytte i første omgang :confused: Så var det dette med en passende armbase igjen da...... Er det ingen som fører Jelco i Norge. Får bare opp en forretning i USandA når jeg sjekker prisjakt.no?
    Den er ikke for lett. Vil kalle den medium til tung. En 12" har vel en effektiv masse på 20-25g.

    De nye armene som straks kommer vil koste dobbelt så mye. Jeg håper 750 ikke forsvinner med det første, siden SA-750 spiller langt over sin klasse, og virkelig kan leke med de store gutta. Jeg hadde ikke vært i tvil. :)

    Om nye 950 til 15 lapper blir en like stor suksess, tviler jeg på. Dessuten er jeg ikke helt overbevist om at det er en god plan å bytte til «knife edge bearings». Men der må jeg lese meg opp. :)



    Audioaktøren har dem. Står på prislisten, men ikke på hjemmesiden. Elektronisk Bureau har dem også, men da rebranded som "Tonar".
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.211
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skjønner egentlig ikke hvorfor du gjør det så komplisert. Kjøp deg en solid arm først, deretter kikker du på spesifikasjonene (armlengde, basemål) og kjøper et standardarmbord som passer.

    Og et lite hint: Fidelity Research- armer kan også passe til pickupen din. :)

    mvh
    Ja, du var jo den rette til å snakke om å gjøre det ukomplisert, Tønnes ;) Spøk til side, du har jo peiling i motsetning til meg. Kommer nok ikke til å gå all-in, men satse på noe som er fornuftig priset (for meg). Akkurat nå lar jeg meg forføre av tanken på Micro Seiki spiller med Micro Seiki arm :)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Skjønner egentlig ikke hvorfor du gjør det så komplisert. Kjøp deg en solid arm først, deretter kikker du på spesifikasjonene (armlengde, basemål) og kjøper et standardarmbord som passer.

    Og et lite hint: Fidelity Research- armer kan også passe til pickupen din. :)

    mvh
    Ja, du var jo den rette til å snakke om å gjøre det ukomplisert, Tønnes ;) Spøk til side, du har jo peiling i motsetning til meg. Kommer nok ikke til å gå all-in, men satse på noe som er fornuftig priset (for meg). Akkurat nå lar jeg meg forføre av tanken på Micro Seiki spiller med Micro Seiki arm :)
    Det var en god tanke karmana :)

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.211
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jelco SA-750L er vel. bankers.
    Takker! Fikk vel et tips av jorwed om den tidligere. Litt usikker på om den er for lett for en Denon DL 103R som jeg hadde tenkt å benytte i første omgang :confused: Så var det dette med en passende armbase igjen da...... Er det ingen som fører Jelco i Norge. Får bare opp en forretning i USandA når jeg sjekker prisjakt.no?
    Den er ikke for lett. Vil kalle den medium til tung. En 12" har vel en effektiv masse på 20-25g.

    De nye armene som straks kommer vil koste dobbelt så mye. Jeg håper 750 ikke forsvinner med det første, siden SA-750 spiller langt over sin klasse, og virkelig kan leke med de store gutta. Jeg hadde ikke vært i tvil. :)

    Om nye 950 til 15 lapper blir en like stor suksess, tviler jeg på. Dessuten er jeg ikke helt overbevist om at det er en god plan å bytte til «knife edge bearings». Men der må jeg lese meg opp. :)

    Audioaktøren har dem. Står på prislisten, men ikke på hjemmesiden. Elektronisk Bureau har dem også, men da rebranded som "Tonar".
    Takk skal du ha, Dazed! Hva er grunnen til at jeg burde gå for en 9 tommer og ikke en av de lengre armene? Sender sikkert en mail til Audioaktøren. Avmålt skeptisk. Jeg har opplevd tidligere at de har ting på prislisten som de på forespørsel sier de ikke fører.... Forhåpentligvis et unntak som ikke gjelder Jelco-armer :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.211
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har jeg i hvert fall fått meg en short-list:

    Micro Seiki MA-505
    Jelco 750
    Fidelity Research FR-54

    Planen er å plassere min Denon DL 103R på den nye armen, og bruke Ortofon Rohmann på DV 505 (når den etter hvert forhåpentligvis spiller på lag).

    Får satse på at armbase løser seg når jeg har bestemt meg for arm. Har troen dansken :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jelco SA-750L er vel. bankers.
    Takker! Fikk vel et tips av jorwed om den tidligere. Litt usikker på om den er for lett for en Denon DL 103R som jeg hadde tenkt å benytte i første omgang :confused: Så var det dette med en passende armbase igjen da...... Er det ingen som fører Jelco i Norge. Får bare opp en forretning i USandA når jeg sjekker prisjakt.no?
    Den er ikke for lett. Vil kalle den medium til tung. En 12" har vel en effektiv masse på 20-25g.

    De nye armene som straks kommer vil koste dobbelt så mye. Jeg håper 750 ikke forsvinner med det første, siden SA-750 spiller langt over sin klasse, og virkelig kan leke med de store gutta. Jeg hadde ikke vært i tvil. :)

    Om nye 950 til 15 lapper blir en like stor suksess, tviler jeg på. Dessuten er jeg ikke helt overbevist om at det er en god plan å bytte til «knife edge bearings». Men der må jeg lese meg opp. :)

    Audioaktøren har dem. Står på prislisten, men ikke på hjemmesiden. Elektronisk Bureau har dem også, men da rebranded som "Tonar".
    Takk skal du ha, Dazed! Hva er grunnen til at jeg burde gå for en 9 tommer og ikke en av de lengre armene? Sender sikkert en mail til Audioaktøren. Avmålt skeptisk. Jeg har opplevd tidligere at de har ting på prislisten som de på forespørsel sier de ikke fører.... Forhåpentligvis et unntak som ikke gjelder Jelco-armer :)
    Ser ingen grunn til ikke å velge 12", hvis du får armbord som passer. (Og det gjør du sikkert.) Et tips i sammenhengen er å bruke 292mm monteringsavstand i stedet for de spesifiserte 290, og lage/bruke en Baerwald-projector for det.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Jelco er bra armer,men du får bedre :)

    O
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jelco er bra armer,men du får bedre :)

    O
    Hvilke, hvordan og til hvilken pris?

    Bena på bakken, gutter. ;)

    Skulle jo bare mangle at ikke SME, Reed, Kuzma, etc var «bedre», men jeg tror ikke de gjør så veldig mye annerledes i praksis, for å være helt ærlig. At en Jelco til 6000 spiller fletta av alt til opp til minst det doble har jeg i alle fall ingen problemet med å tro. ....uten å ha hørt «alt opp til det doble, selvsagt.
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jelco er nettopp den snarveien, og i sølv (bronse) ser den like vintage ut som de armene. Mye tryggere kjøp enn en skranglete brukt søttitallsarm eller en stygg, nedspart billig-SME som fremdeles koster mange ganger mer enn Jelcoen.

    IMO, selvsagt.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Jelco er nettopp den snarveien, og i sølv (bronse) ser den like vintage ut som de armene. Mye tryggere kjøp enn en skranglete brukt søttitallsarm eller en stygg, nedspart billig-SME som fremdeles koster mange ganger mer enn Jelcoen.

    IMO, selvsagt.
    Selvsagt!

    O
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.345
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Jeg benytter ovennevnte spiller sammen med en Dynavector DV 505 arm. Har planer om en ekstra arm, og tenker å forsere dette da min DV 505 trenger puss og stell, noe som kan trekke ut i langdrag. Jeg trenger da først og fremst forslag til et passende nytt armbord, men er også interessert i å vite hvilke armer dere benytter/har benyttet på denne spilleren?

    Jeg benytter i dag et Onlife Research DV3C armbord.

    Vis vedlegget 486482

    Jeg har trålet nettet, men finner ikke noen til salgs for øyeblikket.

    Hva kan passe av fleksible og pene armbord til denne spilleren? Festepunktet har en diameter på 3 cm.


    Som nevnt er jeg også interessert i tips på passende armer.....
    @Karmana
    Edit: Svaret på mitt første spørsmål er besvart av bildene dine... Men siste spørsmål er fremdeles gyldig... :)
    Har du tilfeldigvis ett bilde av armbordet uten tilkoblet arm? Er det ett gjennomført hull i armbordet? Som her:
    s-l400.jpg


    Eller bare det lille hullet, som her:
    b.jpg


    Jeg er selv på jakt etter ett slik armbord, men er nyskjerrig på hvordan armen festes skikkelig med bare det ene lille hullet?
     
    Sist redigert:

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.437
    Antall liker
    3.914
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    15
    Det er en liten bedrift i Danmark som lager armbord i en eller annen form for plast. Gode nok i følge noen på Internett. Ikke gode nok i følge noen purister på Internett.
    Ditt armbord er ikke på listen til sluket, da den bare inneholder originale armbord.
    Ditt er ikke originalt :)
    Hva er adressen til denne danske bedriften?
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.437
    Antall liker
    3.914
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    15
    Ok. Prøver det. Skal ha armbord til Jelco 750 E.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.345
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Send en melding til han (via eBay) og be han sende deg ett tilbud på ett passende armbord til din arm :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn