Politikk, religion og samfunn Mens vi venter på Brexit

Forlater de EU


  • Totalt antall stemmer
    23
  • Avstemningen er stengt .

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ch

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    1.671
    Antall liker
    1.262
    Slutten på anmeldelsen;
    " If the west does indeed need saving, the record suggests it would have a better chance of survival under the leadership of a leafy green vegetable than in the hands of Liz Truss"
    Nettopp :)
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    2.524
    Torget vurderinger
    1
    Stadig noen her som messer om katastrofen det var og forlate eu men disse tallene viser vel at det ikke går så galt

     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.466
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Sunnmøre
    disse tallene viser vel at det ikke går så galt
    Dette er vel tal (rettare: spådomar) frå eit halvår etter at EU-utmeldinga vart sett i verk, så det skal verta interessant å sjå korleis det eigentleg går.

    Rett fall Brexit saman med mengder av sjokk i økonomien, så kva null-alternativet er er kanskje litt vanskeleg å vita.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.492
    Antall liker
    35.375
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Vi har litt mer fasit nå enn for tre-fire år siden. Den norske EØS-utredningen:

    Investeringer, UK vs Norge:


    Innvandring til UK:


    «Take back control», ja.

    Opinionen mener brexit var en gedigen tabbe, nå som løgnene fra brexit-kampanjen blir avkledd i tur og orden.
     
    Sist redigert:

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.560
    Antall liker
    7.087
    Mens det er plenty av studier som diskuterer hvor mye UK har tapt på Brexit, var vel en i januar som mente UK hadde tapt 130 milliarder pund og London 30, kan jeg ikke huske å sett noen seriøse forskningsrapporter om alle de ekstra milliardene som har tilflytt verken NHS eller økonomien generelt.

    Premisset for Brexit var jo at dette var noe den jevne brite ville tjene på og det fra dag en de var kvitt den europeiske svøpe.

    Sist jeg så hadde vel gjennomsnittsinntekten blitt redusert med rundt to tusen pund eller noe.

    Men det er nok en rimelig pris for Kevin og Tracey for at ikke europeiske institusjoner og overbetalte eurokrater skal kunne legge seg bort i britiske skattehull, hvitvasking av oligarkpesos og den slags utidig innblanding i innenrikspolitiske anliggender.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.512
    Antall liker
    6.908
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jeg mistenker sterkt at det etter hvert vil vise at det ligger russiske interesser bak en god del av lobbyvirksomheten for Brexit.

    Johan-Kr
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.505
    Antall liker
    8.044
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Sist jeg så hadde vel gjennomsnittsinntekten blitt redusert med rundt to tusen pund eller noe.

    Ikke for å unnskylde Brexit (god forbid! ), men den største grunnen til at britiske familier har blitt mye, mye fattigere enn de burde vært er at alle offentlige lønninger ble frosset etter finanskrisen i 2008 og først ble sluppet fri i 2018, om jeg husker rett. Dette fikk selvsagt konsekvenser også for lønnsdannelsen i privat sektor og ifølge Resolution Foundation ble britiske arbeidere fra 2008 til 2023 £11.000 fattigere enn de ville vært uten toryenes austerity-politikk.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn