Meglere - Kjøp og Salg

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Innlegg
528
Antall liker
173
Torget vurderinger
12
Syntes jeg hadde en snodig opplevelse her forleden og lurte på om noen hadde noen innspill.

Jeg var på visning på en liten enebolig til pris ant 1.45m. Etter titten spurte megler meg om jeg ville bli informert
om evnt budrunder og om jeg ville stå på liste, jeg svarte høfflig ja. Litt av nysgjerrighetsskyld.
Dagen etter ringte megler meg og lurte på om jeg hadde tenkt noe mer, jeg sa da at jeg hadde bestemt meg og IKKE var interessert, vi ble da enig om at megler skulle slette meg fra liste. Kort tid etter får jeg en hel del sms om forskjellige budrunder.. Siste sms var budet på takst altså 1.45m.

Idag 1mnd etter ringer megler igjen... Jeg forklarer at jeg FORTSATT ikke er interessert og jeg fortalte om budene jeg fikk på mobil og lurte på hvorfor boligen ikke var solgt? Megler svarer da at selger ville vente litt og se..
OK svarer jeg, da kommer megler med at selger er villig til å diskutere pris...

Det hele jeg lurer på er det en mulighet for lureri her? Var sms budene fake for å få meg til å slenge inn ett høyere bud over noen som ikke engang har eksistert, en får jo ikke vite hvem som slenger inn bud uansett.. Mulig jeg er litt rar her, men syntes hele opplegget luktet rart..
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
0
Det samme skjedde meg da jeg kjøpte en leilighet. Jeg fikk vinnende bud, men har siden dengang lurt på om det virkelig var en annen budgiver.


Motbud ble alltid lagt inn med finansieringsforbehold...


Menmen, jeg gjorde et godt kjøp på denne leiligheten. En fin investering for fremtiden!

:)
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Lurer på om ikke meglerne er pliktige til å føre en protokoll over mottatte bud, og fra hvem. Dersom du deltar i budrunder kan du få innsyn i protokollen.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
"Hele" meglerbransjen har vært useriøs, og pil råtten i mange år!

Når du får provisjon av salget, da skal prisene opp, og det er jo det som har skjedd.

Skal ta et lite eks. fra Oslo:

Åsengt. 18 - 56, og Carl Jeppesensgt. 1 - 39 er solgt pr. stk. for 2.900000.- mill. kroner pr. enhet. Dette er leiligheter på kun 45 kvm. som gikk for rundt 100.000.- for bare 12 år siden.

Dette er leil. som var i så dårlig forfatning at Oslo Kommune ikke gadd å pusse de opp engang, men så kommer Collier inn (innvestor), og pusser opp til en viss standard. Så er plutselig leil. verdi steget med 2.800000.- mill. kroner?

Her har åpenbart "gribbene" tatt godt for seg. Dette er i et område som heter Torshov, som folk ikke vil bo, for kun 10 år siden!
 
Topp Bunn