Meget bra nivå på The Voice....

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.777
Antall liker
1.087
Torget vurderinger
2
Ser dere på The Voice ?

Jeg må si jeg synes det er meget bra nivå på The Voice i år , imponerende rett og slett :)

Og jeg synes også produksjonen er veldig bra , selv om jeg skulle ønske TV2 også leverte sendinger i Dolby Digital etterhvert ...
 

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
10.842
Antall liker
17.346
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Helt enig! Følger med. Tøft å være dommer. Noen av dem var det umulig å skille. Glad for at Harket stjal Marlins reject... :)
 

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Innlegg
2.777
Antall liker
1.087
Torget vurderinger
2
Enig i det ja.

Jeg vil tro det er flere populære og veletablerte artister som hadde slitt med å komme seg gjennom dette nåløyet her - både på "blindtesten" og duellene:)
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.496
Antall liker
9.228
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Jeg og madammen følger med som bare det og kjører lyden med optisk kabel fra tv til DAC. Drar på litt også. Deltagerne holder et høyt nivå og lyden er slett ikke dårlig heller:)
 
U

utgatt60135

Gjest
Ja, følger med. Liker sånne programmer, men vi må ta det for det det er og ikke være for naive på videre karriere. Bra nivå, men kanskje færre som skilte seg ut etter første runde. Endelig bra de har stjele varianten når begge fortjener å gå videre. Særlig hun unge som Marlin hadde. Hun kan gå langt.

Ja, bra lyd og skrur høyt. Men dynamikk i TV verdenen skal man ikke ha. Vel, det må nok være slik når Ola Nordmann synes det er bra lyd fra en tynn skjerm.

Ser mye heller på slike programmer enn Stjernekamp.
 

Heipådeg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.06.2016
Innlegg
226
Antall liker
178
Ser dere på The Voice ?

Jeg må si jeg synes det er meget bra nivå på The Voice i år , imponerende rett og slett :)

Og jeg synes også produksjonen er veldig bra , selv om jeg skulle ønske TV2 også leverte sendinger i Dolby Digital etterhvert ...
Ja kjempeflinke vokalister og veldig artig å høre de ulike tolkninger av kjente låter. Fin produksjon og ok lyd også .Som det nevnes , når disse skal utgi egenprodusert musikk må det mer til enn vokalprestasjon. :cool:
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.979
Antall liker
1.208
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Musikerene er som regel knallflinke i slike programmer, men i år er artistene gode også. Så som så med låtvalg og jeg savner mannlige artister med blues/rock vokaler.
 

gormj

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.12.2008
Innlegg
944
Antall liker
315
Sted
Trondheim
Fantastisk nivå. En stor glede å høre så flinke sangere.

Samtidig er det litt trist å vite at ikke så mange kan livnære seg av sang. Håper musikkskolene formidler at dette forblir en flott hobby for de fleste.
 

TrompeteN

Bransjeaktør
Ble medlem
27.07.2013
Innlegg
2.230
Antall liker
4.319
Torget vurderinger
0
Fantastisk nivå. En stor glede å høre så flinke sangere.

Samtidig er det litt trist å vite at ikke så mange kan livnære seg av sang. Håper musikkskolene formidler at dette forblir en flott hobby for de fleste.
Er nok flere norske sangere som kan tjene en slant på hobbyen sin enn norske fotballspillere. Men ja, det er ikke sangerene i disse realitykonkurransene som gjør det.

Det brukes dessverre autotune i studiosendingene så vi får ikke hørt helt hvordan de synger før livesendingene.
 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.383
Antall liker
3.558
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Her i huset storkoser vi oss også med programmet.
Det gjør vi også:) Vår favoritt er Agnes. Er det fler som synes lyden ble mindre dynamisk etter studiosendingene? Det var ganske brukbart forrige fredag, men generelt virker det som at dynamikken er klemt ned til noen få dB?

 

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Innlegg
857
Antall liker
249
Torget vurderinger
16
Enig i det ja.

Jeg vil tro det er flere populære og veletablerte artister som hadde slitt med å komme seg gjennom dette nåløyet her - både på "blindtesten" og duellene:)
Det har ikke så mye med saken å gjøre. Er så mye mer enn stemmen som skal til får å bli populær. Det er selvfølgelig et veldig godt utgangspunkt med det er det eneste.

Finner du en artist som er veldig god til å synge og lage veldig gode låter er saken enklere :)

Er man veldig god til å lage låter og treffer en sjanger til rett sted og tid trenger man ikke nødvendigvis være flink til å synge heller.

Ikke for å være slem men Agnes med sitt utsende skal slite i popbransjen. Andre sjangre er ikke nødvendigvis utsende så viktig.

Man bør likevel ha en slags stil eller utstrålig. Mange gjør alt for mange forskjellige stiler. Det gjør at i musikkbransjen at de vanskelig å definere. Bare innen Metal har du enormt mange stilarter. Trash Metal, Hair Metal, Black Metal, Doom Metal, Prog. Metal og selvfølgelig Heavy Metal. Hvis et band som er kjent for å spille Trash Metal pluttselig skulle gå over eller blande dette med Hair Metal blir det missnøye blandt fansen.
 
Sist redigert:
Topp Bunn