McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Har et spørsmål angående lydsignatur i et par amper. Hadde tidligere en MA6900 som jeg syns låt meget bra. Analog og lun lyd
    men fortsatt med trøkk og musikalitet. Hørt at de nyere ampene har litt lysere lydsignatur.
    Har lurt litt på hvordan en MA6700 eller MA7900 ville vært lydmessig. Disse to er litt nyere med innebygget dac.

    Øyvind
    Jeg har MA6700 og er kjempefornøyd. Opplever ikke lyden som lys, men meget musikalsk. En lyd jeg kan høre på i timesvis uten å gå trøtt.
    Spiller vinyl og HD basert musikk, med tilkobling av NAS rett i USB kontakten på forsterkeren.
    Hei

    Takk for info :) Så det er en sjans for at disse da låter litt som MA6900?
    Hva har du slags høyttalere til din MA6700? Har du testet USB rett til
    PC og streaming? F.eks Spotify/Tidal?

    Øyvind
     

    Funk4Ever

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2014
    Innlegg
    177
    Antall liker
    91
    Sted
    Oslo
    Har ikke hørt MA6900, så det kan jeg ikke svare på.
    Har Martin Logan Electromotion, og det låter herlig oppløst med masse musikalitet.
    Bruker ikke Spotify el.l. På NAS'en har jeg alle cd'ene mine rippet til lossless flac. Vurderer å kjøpe en Auralic Aries for å eliminere evt støy over USB, men jeg synes det låter veldig bra i det oppsettet jeg har nå.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Høres ut som du har en flott kombo der ja :) Klart du har god kvalitet om du har rippet ting lossless. Nå skal vel strengt tatt Tidal Hifi værelossless kvalitet. Ikke testet dette ut selv enda. Har noe lagret musikk selv på dataen. Ellers blir det brukt direkte streaming.
    Funker veldig greit. Takker for info om hva du syns om MA6700 :)
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.607
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Ahhhh, tid for bingen etter noe så uvanlig som en kveld med huset for meg selv. 5 strake timer foran anlegget til kvelds uten noen forstyrrelser. Helmaks!

    kjørte først litt blanding av klassisk, jazz, pop og rock, før det på slutten ble noen saftige salver med Rammstein, Seigmenn (live fra Rockefeller), Muse, en dose Ozzy, Nirvana og diverse krutt i samme kategorien. Varme forsterkere? - nei, not even nearly close - så vidt de var over romtemperatur. Lydtretthet? - ikke det spor. McIntosh er bra greier, ikke noe annet å si.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha forsøkt en del forskjellige netkabler landet jeg også på at jeg likte lyden av de medfølgende best! Billig og bra??????
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Deilig med McIntosh i hus igjen.
    i dag står den koblet opp med en Aesthetix Calypso rørpre, og med MA7000 som ren effektforsterker.
    I morgen skal jeg teste MA7000 som pre på mine Audionet monoblokker.
    Førsteinntrykket er at MA7000 presterer bedre enn forventet, og er letta og fornøyd.
     

    Vedlegg

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Så flott da , gratulere så mye og velkommen i klubben igjen :)
    Ja du må teste div nå , og komme med dine inntrykk.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Så flott da , gratulere så mye og velkommen i klubben igjen :)
    Ja du må teste div nå , og komme med dine inntrykk.
    Får se om jeg tør å komme med så mange inntrykk. Blitt sjenert ;-)
    Pre-en blir henta på Lørdag og da blir det denne løsninga jeg skal demonstrere for å vise at alt fungerer som den skal.
    Hadde en på demo her i stad. Og han likte MA7000 best alene som integrert. Mer fylde. Mens med ekstern pre så får man en del bedre kanalseperasjon og bedre plassering av ting i lydbildet. Noe annet ville vært rart hvis ikke rørpre-en skulle være bedre på en del ting.
    Men hadde aldri trodd at MA7000 skulle være så åpen og detaljert. Og en veldig engasjerende forsterker å lytte til også. Mine fordommer hadde forventet at den skulle være mørkere og mindre åpen og engasjerende.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer så masse, jeg tok "min" ma7000 opp av esken igjen på tirsdag for å demonstrere for en kjøper. Den spiller fantastisk og ser ut som en million?????? Vi ble sittende å spille 3 timer før han tok den med seg?????? Forsøkte mye forskjellig jeg også men endte alltid opp med å foretrekke den som integrert over tid.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Så flott da , gratulere så mye og velkommen i klubben igjen :)
    Ja du må teste div nå , og komme med dine inntrykk.
    Får se om jeg tør å komme med så mange inntrykk. Blitt sjenert ;-)
    Pre-en blir henta på Lørdag og da blir det denne løsninga jeg skal demonstrere for å vise at alt fungerer som den skal.
    Hadde en på demo her i stad. Og han likte MA7000 best alene som integrert. Mer fylde. Mens med ekstern pre så får man en del bedre kanalseperasjon og bedre plassering av ting i lydbildet. Noe annet ville vært rart hvis ikke rørpre-en skulle være bedre på en del ting.
    Men hadde aldri trodd at MA7000 skulle være så åpen og detaljert. Og en veldig engasjerende forsterker å lytte til også. Mine fordommer hadde forventet at den skulle være mørkere og mindre åpen og engasjerende.
    Moro og høre at den virker å falle i smak :)
    "Engasjerende" er jo mellomnavnet til Mac :)
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer så masse, jeg tok "min" ma7000 opp av esken igjen på tirsdag for å demonstrere for en kjøper. Den spiller fantastisk og ser ut som en million������ Vi ble sittende å spille 3 timer før han tok den med seg������ Forsøkte mye forskjellig jeg også men endte alltid opp med å foretrekke den som integrert over tid.
    Hvert fall sikkert at den ser ut som en million ja. Sett den i butikkhyller, men noe annet å få den stående i stua.
    Angående ditt spørsmål om strømkabler så har jeg ikke giddet å bruke så altfor mye på det. Men jeg bruker Wireworld Stratus strømkabler. Tror jeg betalte 600 eller 1200 kr per stykk for de på brukten. Bakdelen med de er at de er litt lange og Lyric mener at de ikke kan kjøpes kortere. Og så bruker jeg jo strømrenser og LINK strømkabel til den fra veggen. Aldri turt å teste forskjellene, for sitter vel igjen med et flårete glis av å ha brukt så mye på strømtiltak.
     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har testet MA7000/8000 med Sonus Faber Olympica 3 / Amati og kan gi meg en rapport på opplevelsen?
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Har hørt Olympica 2 med MA8000.
    Og Olympica 3 med MC2300/MC501, men det hjelper kanskje ikke?
    Dessverre i forskjellige rom også..

    Elo
     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Har hørt Olympica 2 med MA8000.
    Og Olympica 3 med MC2300/MC501, men det hjelper kanskje ikke?
    Dessverre i forskjellige rom også..

    Elo
    Var det en god match mellom komponentene etter din oppfatning?
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Som nevnt var dette i forskjellige rom. Elektronikken har vel også noe forskjellig lydsignatur(?)

    Jeg opplever helt klart at systemet med Olympica 3, er bedre på alle områder. Har hørt MA8000 med noen andre høyttalere også, og føler vel at det aldri har blitt skikkelig godlyd. Skulle gjerne hørt Olympica 3 og MA8000 sammen, for dette tror jeg kan være en god match. Tror forsterkeren er nok krefter, og høyttalerne er absolutt gode!
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har testet MA7000/8000 med Sonus Faber Olympica 3 / Amati og kan gi meg en rapport på opplevelsen?
    Har selv Olympica 2 sammen med MC452 og C48. Dette er i mine ører en glimrende match. Det hele låter stort og flott og vært uanstrengt. Det som spesielt tiltaler meg er at lyden heller litt mot det varme, uten at detaljer forsvinner. Har problemer med ting som låter kaldt og alalytisk. Fikk ved et tilfelle høre Olympica 3 sammen med Ma8000, knall det også.
    Kan svært annbefale denne eller disse kombinasjonene om en ønsker. Det gir en voldsom musikk glede. Kan bare nyte musikk time etter time uten å bli lyttetrett.
    Eneste minuset er at det koster. Burde komme på blåresept. Tenker ikke på utstyret lengre, bare koser meg. Pr dags dato har jeg aldri vært mer fornøyd enn det jeg er nå. Følet at jeg har funnet det som passer min lydpreferanse.
    Tror ikke det går å gjøre feil med McIntosh og SonusFaber.
    Er det noen som ønsker en lytt, kan det la seg ordne om det er interesse for det. Bor riktig nok i Bodø.
     

    mrDread

    Medlem
    Ble medlem
    03.02.2006
    Innlegg
    49
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Hei,noen som har noen erfaringer med innebygd dac via usb?Har en c48 som forårsaker pc crash ved avspilling inn på usb,har prøvd flere pcer med samme resultat.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    3.142
    Torget vurderinger
    1
    Hei,noen som har noen erfaringer med innebygd dac via usb?Har en c48 som forårsaker pc crash ved avspilling inn på usb,har prøvd flere pcer med samme resultat.
    Bruker du Windows 10? Jeg bruker Win10 via usb til D100, og det krasjer rett som det er. Venter (utålmodig på ny usb-driver med støtte for Win 10).
     

    mrDread

    Medlem
    Ble medlem
    03.02.2006
    Innlegg
    49
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Bruker både win 8 og 10,samme resultat.Du kan kjøre driveren i win 8 modus hvis du går inn i egenskaper for driveren.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Var det ikke noe med at det er veldig viktig å siste firmware versjon på c48 for at dette skal fungere bra?
    Selv bruker jeg bare optisk og coax inngangene på min.
     

    nudiebear

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.07.2008
    Innlegg
    53
    Antall liker
    1
    Hei,noen som har noen erfaringer med innebygd dac via usb?Har en c48 som forårsaker pc crash ved avspilling inn på usb,har prøvd flere pcer med samme resultat.
    Lignende oppsett med USB inn i C48 her. Fungerer perfekt når jeg hadde Win 8.1 kjørende, men pc'en henger konsistent fra 1-20 minutter etter at jeg begynner avspilling etter oppgradering til WIN 10. Har gått tilbake til Win 8.1 og har ikke problemet lenger/fortsatt. Får prøve med kompatibilitetsmodus på driveren (takk for påminnelse fra denne tråden) og/eller vente spent på enten neste WIN10 oppgradering (varslet denne måneden fra MS) eller McIntosh driveren.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    3.142
    Torget vurderinger
    1
    Jeg installerte usb-driveren fra McIntosh i kompatibilitet modus, men det utgjør ingen forskjell.

    Når jeg kjører et lite program som heter Who Crashed, så er det alltid usb-driveren som er syndebukken.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Noen som har sammenlignet McIntosh røreffektforsterkere mot McIntosh transistor?
    Hei, har sammenliknet Effekt rør MC275 med MA7900 integrert transistor på MArtin Logan Montis:

    MC275:

    - Varm klang i lyden, fantastisk og oppløst mellomtone og musikalsk engasjerende. Den er behagelig for øret og man blir sittende å lytte på musikken. Dette er ikke den første rørforsterkeren som får meg til å bli sittende i lyttestolen - og MC275 er faktisk såpass unik at den tåler elektrostater med vanskelig impedanslast.Hvis man likevel har litt volum i rommet kan det bli litt lite effekt hvis du kun kjører med én Mc275 - vil nok anbefale å kjøre i parallell.

    Ma7900:
    - Kanskje grunnet langt mer effekt så er denne mye mer tilstede i rommet og enda klarere i mellomtonen. Bassen er også en god del mer oppløst enn med rør - også toppene er mer tilstede - men forsterkeren er på samme tid litt mindre engasjerende ettersom vi her mangler litt rør - selv om trafoene på baksiden veier litt opp for dette. Altså - mer "hifi" men mindre "musikalsk" - selv om Ma7900 og også ma8000 kanskje i enda større grad tilfredsstiller de moderne krav til hvordan en high-end forsterker skal låte (for de som da kaller mcintosh high-end - noen mener at de farger for mye og er for lite nøytral for å kalles dette).

    Begge disse er testet med Auralic Vega koblet til med Nordost Frey2 kabler - slik at input til forsterkeren er svært ren for å si det slik.
     

    Della

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2010
    Innlegg
    168
    Antall liker
    68
    Sted
    Vigrestad, Sør på Jæren
    Heisan godtfolk,

    Er det noen merker McIntsoh ikke passer sammen med?

    Lurer på å kjøpe en MC8207 og bruke diverse prosessorer, og til og med en Marantz SR7009 i starten, og lurer på om jeg "binder" meg til enkelte merker ved å kjøpe McIntosh, eller rettere sagt; om jeg må unngå noen merker? Noen som har dårlig erfaring med å mikse med andre merker, eller motsatt, er det noe McIntosh passer spesielt bra sammen med av merker?

    Ser at språket ble helt ti på halv ni, er litt døgnvill, håper dere kan godta en uforbeholden unnskyldning :)
     
    Ble medlem
    29.01.2014
    Innlegg
    27
    Antall liker
    30
    Torget vurderinger
    2
    Jeg følte plutselig litt trang til å bekjenne min Mcintosh-avhengighet.
    Jeg har snart femti års fartstid som stereofil/audiofil. Og har da sjølsagt vært innom mange merker: Yamaha, Luxman, Accuphase, Bryston og sist: et komplett sett Audionet. Men så fikk jeg via den generøse og kunnskapssterke Arild på Hifiguiden, høre Mcintosh MA 7000. Det var som endelig å komme hjem. Jeg hører all slags musikk, men mest klassisk (Mahler er favoritten). MA 7000 går aldri ut av mitt hus! Den spiller alt med en musikalitet og spilleglede som er helt enestående. Og jeg kan ikke tenke meg at det finnes merker den ikke går sammen med. Jeg er såpass "gammeldags" at jeg bruker CD-spiller, eller rettere en SACD-spiller - og nå bruker jeg en Marantz SA11 S3. Nydelig klang og med Mcintosh 7000 blir det også skikkelig driv og rytme.
    Og Mcintoshen responderer meget bra på kabler. Jo bedre kabler, jo bedre lyd fra forsterkeren. Nå bruker jeg Vertere kabling på alt. Vertere strømkabler (rådyre men rågode), Vertere Handmade balanserte mellom CD-spiller og forsterker, Vertere høyttalerkabler (toppmodellen- bikabling + jumpere) og til slutt-hold dere fast!: Vertere handmade mellom pre og power på Mcintoshen. Det siste vil mange sikkert si er på grensen til galskap. Men da jeg fikk anledning (igjern utlånt av Arild) til å prøve denne kabelen bak på Mcintoshen, sa jeg til Arild at jeg kommer til å slåss for livet for å beholde denne kabelen.
    Poenget her er at en veldig bra forsterker, ble ekstremt bra med god kabling! Høyttalerne er forresten: KEF 203/2 med Velodyne sub.

    mvh
    Trond Feiring
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Interessant betraktning. Litt sånn jeg vil tro at forskjellene på rør og transistorerforsterkere er generelt.selvfølgelig med variasjoner og tuning med rør. Tror jeg vil gå for rørMc, hvis det blir Mc.
    Noen som har sammenlignet McIntosh røreffektforsterkere mot McIntosh transistor?
    Hei, har sammenliknet Effekt rør MC275 med MA7900 integrert transistor på MArtin Logan Montis:

    MC275:

    - Varm klang i lyden, fantastisk og oppløst mellomtone og musikalsk engasjerende. Den er behagelig for øret og man blir sittende å lytte på musikken. Dette er ikke den første rørforsterkeren som får meg til å bli sittende i lyttestolen - og MC275 er faktisk såpass unik at den tåler elektrostater med vanskelig impedanslast.Hvis man likevel har litt volum i rommet kan det bli litt lite effekt hvis du kun kjører med én Mc275 - vil nok anbefale å kjøre i parallell.

    Ma7900:
    - Kanskje grunnet langt mer effekt så er denne mye mer tilstede i rommet og enda klarere i mellomtonen. Bassen er også en god del mer oppløst enn med rør - også toppene er mer tilstede - men forsterkeren er på samme tid litt mindre engasjerende ettersom vi her mangler litt rør - selv om trafoene på baksiden veier litt opp for dette. Altså - mer "hifi" men mindre "musikalsk" - selv om Ma7900 og også ma8000 kanskje i enda større grad tilfredsstiller de moderne krav til hvordan en high-end forsterker skal låte (for de som da kaller mcintosh high-end - noen mener at de farger for mye og er for lite nøytral for å kalles dette).

    Begge disse er testet med Auralic Vega koblet til med Nordost Frey2 kabler - slik at input til forsterkeren er svært ren for å si det slik.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Heisan godtfolk,

    Er det noen merker McIntsoh ikke passer sammen med?

    Lurer på å kjøpe en MC8207 og bruke diverse prosessorer, og til og med en Marantz SR7009 i starten, og lurer på om jeg "binder" meg til enkelte merker ved å kjøpe McIntosh, eller rettere sagt; om jeg må unngå noen merker? Noen som har dårlig erfaring med å mikse med andre merker, eller motsatt, er det noe McIntosh passer spesielt bra sammen med av merker?

    Ser at språket ble helt ti på halv ni, er litt døgnvill, håper dere kan godta en uforbeholden unnskyldning :)
    Når man handler Mcintosh bør man tenke over impedanslast og farging av lyd. De er ikke best på å håndtere vanskelige impedanssvigninger på høyttalere grunnet trafoene bak (De trives best med høyttalere som har jevn impedans) og ettersom de farger lyden noe så bør man ikke ha høyttalere som gjør det samme - for mye.

    Når dette er sagt er jo dette en svært populær forsterker som brukes i svært mange forskjellige kombinasjoner - ikke uten grunn. Hvis man ikke vet hva man skal kjøpe av høyttalere vil jeg si at det er ganske så trygt å kjøp McIntosh.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.259
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    Jeg følte plutselig litt trang til å bekjenne min Mcintosh-avhengighet.
    Jeg har snart femti års fartstid som stereofil/audiofil. Og har da sjølsagt vært innom mange merker: Yamaha, Luxman, Accuphase, Bryston og sist: et komplett sett Audionet. Men så fikk jeg via den generøse og kunnskapssterke Arild på Hifiguiden, høre Mcintosh MA 7000. Det var som endelig å komme hjem. Jeg hører all slags musikk, men mest klassisk (Mahler er favoritten). MA 7000 går aldri ut av mitt hus! Den spiller alt med en musikalitet og spilleglede som er helt enestående. Og jeg kan ikke tenke meg at det finnes merker den ikke går sammen med. Jeg er såpass "gammeldags" at jeg bruker CD-spiller, eller rettere en SACD-spiller - og nå bruker jeg en Marantz SA11 S3. Nydelig klang og med Mcintosh 7000 blir det også skikkelig driv og rytme.
    Og Mcintoshen responderer meget bra på kabler. Jo bedre kabler, jo bedre lyd fra forsterkeren. Nå bruker jeg Vertere kabling på alt. Vertere strømkabler (rådyre men rågode), Vertere Handmade balanserte mellom CD-spiller og forsterker, Vertere høyttalerkabler (toppmodellen- bikabling + jumpere) og til slutt-hold dere fast!: Vertere handmade mellom pre og power på Mcintoshen. Det siste vil mange sikkert si er på grensen til galskap. Men da jeg fikk anledning (igjern utlånt av Arild) til å prøve denne kabelen bak på Mcintoshen, sa jeg til Arild at jeg kommer til å slåss for livet for å beholde denne kabelen.
    Poenget her er at en veldig bra forsterker, ble ekstremt bra med god kabling! Høyttalerne er forresten: KEF 203/2 med Velodyne sub.

    mvh
    Trond Feiring
    Utmerket beskrivelse. Tør ikke si mer, men se min signatur:).


    mvh
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Jeg følte plutselig litt trang til å bekjenne min Mcintosh-avhengighet.
    Jeg har snart femti års fartstid som stereofil/audiofil. Og har da sjølsagt vært innom mange merker: Yamaha, Luxman, Accuphase, Bryston og sist: et komplett sett Audionet. Men så fikk jeg via den generøse og kunnskapssterke Arild på Hifiguiden, høre Mcintosh MA 7000. Det var som endelig å komme hjem. Jeg hører all slags musikk, men mest klassisk (Mahler er favoritten). MA 7000 går aldri ut av mitt hus! Den spiller alt med en musikalitet og spilleglede som er helt enestående. Og jeg kan ikke tenke meg at det finnes merker den ikke går sammen med. Jeg er såpass "gammeldags" at jeg bruker CD-spiller, eller rettere en SACD-spiller - og nå bruker jeg en Marantz SA11 S3. Nydelig klang og med Mcintosh 7000 blir det også skikkelig driv og rytme.
    Og Mcintoshen responderer meget bra på kabler. Jo bedre kabler, jo bedre lyd fra forsterkeren. Nå bruker jeg Vertere kabling på alt. Vertere strømkabler (rådyre men rågode), Vertere Handmade balanserte mellom CD-spiller og forsterker, Vertere høyttalerkabler (toppmodellen- bikabling + jumpere) og til slutt-hold dere fast!: Vertere handmade mellom pre og power på Mcintoshen. Det siste vil mange sikkert si er på grensen til galskap. Men da jeg fikk anledning (igjern utlånt av Arild) til å prøve denne kabelen bak på Mcintoshen, sa jeg til Arild at jeg kommer til å slåss for livet for å beholde denne kabelen.
    Poenget her er at en veldig bra forsterker, ble ekstremt bra med god kabling! Høyttalerne er forresten: KEF 203/2 med Velodyne sub.

    mvh
    Trond Feiring
    Helt enig. Det kan godt være andre forsterkere på besøk men det skal alltid være en Mcintosh i mitt hus.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Della

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2010
    Innlegg
    168
    Antall liker
    68
    Sted
    Vigrestad, Sør på Jæren
    Heisan godtfolk,

    Er det noen merker McIntsoh ikke passer sammen med?

    Lurer på å kjøpe en MC8207 og bruke diverse prosessorer, og til og med en Marantz SR7009 i starten, og lurer på om jeg "binder" meg til enkelte merker ved å kjøpe McIntosh, eller rettere sagt; om jeg må unngå noen merker? Noen som har dårlig erfaring med å mikse med andre merker, eller motsatt, er det noe McIntosh passer spesielt bra sammen med av merker?

    Ser at språket ble helt ti på halv ni, er litt døgnvill, håper dere kan godta en uforbeholden unnskyldning :)
    Når man handler Mcintosh bør man tenke over impedanslast og farging av lyd. De er ikke best på å håndtere vanskelige impedanssvigninger på høyttalere grunnet trafoene bak (De trives best med høyttalere som har jevn impedans) og ettersom de farger lyden noe så bør man ikke ha høyttalere som gjør det samme - for mye.

    Når dette er sagt er jo dette en svært populær forsterker som brukes i svært mange forskjellige kombinasjoner - ikke uten grunn. Hvis man ikke vet hva man skal kjøpe av høyttalere vil jeg si at det er ganske så trygt å kjøp McIntosh.

    Takk for svar,

    Som du sikker ser på signaturen min så er jeg tvers gjennom en PIEGA-mann :)
    En av dere "McIntosh-folk" har kjørt på Piega i mange år allerede med godt resultat, så jeg er ikke redd for problemer med McIntosh og høyttaler (Piega).

    Planen min er å ha et 7.1.4 atmos-oppsett med surroundet og sub'ene i Piega. Atmos-høyttalerne som skal på/i taket er jeg mer usikker på.

    Når du sier "impedans-last". Bør jeg være redd for en forforsterker med høy impedans, eller lav? Vet du det?
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Er vel en eller flere(?) som har testet McIntosh på Wilson, men der trakk Krell det lengste strået til slutt mener jeg (kan ha noe med effekt å gjøre?)
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Ble et impulskjøp av en McIntosh D100 i dag. Akkurat nå blir den brukt som pre/dac til Audionet monoblokker.
    Tenkte jeg skulle se Norske Talenter og ville ha lyd på anlegget. Bruker da optisk fra tv boksen. Får stadig forstyrrelser i form av en slags knitring. Var ganske OK på Norske Talenter, men helt håpløst på reklame og nyhetene. Til og med når jeg slår lyden helt til 0 på D100 får jeg disse forstyrrelsen i høyttalerene.
    Er det noen som har noen råd på hvordan jeg kan få fikset dette? Noen som har opplevd lignende?
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Har aldrig hatt noen slags problemer med min d100. Hjelper jo ikke deg men men.
    Butikken glemte å sende med fjernkontrollen. Kan man velge bort 24 bit / 96 Khz og f.eks velge 16 bit / 44.1 Khz hvis man har fjernkontrollen?
    Har hatt lignende problemer med PS3 og PS4 med dac hvis man ikke velger rett frekvens ut fra Playstation. På TV tuneren kan ikke dette velges.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn