McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.631
    Antall liker
    3.244
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Kan hende at Neby har 1.2kw på lager og ikke forventer er stort volum
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.788
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Skal dem selge, så er det jo også begrensa hvor mye dem kan ta for dem for å selge dem. Dem tjener nok nok på dem nå også ;). Men at de kanskje er mindre prutbare enn andre modeller kan nok være tilfelle nå :).

    EDIT: Om jeg ikke husker feil kosta C48 44000kr eller noe når jeg kjøpte den.. Den har gått opp til det litt latterlige... ser også at hifiklubben ikke har skrudd opp sine priser noe ?! Classe CP800 koster nå det samme som C48....
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    ergelig med ma8000 den kostet vel bare 79000 ifjor nå er det 94500,. dette er virkelig en lekkerbisken jeg kunne tenkt meg å gå for på sikt
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Det ligger en til 68k på torget nå :cool:
    har sett på den, vil tro det er ett godt kjøp og ikke minst godt salg for selger også, kan jo ikke være langt unna det han gav før prisen steg :) jeg trenger dessverre å få litt annet unna før det kan bli aktuellt for meg å kjøpe en, så jeg får nøye meg med drømmen enn sålenge
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    @ Kalle Klovn: Stilig! Gjerne noen nærbilder av Mc. oppsettet.


    mvh
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.746
    Veldig hyggelig lytterom, Kalle!

    Litt "gay" med bare 1.2Kw, selvfølgelig - men...;););)

    ...stort + i margen for konglelampen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    Ikke perfekt foto, ser jeg. Prøver m. stativ.


    mvh
     
    Sist redigert:

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    Når først siden er aktiv, har jeg et spm. Har bestilt nye rør til C 2300. Aner ikke hva jeg får, men bestillingen er gjort via Stereofil & rørene blir levert av Motron ( Brynjar Kvanlid).


    mvh
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    Legger ut foto, tatt m. vidvinkel:

    Vidvinkel. Og fy.. f 001.jpg
    eiendomsmegler objektiv. Egentlig et dårlig foto. Men legger ut.


    mvh
     

    McDuck

    Medlem
    Ble medlem
    11.02.2013
    Innlegg
    27
    Antall liker
    27
    Sted
    Stavanger
    Mye vakkert å se på her =)

    Jeg er på jakt etter en rør forforsterker. Ønsker selvfølgelig mcintosh c2300 / c2500. Men jeg lever fortsatt i håpet om at noe skal komme på brukten. Men det skjer jo upperts sjeldent. Forståelig og som noen sier, da folk ikke selger top utstyr =)

    Nå har jeg ikke så mye erfaring med rør genrelt utenom om å ha eid en c220 selv. Men er det andre rør forforsterkere der ute som kan sammenlignes med MC
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Mye vakkert å se på her =)

    Jeg er på jakt etter en rør forforsterker. Ønsker selvfølgelig mcintosh c2300 / c2500. Men jeg lever fortsatt i håpet om at noe skal komme på brukten. Men det skjer jo upperts sjeldent. Forståelig og som noen sier, da folk ikke selger top utstyr =)

    Nå har jeg ikke så mye erfaring med rør genrelt utenom om å ha eid en c220 selv. Men er det andre rør forforsterkere der ute som kan sammenlignes med MC
    Jeg synes Audio Research både er like bra og bedre på rør - helt personlig og subjektivt. Vill ha vurdert dette hvis det var rør jeg var ute etter - avhengig av matchende utstyr naturligvis.
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Hadde ikke gått forbi en Cary slp 05. Helt rå på lydbildestørrelse og basskontroll. Min favoritt når det gjelder rørpre.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Banner i kirken og sier at dette så ikke bra ut.
    </resistanceToChange>
     

    KnA

    Medlem
    Ble medlem
    02.07.2014
    Innlegg
    16
    Antall liker
    37
    Torget vurderinger
    11
    Sorry, gutter :) Dette er lavpanneversjonen med kun 6" høyde.
     
    Sist redigert:

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Lurer på om noen kan beskrive MA7000 lydmessig og bruksmessig, allså hva er bra og hva er mindre bra på den, gjerne hvis noen kan sammenligne den med 7900 og 6700, Ma 8000 regner jeg med er en god del bedre
    brukt prisene er jo god på Ma7000 så det er ett +
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.631
    Antall liker
    3.244
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Ryktene sier vel at de nye modellene er litt friskere i toppen (8000), mens de eldre ofte er litt med laid back i toppen (7000).
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Ryktene sier vel at de nye modellene er litt friskere i toppen (8000), mens de eldre ofte er litt med laid back i toppen (7000).
    hva trenger man av krefter på ett par tannoy td10 da ? spiller sjelden 100db+ , men ofte oppe på 90 tallet tror jeg :)
    foreløpig har jeg tilgang på ma6900+ma7000 brukt, + en mc602 .....
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Ma7900 og Ma8000 er helt samme design med forskjeller i Watt. Ja, Ma7900/Ma8000 er langt mer friskere og farger lyden mindre. De fastere i fisken i lydbildet - bassen er langt mindre slapp.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Ma7900 og Ma8000 er helt samme design med forskjeller i Watt. Ja, Ma7900/Ma8000 er langt mer friskere og farger lyden mindre. De fastere i fisken i lydbildet - bassen er langt mindre slapp.
    takker, vil disse to også kunne være sterkere enn tidligere modeller ? eller er det kun voicingen som er forandret ? ser forresten at du har ML høytalere og i så måte vil jeg vel være ganske trygg på at 200 watt skulle duge på mine Tannoy også ?
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Ma7900 og Ma8000 er helt samme design med forskjeller i Watt. Ja, Ma7900/Ma8000 er langt mer friskere og farger lyden mindre. De fastere i fisken i lydbildet - bassen er langt mindre slapp.
    takker, vil disse to også kunne være sterkere enn tidligere modeller ? eller er det kun voicingen som er forandret ? ser forresten at du har ML høytalere og i så måte vil jeg vel være ganske trygg på at 200 watt skulle duge på mine Tannoy også ?
    Jeg har litt vanskeligheter for å se for meg at forsterkeren skal kunne slite med å drive normale høyttalere for vanlige dødelige som sterkt prioriterer hifi opptil flere månedslønninger. Det er derimot andre faktorer som er viktig å ta med seg enn Watt - som match av impedans mellom høyttaler og forsterker. Aller viktigst er at du selv liker signaturen av forsterkeren. MA7000 hører mer ut som en varm rørforsterker enn de nyere MA8000 og MA7900. Sistnevnte er mer nøytral og krass i lydbildet, selv om de heldigvis har signaturlyden av trafoene som fortsatt gjør dem varme og som gir et svært dypt lydbilde. Ulempen med MA7000 og de eldre modellene er at de nok ruller mer av øvre toneleie og at bassen er mer ute av kontroll - med da gevinst på en fyldig og svært behagelig mellomtone - egentlig veldig som rør. Når det er sagt har jeg lest opptil flere innlegg på forum der ute der mange foretrekker de eldre modellene grunnet dette - så her bør man velge etter smak og behag som er det eneste kriteriet som egentlig kan legges til grunn i valget av ny forsterker.

    Husk også at disse er litt overpriset og hypet - men de er verdt det likevel :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har tidligere hatt c2300+mc2102 koblet på rf63, det var en av de bedre komboer jeg har hatt hjemme,så rørlyden til Mc liker jeg, men RF63 er en noe annen høytaler enn de jeg har nå
    jeg opplever vel at tannoyene absolutt ikke er skarpe/kvasse/frempå og derfor er jeg usikker på om de tidligere modellen kanskje kan oppleves å være litt for mye laidback, spessiellt over tid, på tannoyene
    angående effekt delen på disse forsterkerne , så er jeg ikke redd for at det blir for lite watt, husker godt den ene testen jeg leste av tannoyene, hvor anmelder brukte en 2x50 watt forsterker, uten å presse den i det hele tatt, det er heller styrken bak watta jeg er usikker på, fant en video på nett hvor en kar beskrev ganske store forskjeller på strømforsyningen fra Ma6000 serien og opp til de største i serien
    stereofil sa vel også at med f.eks 6700 så ville jeg oppleve å kanskje kunne miste noe kontroll på høyt volum, mens ma8000 ville kontrolere hele veien, men de skal jo selge varene så hvor mye jeg skal legge i det er usikkert
    Mcintosh er for meg , først og fremst , ett bevisst valg i retning av at musikken og musikkgleden er det jeg prioriterer mest, ikke nødvendigvis nøyaktigheten i det hele , men morofaktoren
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Heisann MC godtfolk :)
    Jeg har nå fått et tilbud om å bytte inn min MC-352 mot to stk mc 501 blokker , med et mellomledd på 25k.
    Er det verdt det ? Det er jo selvsagt fristende , og 500w kontra 350w høres jo fett ut , men det er jo egentlig ikke såå stor forskjell slik sett. Men hva med selve lydkvaliteten , vil den bli vesentlig bedre tro?
    Gruble gruble...... - noen som har innspill her ?
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.631
    Antall liker
    3.244
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Torolan, jeg kjenner ikke mc352. Mc501 har jeg nå hatt i 5 år og har elsket dem hver eneste dag. Det er dog ikke noen garanti for at det er full klaff for deg og ditt system. Har du mulighet for å prøve?
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    @Torolan: Har hatt 501 i mange år. De er utmerkede monoblokker. Det var kun byttesyke som gjorde at jeg tok steget opp til 1,2 kW. Mine gamle 501 spiller fortsatt hos et annet medlem her inne. Tror jeg ville tatt sjansen. 25 k. er jo seff. litt penger.....:rolleyes:...


    mvh
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Takker for innspillene .
    Ja det er ko litt penger ja....
    Og det er vel " byttesyken" som herjer her også ;)
    Det er jo unektelig stilig med to monoblokker , så det er jo verdt noen kr det også. Men hvis det også vil spille bedre , med enda mer kontroll , så er det jo selvsagt det som veier tyngst.
    501 er vel litt nyere design , og er det noe der som gjør at det hele blir enda bedre ? Regner med at jeg kan spille en db el to høyere , og det er jo egentlig ingen revulosjon slik sett. Det blir jo egentlig høyt nok slik det er hehe:)
    Men mye vil ha mer osv...
    Ja jeg tror det skal gå an å få til en prøveperiode hvis det blir aktuelt , og det er jo det beste selvsagt . Men det er jo litt styr og "draksing" , så det jo greit å forhøre seg litt med andre først.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn