McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    1.714
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer med en en meget potent forsterker. Hadde maken selv for kort tid siden, så vet hva denne er god for :)
    Kos deg videre. Men anbefaler deg en dac. Brukte selv en Hegel HD20 med MA6900 og følte de utfylte hverandre godt.

Mvh Øyvind
    Ja, går og lurer på en Audiolab 8200CD, så får jeg Cd med på slengen ;o)
    Sikkert ikke et dumt valg hvis også CD er viktig for deg :) Personlig er det slutt på alt av CD plater. Det går mest i
    streaming, Spotify og musikk lagret på PC. Enkelt og greit :) Med en akseptabel dac som tar seg av konverteringen så
    så syns jeg også kvaliteten er bra. Får se hva du syns når en evt dac er kommet i hende. Uansett kos deg med
    VU-metrenes hypnosedans :)

Mvh Øyvind

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    3.700
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    7
    Jeg var akkurat inne på sidene til Soundgarden og ser de har satt opp prisene en del. Nå gjelder vel ikke dette bare McIntosh, men oppover går det :rolleyes:

ThomasO

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Antall liker
    242
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Importøren handler i Dollar og de fleste har vel fått med seg utviklingen i KR vs USD/EUR :/

Vi driver en familiebedrift importerer veldig mye selv og betalingen går i USD. Det er ikke lett å få økte kostnader på 20-30% uten å legge på utsalgsprisene...

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    1.016
    Sted
    Romsdal
    Torget vurderinger
    6
    Da har jeg fått mitt første McIntosh produkt i stua, MA6900. Kjøpt av en av bidragsyterne i denne tråden.
    Så; «Beistet» er satt opp og den spiller helt med Wimp HiFi via Sonos og på en Luxman PD131. Ingen dac.

Jeg har hatt mange forsterkere de siste årene, i klassen rett under disse (prismessig). NAD M3, Lyngdorf TDAI2200, Hegel H200 m/fler. Dette er første gang på meget lenge at jeg kan HØRE at jeg har ny forsterker i stua :)
    Selvsagt tidlig å konkludere men, førsteinntrykk teller mye de også. I tillegg kommer eiergleden i denne. Den lyser fint opp der fremme :)
    Ser enda flere lyttetimer i vintermørket komme snikende :eek:) (De spiller på B&W 805 Matrix og skal prøve den på noen nyinnkjøpte, men ikke mottatte JBL 4312M)

Gratulerer med en god forsterker, den kommer nok til og gi deg mange gode opplevelser.

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    2.059
    Sted
    Hordaland Stord
    Torget vurderinger
    14
    Jeg var akkurat inne på sidene til Soundgarden og ser de har satt opp prisene en del. Nå gjelder vel ikke dette bare McIntosh, men oppover går det :rolleyes:
    MA8000 har fanken meg gått opp 15 lapper.
    Er heller ikke lenge siden McIntosh økte i pris dessverre.

55'000K for en MC275? som kostet 35K for 1-2 år siden?

Edit: Ja er lettere irritert på slik prisøkning, for den synker nok ikke igjen uansett hva som skjer med dollar/krone kursen.

Sist redigert:

bambi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    4.415
    Sted
    Nedre Eiker
    ^MC275 stod på lista mi over forsterkere jeg kunne tenkt meg å prøve, men med en sånn prisøkning ble det helt uaktuelt for evig&alltid, amen.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    3.700
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    7
    Hvis man i tillegg ser på prisen for den billigste effektforsterkeren (transistor) så koster MC302 70K nå. Forgjengeren MC252 kostet vel 42-43K helt på slutten så "inngangsprisen" har steget kraftig på McIntosh produkter de siste årene. Ser forresten at MC207 nå koster 899 955,- :cool:

jorwed_

«Klokkeren»
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    9.233
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    77
    Da har jeg fått mitt første McIntosh produkt i stua, MA6900. Kjøpt av en av bidragsyterne i denne tråden.
    Så; «Beistet» er satt opp og den spiller helt med Wimp HiFi via Sonos og på en Luxman PD131. Ingen dac.

Jeg har hatt mange forsterkere de siste årene, i klassen rett under disse (prismessig). NAD M3, Lyngdorf TDAI2200, Hegel H200 m/fler. Dette er første gang på meget lenge at jeg kan HØRE at jeg har ny forsterker i stua :)
    Selvsagt tidlig å konkludere men, førsteinntrykk teller mye de også. I tillegg kommer eiergleden i denne. Den lyser fint opp der fremme :)
    Ser enda flere lyttetimer i vintermørket komme snikende :eek:) (De spiller på B&W 805 Matrix og skal prøve den på noen nyinnkjøpte, men ikke mottatte JBL 4312M)

Gratulerer med en god forsterker, den kommer nok til og gi deg mange gode opplevelser.
    Det fulgte med et 'blå-filter-kit'. Jeg har forståt det slik at det er ment å gjøre belysningen blå, fremfor den eksisterende grønnlige.
    Mitt spm er om noen av dere har kjennskap til denne modifiseringen og evt erfaringer med å utføre denne?
    Kittet kostet ifl. kvitteringen USD 380 eller deromkring.

http://www.mikesastra.com/MCINTOSH/LED/MA6900-LED.pdf

Sist redigert:

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    1.264
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Kan hende at Neby har 1.2kw på lager og ikke forventer er stort volum

• Liker
    Reaksjoner: oct

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.370
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    8
    Skal dem selge, så er det jo også begrensa hvor mye dem kan ta for dem for å selge dem. Dem tjener nok nok på dem nå også ;). Men at de kanskje er mindre prutbare enn andre modeller kan nok være tilfelle nå :).

EDIT: Om jeg ikke husker feil kosta C48 44000kr eller noe når jeg kjøpte den.. Den har gått opp til det litt latterlige... ser også at hifiklubben ikke har skrudd opp sine priser noe ?! Classe CP800 koster nå det samme som C48....

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.221
    Torget vurderinger
    7
    ergelig med ma8000 den kostet vel bare 79000 ifjor nå er det 94500,. dette er virkelig en lekkerbisken jeg kunne tenkt meg å gå for på sikt

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.221
    Torget vurderinger
    7
    Det ligger en til 68k på torget nå :cool:
    har sett på den, vil tro det er ett godt kjøp og ikke minst godt salg for selger også, kan jo ikke være langt unna det han gav før prisen steg :) jeg trenger dessverre å få litt annet unna før det kan bli aktuellt for meg å kjøpe en, så jeg får nøye meg med drømmen enn sålenge

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    7.461
    Sted
    Oslo
    @ Kalle Klovn: Stilig! Gjerne noen nærbilder av Mc. oppsettet.

mvh

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    2.371
    Veldig hyggelig lytterom, Kalle!

Litt "gay" med bare 1.2Kw, selvfølgelig - men...;););)

...stort + i margen for konglelampen.

• Liker
    Reaksjoner: oct

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    7.461
    Sted
    Oslo
    Ikke perfekt foto, ser jeg. Prøver m. stativ.

mvh

Sist redigert:

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    7.461
    Sted
    Oslo
    Når først siden er aktiv, har jeg et spm. Har bestilt nye rør til C 2300. Aner ikke hva jeg får, men bestillingen er gjort via Stereofil & rørene blir levert av Motron ( Brynjar Kvanlid).

mvh

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    7.461
    Sted
    Oslo
    Legger ut foto, tatt m. vidvinkel:

Vidvinkel. Og fy.. f 001.jpg
    eiendomsmegler objektiv. Egentlig et dårlig foto. Men legger ut.

mvh

McDuck

Medlem
    Ble medlem
    11.02.2013
    Antall liker
    26
    Sted
    Stavanger
    Mye vakkert å se på her =)

Jeg er på jakt etter en rør forforsterker. Ønsker selvfølgelig mcintosh c2300 / c2500. Men jeg lever fortsatt i håpet om at noe skal komme på brukten. Men det skjer jo upperts sjeldent. Forståelig og som noen sier, da folk ikke selger top utstyr =)

Nå har jeg ikke så mye erfaring med rør genrelt utenom om å ha eid en c220 selv. Men er det andre rør forforsterkere der ute som kan sammenlignes med MC

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn