McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • irma1000

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.01.2013
    Innlegg
    95
    Antall liker
    7
    God kvell folkens. Etter tre år med SA Explorer har jeg lyst å prøve noe nytt. Begynner å trekke på årene, men glemmer ikke årene med CW. En ting jeg kvitter meg aldrig med MC275 erene mine. Er det en høyttaler som er skreddersydd til de. Har sett på JBL 3900, er mellombassen jeg er ute etter. Men problemet er at jeg liker 60 tallet og musikk fra i dag. Etter samtale fra NEBY mente han at JBL var min greie. Men som sakt her er mye kompetanse i Forumet mvh Jensen.
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    God kvell folkens. Etter tre år med SA Explorer har jeg lyst å prøve noe nytt. Begynner å trekke på årene, men glemmer ikke årene med CW. En ting jeg kvitter meg aldrig med MC275 erene mine. Er det en høyttaler som er skreddersydd til de. Har sett på JBL 3900, er mellombassen jeg er ute etter. Men problemet er at jeg liker 60 tallet og musikk fra i dag. Etter samtale fra NEBY mente han at JBL var min greie. Men som sakt her er mye kompetanse i Forumet mvh Jensen.
    Mc 275 er tøffe greier. Fikk høre 2 stk 275 sammen med Jbl array 1400. Det var heftig. Bassen, spesielt mellombassen, satt som ei kule. Utrolig dynamisk, med mye følelse. Har hørt høyttalere som går dypere i bassen, men Jbl har trykk, rytme og driv og er virkelig gøy. Med Mc 275 følte en aldri at en savnet noe i bassområdet. Fikk en fysysk mellombass, live følelse. Har du plass går du ikke feil med Jbl sammen med dine Mc 275.
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    774
    Antall liker
    911
    Sto og siklet på MA8000 inne på SoundGarden for en stund tilbake, jeg kan ikke si jeg ble særlig imponert over finishen på denne boksen?

    For å nevne det verste, volumpoten(knotten) var ikke sentrert på potensiometerets aksel, slik at knotten duvet "opp og ned" mens man vred om knottene:confused: Er alle slik? Eller var det et særtilfelle? Jeg opplevde ikke kvalitet slik jeg hadde håpet på. Kjøper jeg en amp til 80 laken, så skal søren meg ikke knottene virke som billig plast og duve opp og ned når man vrir de om..

    Resten av designet var bra og lyden var flott, men jeg hang meg opp i dette "problemet" jeg så fint prøvde å beskrive her..
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Sto og siklet på MA8000 inne på SoundGarden for en stund tilbake, jeg kan ikke si jeg ble særlig imponert over finishen på denne boksen?

    For å nevne det verste, volumpoten(knotten) var ikke sentrert på potensiometerets aksel, slik at knotten duvet "opp og ned" mens man vred om knottene:confused: Er alle slik? Eller var det et særtilfelle? Jeg opplevde ikke kvalitet slik jeg hadde håpet på. Kjøper jeg en amp til 80 laken, så skal søren meg ikke knottene virke som billig plast og duve opp og ned når man vrir de om..

    Resten av designet var bra og lyden var flott, men jeg hang meg opp i dette "problemet" jeg så fint prøvde å beskrive her..
    Det er nokk ikke helt vanlig at vriknotter og volumhju er slik, jeg tror dette skjer under frakt og eventuelt litt for hard nedpakking. Den beskyttelsesbobleplasten som ligger rundt forsterkern kan bli lagt på feil først som da ikke passer og dermed presser litt på "vrihjulene" og deretter legger den besyttelsesbobleplasten på rett måte.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.608
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    MB-S124, jeg har aldri opplevd noe problem med knapper og vridere på noen av McIntosh produktene jeg har eid (og det har blitt noen).
     

    anders1234

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.04.2013
    Innlegg
    283
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1
    mbl00.jpg

    fikk i dag mbl og testet først med ein krellforsterker, ble litt skeptisk til hvordan dette kom til å bli med 2 stk mc275 med tanke på kreftene dei trekkte utav krellen, koblet åpp mc275 å d blei bedre på alle måter ,
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    @ HoPPe´S: Hvor har du gjort av B&W ?


    mvh
     
    Sist redigert:

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan spiller det? :)
    Tja, overgangen fra 802ene var betydelig voldsom og jeg trodde at diskantene hadde ryket på disse men det hadde dem altså ikke gjort, hehe.
    Jeg har vært litt nysserrig på disse i en stund på hvor mye Dali det er i disse og mange skryter veldig av dem, plutselig var det en som ikke bodde så alt for langt unna som skulle selge ett par og jeg fikk prutet dem ned så da slo jeg til.
    Kabinettene er overraskende bra bygget men lyden kunne ha vært langt bedre på alt kvalitetsmessig men nå funker ikke bakdiskantene bak og dem skal vist øke kvaliteten litt i toppen.

    Nå regner jeg med at jeg får det beste ut av dem :) og dem skriker ikke så mye i diskantene som jeg forventet mer av og dem spiller ganske dypt med masse trøkk.
    Veldig artige høyttalere som kan spille svinhøyt.
    Jeg har lekt litt med EQen så nå er ikke resultatet ikke så aller verst til å være cv men det er fortsatt den typiske CVmusikken dem passer til.
    Litt moro må man ha iblant.

    Dem er fra oktober 1991 og er i fryktelig bra stand på kabinettene til å være så gamle.
     

    Perseg

    Medlem
    Ble medlem
    20.11.2012
    Innlegg
    27
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    God kveld:) Noen som vet hvorfor det tilsynelatende kun er C48 som selges på tilbud? Er det overskudd på lager av denne forforsterkeren?
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    God kveld:) Noen som vet hvorfor det tilsynelatende kun er C48 som selges på tilbud? Er det overskudd på lager av denne forforsterkeren?
    C48 ble jeg frarådet & endte opp m. C 2300. Aner ikke hvorfor. Kanskje pga.min vinylaffeksjon. C 2300 innfridde heller ikke. Nyydelig rørpre i alle henseende, men ikke særlig god RIAA.


    mvh
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.608
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    God kveld:) Noen som vet hvorfor det tilsynelatende kun er C48 som selges på tilbud? Er det overskudd på lager av denne forforsterkeren?
    C48 ble jeg frarådet & endte opp m. C 2300. Aner ikke hvorfor. Kanskje pga.min vinylaffeksjon. C 2300 innfridde heller ikke. Nyydelig rørpre i alle henseende, men ikke særlig god RIAA.


    mvh
    Interessant Oct. Hvem frarådet C48, og med hvilken argumentasjon? Jeg spør bare fordi jeg lurer.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    @ Kalle Klovn: Ble frarådet C 48 av butikksjef hos Soundgarden dengang de hadde store lokaler i Cort Adelersgt. Kanskje fordi han visste at RIAA ikke var god nok. Det er den desverre ikke i C 2300 heller. Mulig jeg stiller høye krav til vinylavspilling. C 2300 er utmerket som rørpre til cd. Merkelig at ikke Mc. introduserer dedikert ekstern RIAA.


    mvh
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Brosjan har C48 og den er knakende god imo. Det heter vel at den eneste forskjellen mellom C50 og C48 er litt annen fordeling av frekvenser over tonekontrollene + flere tonekontroller på C50, samt at C50 har VU-metere.

    Både C45, C46, C48 og C50 får veldig mange positive skussmål rundt omkring. Det har vært noen klager på hickups med USB-implementasjonen på DAC'en i C48 og C50, men mulig dette er ordnet med siste firmware?

    Kvaliteten på RIAA vet jeg intet om.
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    God kveld:) Noen som vet hvorfor det tilsynelatende kun er C48 som selges på tilbud? Er det overskudd på lager av denne forforsterkeren?
    Jeg vil tippe det er den samme som selges her på torget, altså en Demomodell.
    Dem har vel ikke råd til å bare ha den stående og kjøper heller da rimeligere produkter som det selges mer av.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.608
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    @ Kalle Klovn: Ble frarådet C 48 av butikksjef hos Soundgarden dengang de hadde store lokaler i Cort Adelersgt. Kanskje fordi han visste at RIAA ikke var god nok. Det er den desverre ikke i C 2300 heller. Mulig jeg stiller høye krav til vinylavspilling. C 2300 er utmerket som rørpre til cd. Merkelig at ikke Mc. introduserer dedikert ekstern RIAA.


    mvh
    Takker Oct, jeg får bare inntrykket av at de anbefaler etter dagsformen. Da forstår jeg logikken. Riaa og dac er ofte best separat.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    @ Kalle Klovn: Mitt inntrykk og. Nu skal det sies at jeg er j... kilen når det kommer til vinyl. Det foretrukne medium.


    mvh
     

    clash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    2.261
    Antall liker
    3.427
    Sted
    Drammen
    @HoPP`s Har ikke du en C50. Hardu prøvd dac `en på den med usb. Fungerer den?
    Har hørt det har vært en del trøbbel.
     

    Perseg

    Medlem
    Ble medlem
    20.11.2012
    Innlegg
    27
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    God kveld:) Noen som vet hvorfor det tilsynelatende kun er C48 som selges på tilbud? Er det overskudd på lager av denne forforsterkeren?
    Jeg vil tippe det er den samme som selges her på torget, altså en Demomodell.
    Dem har vel ikke råd til å bare ha den stående og kjøper heller da rimeligere produkter som det selges mer av.
    Ok, ja det høres sannsynlig ut. Sjelden kost at nye McIntosh produkter selges med avslag;)
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    @HoPP`s Har ikke du en C50. Hardu prøvd dac `en på den med usb. Fungerer den?
    Har hørt det har vært en del trøbbel.
    Stemmer det, USBen funker ikke hos meg heller, jeg har prøvd å laste ned den siste programvaren men da kommer det opp " for å installere programvaren under dette operativsystemet må du være logget inn med administratorrettigheter".

    Jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre med det så har ikke brydd meg så mye om det da jeg bruker andre kilder. Men det hadde vært veldig greit å fått USBen til i aksjon.

    Edit: Jeg er ingen dataekspert.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.077
    Antall liker
    3.143
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har den såkalte digitale forforsterkeren til McIntosh (D100), og har aldri hatt problemer med USBen kjørt fra Win7.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    @HoPP`s Har ikke du en C50. Hardu prøvd dac `en på den med usb. Fungerer den?
    Har hørt det har vært en del trøbbel.
    Stemmer det, USBen funker ikke hos meg heller, jeg har prøvd å laste ned den siste programvaren men da kommer det opp " for å installere programvaren under dette operativsystemet må du være logget inn med administratorrettigheter".

    Jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre med det så har ikke brydd meg så mye om det da jeg bruker andre kilder. Men det hadde vært veldig greit å fått USBen til i aksjon.

    Edit: Jeg er ingen dataekspert.
    Last ned driveren til USB og høyreklikk på filen og velg "run as admin", "kjør som administrator" el.l., mulig det kan fungere for å få installert driveren. Ryktene går ikke på at USB ikke fungerer, men at det kan lagge litt ettersom jeg har forstått. Har selv prøvd USB over C48'en til brosjan og det fungerte fin-fint det. Installerte da driveren jeg lastet ned fra McIntosh sine sider. Han bruker vanligvis ikke USB, så dette var bare noe vi testet da jeg var innom med min laptop med Win 7 64 bit.

    Edit: Mulig du må reboote maskinen etter install, selv om den ikke ber om restart. Mener å huske jeg måtte det. Mulig vi slo av og på C48'en også, sånn at bitrate ble korrekt. Er en stund siden, så ikke 100 % på dette, men restart maskin og av og på med C50, så er du sikker.
     
    Sist redigert:

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.608
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har den såkalte digitale forforsterkeren til McIntosh (D100), og har aldri hatt problemer med USBen kjørt fra Win7.
    Problemene var på de produktene som først kom med usb kobling (MCD1100, C48/50). Min MCD1100 er oppdatert av Neby og funker fint. Da har jeg riktignok ikke testet alle mulige oppløsningsvarianter, men den har aldri protestert på det jeg har servert den.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Whoop whoop. Idag blir jeg McIntosh C48 eier :). Fikk et tilbud jeg ikke kunne motstå ;). Spennende å se hvordan den gjør det kontra Rogue Perseus (som også var utrolig god!! spesielt med brimar rør ble den fantastisk). DAC'en har jeg ikke helt troa på, men resten, håper jeg har oppfatet tidligere demoer rett: Det har vært noe med mcIntosh lyden som har fengt meg veldig, men aldri powerampene "alene". Gleder meg til å koble den opp i kveld :).

    Stygg som nøkken, men veldig bra med muligheter i den. Samt den litt "egene" mcintosh lyden :)

    656071.jpg


    Eneste minuset for min del, er at EQ biten ikke har knott for 50 og nærmere 160.. har litt trøblete område der :).- C50 hadde kanskje vært mer midt i blinken... men... prisforskjellen, og ifølge mange "forumtestere" er lyden på disse 2 så si like :).
     
    Sist redigert:

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Har nå spilt litt med preampen og dommen er følgende:

    - Buttugly looken har gått over til kjærlighet ved første oppkobling. Den ser jo mye bedre ut hjemme hos meg enn hos noen butikker rundt om?! Ok, min ser ikke bra ut avslått.. men da låter den heller ikke stort ;).

    - Kvalitetsfølelsen på knapper er helt enorm, skikkelig "Cadilakk" sin storhetstid følelse... Samt når jeg ser på den så får jeg en "ghosttown" / "dr jekyll" følelse. Fjernkontrollen som ser slapp ut på avstand har faktisk veldig bra kvalitet, dog syns jeg det er rart at setup ikke styres ifra den?! Men endel kan den brukes til.

    - Lyden, tja. Det er noe helt annetenn Rogue, som også spilte veldig bra her. Men duverden, her skjer det ting i mye større skala. Skjønner godt hvorfor folk liker, og ikke liker, mcintosh lyden. Men jeg er inntil videre trollbundet.

    - Virker som at analog delen er helt frigitt ifra det digitale domenet. Pomp og prakt i all sin makt.

    Minus:
    - Dac'en... den er en stor "vits", den låter skikkelig flatt og tamt. Var som en kompis av meg sa når vi svitsjet ifra min ellers så gode Audio GD Master 7 DAC til McIntosh sin innebygga: "Er som å gå ifra skikkelig trommeskinn til papptrommer" Grått og kjedelig! Dette er i våre øyne helt uakseptabelt av en preamp i denne prisklassen, samt ifra en så stor produsent. Min foregående Classe CP800 kosta 10k mer, men gud bedre å mye DAC'en i den også var :).


    Det som gjenstår å teste er Riaa trinnet som er med på den. Har en Rega RP40 stående, men rekker ikke den idag :).

    Summa summarum, hadde fraværet av DAC gjort den enda rimeligere, så hadde den vært et enda større scoop i highend land enn det den allerede er(håper ikke DAC'en har dratt opp prisen ut til oss kunder alt for mye). For dere som allerede har McIntosh er vel dette gammelt nytt, men for meg som eier mitt første McIntosh produkt: 9/10 totalt! Og da er DAC'en en slags bonus oppå det hele (fordi den velger jeg å glemme bort litt...). Om Riaa trinnet viser å kunne konkurrere mot eksterne greier opptil 7000kr, ja da er en 10'er på sin plass, men det vil tiden vise :).

    Tidligere pre som jeg har eid:
    NAD S100 (rimelig slapp sak. dagens NAD C165 knuser den...).
    Electrocompaniet 4.7mk2 (i mine ører: KJEDELIG!!)
    Audionet Pre1 G2 (denne er fantastisk!!)
    Lyngdorf DPA-1 (mulighetenes boks, ødelegger morroa ved å "drepe" musikkgleden. Fantasisk på teknikk, elendig på følelse).
    Classe CP800 (Gud bedre for et godt produkt!! God DAC, men en analog del som blir mer påvirket av det digitale domenet enn ønskelig?? Masse muligheter.).
    Rogue Perseus Magnum (Rogue er noen luringer, og kjempekjøp til nypris, og røverkjøp på bruktmarkedet. Ble helt fantasisk med Brimar 12au7 rør).
    McIntosh C48 (gårsdagens kjøpebombe, ingen i kretsen min hadde trodd jeg skulle ende opp med en slik)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Ser min har firmware 1.10-1.00... det er kanskje ikke den nyeste med andre ord ;). Sendt mail til Neby, og hørt om det er noe ny fw til den :).
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Har nå spilt litt med preampen og dommen er følgende:

    - Buttugly looken har gått over til kjærlighet ved første oppkobling. Den ser jo mye bedre ut hjemme hos meg enn hos noen butikker rundt om?! Ok, min ser ikke bra ut avslått.. men da låter den heller ikke stort ;).

    - Kvalitetsfølelsen på knapper er helt enorm, skikkelig "Cadilakk" sin storhetstid følelse... Samt når jeg ser på den så får jeg en "ghosttown" / "dr jekyll" følelse. Fjernkontrollen som ser slapp ut på avstand har faktisk veldig bra kvalitet, dog syns jeg det er rart at setup ikke styres ifra den?! Men endel kan den brukes til.

    - Lyden, tja. Det er noe helt annetenn Rogue, som også spilte veldig bra her. Men duverden, her skjer det ting i mye større skala. Skjønner godt hvorfor folk liker, og ikke liker, mcintosh lyden. Men jeg er inntil videre trollbundet.

    - Virker som at analog delen er helt frigitt ifra det digitale domenet. Pomp og prakt i all sin makt.

    Minus:
    - Dac'en... den er en stor "vits", den låter skikkelig flatt og tamt. Var som en kompis av meg sa når vi svitsjet ifra min ellers så gode Audio GD Master 7 DAC til McIntosh sin innebygga: "Er som å gå ifra skikkelig trommeskinn til papptrommer" Grått og kjedelig! Dette er i våre øyne helt uakseptabelt av en preamp i denne prisklassen, samt ifra en så stor produsent. Min foregående Classe CP800 kosta 10k mer, men gud bedre å mye DAC'en i den også var :).


    Det som gjenstår å teste er Riaa trinnet som er med på den. Har en Rega RP40 stående, men rekker ikke den idag :).

    Summa summarum, hadde fraværet av DAC gjort den enda rimeligere, så hadde den vært et enda større scoop i highend land enn det den allerede er(håper ikke DAC'en har dratt opp prisen ut til oss kunder alt for mye). For dere som allerede har McIntosh er vel dette gammelt nytt, men for meg som eier mitt første McIntosh produkt: 9/10 totalt! Og da er DAC'en en slags bonus oppå det hele (fordi den velger jeg å glemme bort litt...). Om Riaa trinnet viser å kunne konkurrere mot eksterne greier opptil 7000kr, ja da er en 10'er på sin plass, men det vil tiden vise :).

    Tidligere pre som jeg har eid:
    NAD S100 (rimelig slapp sak. dagens NAD C165 knuser den...).
    Electrocompaniet 4.7mk2 (i mine ører: KJEDELIG!!)
    Audionet Pre1 G2 (denne er fantastisk!!)
    Lyngdorf DPA-1 (mulighetenes boks, ødelegger morroa ved å "drepe" musikkgleden. Fantasisk på teknikk, elendig på følelse).
    Classe CP800 (Gud bedre for et godt produkt!! God DAC, men en analog del som blir mer påvirket av det digitale domenet enn ønskelig?? Masse muligheter.).
    Rogue Perseus Magnum (Rogue er noen luringer, og kjempekjøp til nypris, og røverkjøp på bruktmarkedet. Ble helt fantasisk med Brimar 12au7 rør).
    McIntosh C48 (gårsdagens kjøpebombe, ingen i kretsen min hadde trodd jeg skulle ende opp med en slik)
    McIntsoh C48 er etter mitt syn en meget god pre. Dac biten er kanskje ikke verdens beste, men hos meg gjorde den bedre jobb enn dac til ca 13500 nok. Den låt kanskje ikke helt bra når den var helt ny. Husk at C48 trenger lang innspillingstid. Da åpner ting seg opp, blir en helt annen trykk og driv i lyden. Ting får langt mer hjerte og smerte. Mitt råd er å spill den godt inn før du feller endelig dom over Dac biten. Dette tar vel rundt 100 timer pluss.
    Ellers gratulere med kjempe pre.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hei Maxmekker. Ja, preampen er utrolig bra, og jeg ser på DAC'en som en "gratis" mulighet for dem som vil. Skal følge rådet ditt å la den motta signaler hele tiden fremover når anlegget ellers er avskrudd :).

    Hva slags firmware har du ?
     

    irma1000

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.01.2013
    Innlegg
    95
    Antall liker
    7
    Hei kan noen hjelpe meg litt. Kjører passthru fra C50 til receiveren da står det passthru 70%. Demper preen signalet og kan man justere dette i setup. Sitter å ser en konsert og mener lyden var høyere når jeg kjørte rett i Receiveren. Har lest manualen men kan ikke finne noe om det.:confused:
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Noen her som har testet McIntosh xr100 ? syns dem virker veldig spennende i sin prisklasse... Ser kanskje ikke bra ut, men etter hva Lyd og Bilde skriver, så virker det som en kanon bra sak. Ikke at jeg har tenkt å bytte ut mine Cornwall III, men altid vært litt nysgjærrig på et par høyttalere til, som er mer oppløste, samtidig har litt moro :).
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Da har jeg testet litt med equalizeren på C48, og den har faktisk veldig mye for seg. Mine Cornwall III kan låte litt kvast, men en liten vridning på 2k båndet myket det hele elegant opp.

    Virker på meg som at eq'en på denne også er veldig bra.
     

    anywhere

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    349
    Antall liker
    23
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Ser min har firmware 1.10-1.00... det er kanskje ikke den nyeste med andre ord ;). Sendt mail til Neby, og hørt om det er noe ny fw til den :).
    Tror V2.10-2.10 (eller deromkring) er siste firmwareversjon. Du burde vel få den av Neby. Jeg har de liggende så hvis du ikke får svar fra Neby kan du sende meg en PM så skal jeg sende de over.
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Ser min har firmware 1.10-1.00... det er kanskje ikke den nyeste med andre ord ;). Sendt mail til Neby, og hørt om det er noe ny fw til den :).
    Tror V2.10-2.10 (eller deromkring) er siste firmwareversjon. Du burde vel få den av Neby. Jeg har de liggende så hvis du ikke får svar fra Neby kan du sende meg en PM så skal jeg sende de over.
    Er mye hokkus pokkus legge inn ny firmware på C48? Tror det kan trenges på min også. Ikke det at jeg har vært plaget med min. Merkes det noen forskjell etter oppgradering av firmware?
     
    Sist redigert:

    leifeinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    227
    Antall liker
    24
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Leser mye rart om MC dac, Er det bare d100/C2500 som har akseptabel DAC? eller er det er det bedre i nyere produkter som mcd550 ?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    C48/50 bruker vel en 32bit DAC ifra Burr Brown, mens D100 iallefall bruker en 32bitter ifra ESS Sabre.

    Hos meg låter iallefall C48 greit men litt skuffet over at McIntosh velger en slik "sounda" DAC. MEN, det som er perfekt for meg er at jeg da har 2 DAC'er å velge i :). På noen områder er jeg sikker på at C48 sin dac passer bedre også, samt det går rykter om at den trenger endel innspillingstid, noe jeg aldri har opplevd på tidligere DAC'er...

    Men men, lever i troa, så Squeezeboxen og C48 står på 24/7 hos meg med digital signal inn når jeg selv ikke er tilstede :).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn