McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    3.390
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    7
    Nå ser jeg at rammen som går rundt nede også er sortlakkert. Håndtakene kunne man fått til på en grei og reverserbar måte (foliere?), men rammen rundt er verre. Den må man nesten demontere for å få det skikkelig utført. Førsteinntrykket mitt er i alle fall at det var mye penere med sort. Skulle helst ikke sett disse bildene...:(

MakkinTosken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    2.123
    Sted
    BygdaMellomByene
    Nå ser jeg at rammen som går rundt nede også er sortlakkert. Håndtakene kunne man fått til på en grei og reverserbar måte (foliere?), men rammen rundt er verre. Den må man nesten demontere for å få det skikkelig utført. Førsteinntrykket mitt er i alle fall at det var mye penere med sort. Skulle helst ikke sett disse bildene...:(
    Mine har sort ramme, så er det bare å kjøre på om jeg får innfallet, for visst var det kult! Har ingen kvaler med reverserbarhet, i verstefall går det sikkert å bestille et nytt sett fra Binghampton.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    3.390
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    7
    Mine har sort ramme, så er det bare å kjøre på om jeg får innfallet, for visst var det kult! Har ingen kvaler med reverserbarhet, i verstefall går det sikkert å bestille et nytt sett fra Binghampton.
    For meg så ser det ut som at denne rammen er original blank på MC1.2KW i likhet med de fleste andre MC'ene?

https://www.mcintoshlabs.com/products/amplifiers/MC12KW

MakkinTosken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    2.123
    Sted
    BygdaMellomByene
    For meg så ser det ut som at denne rammen er original blank på MC1.2KW i likhet med de fleste andre MC'ene?

https://www.mcintoshlabs.com/products/amplifiers/MC12KW
    Tenker du på bunnrammen? Den bryr jeg meg ikke noe om, den kan være som den er.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    3.390
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    7
    Ja jeg tenker på bunnrammen. Jeg syns det var mer helhetlig med den også i svart. Hvis forsterkerne står inni et rack så betyr det jo ingen ting, men står de åpne så syns jeg som sagt at det ble mer helhetlig.

MakkinTosken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    2.123
    Sted
    BygdaMellomByene
    Ja jeg tenker på bunnrammen. Jeg syns det var mer helhetlig med den også i svart. Hvis forsterkerne står inni et rack så betyr det jo ingen ting, men står de åpne så syns jeg som sagt at det ble mer helhetlig.
    Som sagt ser ingen problemer, men hver mann får gjøre som han vil. :)

Blir sikkert lei svart også, så med mindre man kan bytte litt er det kanskje like greit å la være. Men det var primært utvidelsen av disse grå detaljene som fikk meg til å mislike 1.25s nye design.

Begynt å lyse Kina av hele den nye lineuppen. Er ikke fan!

StefanR

Medlem
    Ble medlem
    22.03.2020
    Antall liker
    16
    Lurte på om dere kunne hjulpet meg med en sak. Om man går for en kombinasjon av C49/MC312 eller en MA9000, hvilke fordeler har får man for å gå for en todelt løsning kontra en integrert forsterker. Skjønner det med fleksibilitet, men tenker mer på det lydmessige.

MakkinTosken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    2.123
    Sted
    BygdaMellomByene
    Lurte på om dere kunne hjulpet meg med en sak. Om man går for en kombinasjon av C49/MC312 eller en MA9000, hvilke fordeler har får man for å gå for en todelt løsning kontra en integrert forsterker. Skjønner det med fleksibilitet, men tenker mer på det lydmessige.
    Om du har en platespiller vil jeg ubetinget anbefale den todelte løsningen. Selv om RIAA trinnet i MA9000 tilsynelatende er bedre, lider den av å være i samme chassis som et effekttrinn.

Med tanke på fremtidige oppgraderinger vil jeg også anbefale den delte løsningen. Selv om C49 vil være egnet i minst 20 år til, vil kanskje behovet for effekt endre seg underveis.

StefanR

Medlem
    Ble medlem
    22.03.2020
    Antall liker
    16
    Om du har en platespiller vil jeg ubetinget anbefale den todelte løsningen. Selv om RIAA trinnet i MA9000 tilsynelatende er bedre, lider den av å være i samme chassis som et effekttrinn.

Med tanke på fremtidige oppgraderinger vil jeg også anbefale den delte løsningen. Selv om C49 vil være egnet i minst 20 år til, vil kanskje behovet for effekt endre seg underveis.
    Har ikke platespiller, men man vet jo aldri. Ser fordelen med at det er enklere om effektbehovet skulle melde seg. Planen er å bytte ut Olympica 1 med Olympica Nova 3 eller 5 når det blir anledning og MA252 med noe med litt mere dreiemoment og DAC.

Terje-A

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    4.288
    Sted
    Værlesanden
    Torget vurderinger
    14
    Jeg bruker C49 og er veldig fornøyd, lyd, volum- og tonekontrollene er førsteklasses vare. Eiergleden er så til de grader tilstede. Selger den aldri:)

StefanR

Medlem
    Ble medlem
    22.03.2020
    Antall liker
    16
    Jeg bruker C49 og er veldig fornøyd, lyd, volum- og tonekontrollene er førsteklasses vare. Eiergleden er så til de grader tilstede. Selger den aldri:)
    Skjønner jeg godt. Har litt vansker med å se hva man får igjen for å gå opp til C53, med unntak av 2 wattmålere og DA2-modulen.

MakkinTosken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    2.123
    Sted
    BygdaMellomByene
    Skjønner jeg godt. Har litt vansker med å se hva man får igjen for å gå opp til C53, med unntak av 2 wattmålere og DA2-modulen.
    Da skal du jo ikke kjøpe den. For noen er knotter og VU en del av opplevelsen, så da gir C50, 52, 53 plutselig mening. ;)

12002.jpg

MA9000 er veldig kul, så om ikke platespiller er en prioritet er det noe jeg ville vurdert.

StefanR

Medlem
    Ble medlem
    22.03.2020
    Antall liker
    16
    Da skal du jo ikke kjøpe den. For noen er knotter og VU en del av opplevelsen, så da gir C50, 52, 53 plutselig mening. ;)
    MA9000 er veldig kul, så om ikke platespiller er en prioritet er det noe jeg ville vurdert.
    Skal ikke kimse av VU og knotter, så det var ikke ment som kritikk til de som strekker seg litt ekstra.
    Kommer ut noen brukte MC452 på finn.no ser jeg, så kanskje man skal spare litt og gå for en C2700 og en brukt MC452.

Evo III

Hertugen av Langhus.
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    20.093
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    61
    MA 9000 var noe jeg vurderte også,knall fin forsterker. RIAA er noe en kan kjøpe utenom om det skulle bli et behov. MM RIAA i den er vel mere enn god nok ???.

O

StefanR

Medlem
    Ble medlem
    22.03.2020
    Antall liker
    16
    Det er godt mulig. Sist jeg hørte noe større Mcintosh var 501 hjemme hos en jeg jobbet sammen med for 15 år siden.
    Men om du får MC452 ned mot 50k, så kan det ikke være ett helt toskete kjøp.

MakkinTosken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    2.123
    Sted
    BygdaMellomByene
    Hva en synes er rimelig får jo være opp til enhver. Om jeg skulle betalt rundt 50k, hadde jeg forventet noen år med reklamasjon igjen, 100% ripefri og eske. Et sted mellom 40-50 synes jeg er mer naturlig, ikke minst fordi det tidvis flommer over av dem på brukten.

StefanR

Medlem
    Ble medlem
    22.03.2020
    Antall liker
    16
    Greit å få litt feedback fra en med litt rutine. Jeg får følge med hva som dukker opp. Mulig de kommer med nye lanseringer neste år og kanskje får vi se en MA352 i chassiset til en MA7200 med dac. Lov å håpe..

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    2.073
    Torget vurderinger
    48
    Solgte min 3mnd gamle 452 for 50k, dengang kostet den ny med rabatt rett over 60k.

StefanR

Medlem
    Ble medlem
    22.03.2020
    Antall liker
    16
    Ser det er snart 9 år siden Lyd&Bilde testet den. Har skjedd litt med både forsterkerteknikk og pris siden da.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn