McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Salamander

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Antall liker
    90
    Sted
    Huset ved siden av epletrærne
    Torget vurderinger
    5
    Er Neby som har service på slikt. Personlig hadde jeg kontaktet RJ elektronikk og spurt om han kunne påta seg noe slikt. Utrolig dyktig servicemann. Ulempen er vel at han holder til i Bodø. Koster litt å sende om det må til.
    Takk for tips😊 Oslo og omegn hadde vært optimalt, men det viktigste er at den blir fikset av kyndige hender og med ordentlige komponenter👍🏼

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.565
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Skremmende historie fra @roeng2 over her. Håper de har satt inn et par ekstra gir den siste tiden, for nå er det min tur å levere inn til service😓 I går kveld gikk min MC602 i streik etter 16 års tro tjeneste. Mest sannsynlig i møte med lynet😭

Er Neby de eneste som tar service på Mcintosh? Eller finnes det andre steder det anbefales å levere inn til som kan håndtere et slikt monster med andakt og følelse?
    Jeg regner med at det er min historie du mener? Jeg leverte inn 1 stk. C2200 og 2 stk. MC2000 i begynnelsen av november. I begynnelsen av mai hentet jeg C2200 og en MC2000. De har kun skiftet lyspærer på dem + fargefilter i VU-meter på C2200. Den siste MC2000 står der enda. Det er litt mer som må gjøres med den, men på de to andre har de brukt 6 måneder på å reparere noe lys uten å måtte bestille deler. På den siste MC2000 ventet de visstnok på deler sist jeg snakket med dem…

Kjedelig med din MC602. Har du sjekket alle sikringer? Den ene MC2000 døde plutselig helt og da fant jeg en gåen sikring på 50mA (eller der om kring) inne i forsterkeren. Det satt flere sikringer der. Jeg la forsterkeren på siden og skrudde av bunnplaten for å komme til.

Salamander

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Antall liker
    90
    Sted
    Torget vurderinger
    5
    Jeg regner med at det er min historie du mener? Jeg leverte inn 1 stk. C2200 og 2 stk. MC2000 i begynnelsen av november. I begynnelsen av mai hentet jeg C2200 og en MC2000. De har kun skiftet lyspærer på dem + fargefilter i VU-meter på C2200. Den siste MC2000 står der enda. Det er litt mer som må gjøres med den, men på de to andre har de brukt 6 måneder på å reparere noe lys uten å måtte bestille deler. På den siste MC2000 ventet de visstnok på deler sist jeg snakket med dem…

Kjedelig med din MC602. Har du sjekket alle sikringer? Den ene MC2000 døde plutselig helt og da fant jeg en gåen sikring på 50mA (eller der om kring) inne i forsterkeren. Det satt flere sikringer der. Jeg la forsterkeren på siden og skrudde av bunnplaten for å komme til.
    Du har rett! Skammer meg!😅 kunne ønske det var en sikring, men det ser ut som det har lekket ut veske av noe slag fra autoformeren. Forsterkeren slår seg på som vanlig, men det kommer ikke lyd, og VU meterne står dønn stille. Om jeg skrur volumet opp til 100% på forforsterken (c48) så kan man så vidt høre musikk om mann sitter helt inntil høyttaleren🥹

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.565
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Du har rett! Skammer meg!😅 kunne ønske det var en sikring, men det ser ut som det har lekket ut veske av noe slag fra autoformeren. Forsterkeren slår seg på som vanlig, men det kommer ikke lyd, og VU meterne står dønn stille. Om jeg skrur volumet opp til 100% på forforsterken (c48) så kan man så vidt høre musikk om mann sitter helt inntil høyttaleren🥹
    Det høres dessverre ut som at det er noe annet/mer enn en sikring ja 😬

Salamander

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Antall liker
    90
    Sted
    Torget vurderinger
    5
    Er det noen som har tips til en effektforsterker som kan funke med McIntosh C48? Skal drive et par JBL 4348. Hegel? NAD? Annet?

om det er fare for at 602 kan være på service i flere mnd, så ønsker jeg en midlertidig med god løsning.

…rør har jeg forresten prøvd før. God lyd, men det orker jeg ikke å styre med igjen😅

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    2.037
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Er det noen som har tips til en effektforsterker som kan funke med McIntosh C48? Skal drive et par JBL 4348. Hegel? NAD? Annet?

om det er fare for at 602 kan være på service i flere mnd, så ønsker jeg en midlertidig med god løsning.

…rør har jeg forresten prøvd før. God lyd, men det orker jeg ikke å styre med igjen😅
    Billig og bra er Hypex NCore400. Ta det fra en som har eid flere McIntosh monoblokker (1.2kw og 501) og integrerte forsterkere. ( + Anthem, Bryston, Electrocompaniet, Audiolab, Ayon, Musical Fidelity, NAD, Denon, Pioneer, Midgard Oberon med flere).
    Edit: jeg har ikke kjørt den på store bass systemer, men den er klar som dagen og helt musestille (støymessig) i mitt oppsett.

Sist redigert:

Salamander

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Antall liker
    90
    Sted
    Torget vurderinger
    5
    Billig og bra er Hypex NCore400. Ta det fra en som har eid flere McIntosh monoblokker (1.2kw og 501) og integrerte forsterkere. ( + Anthem, Bryston, Electrocompaniet, Audiolab, Ayon, Musical Fidelity, NAD, Denon, Pioneer, Midgard Oberon med flere).
    Edit: jeg har ikke kjørt den på store bass systemer, men den er klar som dagen og helt musestille (støymessig) i mitt oppsett.
    Takk for tips! Ser det selges sett/montert til 8-10.000,- for en monoblokk. Hva med feks NAD M22? Gjør den nytten, eller ligger det mye penger i kabinettet? Ser de går for 15-16.000,- brukt.

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    2.037
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Takk for tips! Ser det selges sett/montert til 8-10.000,- for en monoblokk. Hva med feks NAD M22? Gjør den nytten, eller ligger det mye penger i kabinettet? Ser de går for 15-16.000,- brukt.
    Kan tenkes at NAD M22 gjør samme nytten. Har bare hørt den på Hifiklubben på B&W 802D3.

MarkusH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2015
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Brøttum
    Torget vurderinger
    1

Får jo kjøpt disse hypex 1200as1/1200as2 som monoblokker til under 20k av han karen på finn? Kan hende 602 blir slapp i forhold også. :p

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.565
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Går det mot slutten?

Først selger de belyste brødfjøler til 50k, nå har de oppgradert den heslige lysboksen slik at den har et hemmelig rom bak.
    Den er jo genial! Nå kan jeg endelig få gjemt vekk den simple og billige Apple TV’en min :D :ROFLMAO:

• Haha
    Reaksjoner: KMR

Salamander

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Antall liker
    90
    Sted
    Torget vurderinger
    5
    Får jo kjøpt disse hypex 1200as1/1200as2 som monoblokker til under 20k av han karen på finn? Kan hende 602 blir slapp i forhold også. :p
    Endte til slutt opp med en ATI AT542NC. Spiller som ei kule den👍🏼😃 Leverer 602 på service idag etter jobb, så krysses finga for at det ikke drøyer og varer altfor lenge🤞🏼😊

Salamander

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Antall liker
    90
    Sted
    Torget vurderinger
    5
    Går det mot slutten?

Først selger de belyste brødfjøler til 50k, nå har de oppgradert den heslige lysboksen slik at den har et hemmelig rom bak.

Vis vedlegget 827770

Vis vedlegget 827772
    Trist. Er ikke så lenge siden McIntosch’s anbefaling på høyttalerkabler var: tykke nok.
    Nå selger de gullforgylte kabler selv.
    Brødfjøler og tomme bokser til titalls tusen kroner…

🥹

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn