McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lealaus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2013
    Innlegg
    126
    Antall liker
    63
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    9
    Skal hente en MB50 i morgen, blir spennende å se om den er så bra som Lyd & Bilde skriver...

    Har du noen erfaringer å dele her?

    Hei

    Ja hva skal man si, det kommer vel litt an på hva utstyr du besitter og tester denne opp mot.
    Jeg ble dessverre ikke veldig imponert og synes vel Lyd & Bilde skryter litt mye:rolleyes:

    Jeg sier ikke at den er dårlig men mener vel at du kan få andre produkter som er like bra til en billigere penge.
    Hadde vel kanskje litt store forhåpninger etter å ha lest testen...

    Jeg testet den med bruk av MB50`s innebygde lydkort mot min dac og her nådde den ikke opp i det hele.
    Så testet jeg den med bruk av optisk mot min dac og sammenlignet den mot en enkel appleTv som ble koblet optisk inn mot dac. Legger jeg godviljen til var den kanskje mikroskopisk litt bedre!

    Konklusjonen er nok at det finnes bedre produkter til en mye rimeligere pris.


    Mvh Lealaus
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Kjøpte meg nylig en MA5200. Virkelig imponert over denne innstegsboksen i McIntosh universet. Store muligheter for at jeg tar steget opp til neste nivå etterhvert :)
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Kjøpte meg nylig en MA5200. Virkelig imponert over denne innstegsboksen i McIntosh universet. Store muligheter for at jeg tar steget opp til neste nivå etterhvert :)
    Mcintosh universet er et fint sted og være, gratulerer :)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Kjøpte meg nylig en MA5200. Virkelig imponert over denne innstegsboksen i McIntosh universet. Store muligheter for at jeg tar steget opp til neste nivå etterhvert :)
    Gratulerer ja , og velkommen i klubben :)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.424
    Antall liker
    12.514
    Sted
    Sørlandet
    Kjøpte meg nylig en MA5200. Virkelig imponert over denne innstegsboksen i McIntosh universet. Store muligheter for at jeg tar steget opp til neste nivå etterhvert :)
    Gratulerer så mye med en utrolig musikalsk forsterker som dessverre ikke har fått den oppmerksomheten den fortjener.

    Mvh
    BB
     
    H

    hifierik

    Gjest
    Grattis, den har jag också haft :) och som du själv säger, du vill snart klättra vidare... uppåt, hehe! McIntosh ÄR McIntosh. Jag hade även MA6300 ett tag, den var också trevlig. Ibland längtar jag tillbaka.

    Kjøpte meg nylig en MA5200. Virkelig imponert over denne innstegsboksen i McIntosh universet. Store muligheter for at jeg tar steget opp til neste nivå etterhvert :)
     
    H

    hifierik

    Gjest
    Jag funderar på MC302, vad säger de rutinerade McIntosh-anhängarna om det slutsteget?
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Lurte bare på ang MC452:

    Ser den har en dempefaktor på kun 40 ? Vil denne kunne drive vanskelige laster la oss si ned i 1.5 ohm med kontroll, eller bør man unngå lavimpedanse høytalere på den?
    Hva vil realistisk bruktpris være på en 4-5 år gammel enhet tror dere?
     
    A

    ANM

    Gjest
    Om lasten skulle vise seg å være tøff har du jo 2ohms tapninger. Men om lasten er vanskelig avhenger like mye av fasen, store faseavvik kombinert med lav impedanse i samme punkt sliter på de fleste trinn.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Takk for svar ANM:)
    Har du selv hørt 452, siden du selv eier littt av MC?
    Ser du har samme Jelcoarm som jeg har, en fantastisk god arm
     
    Sist redigert:

    Lundini

    Medlem
    Ble medlem
    07.07.2008
    Innlegg
    32
    Antall liker
    31
    Jeg tenkte et skrytebilde var på sin plass. Både fordi folket her synes sånt er fint å hvile øynene på, og at jeg kanskje er litt småstolt av hva jeg har bygd meg opp etter hvert😁 Hvis jeg greier å laste opp bildet skal dere skue en bluesound node 2 streamer bak folkevogna til venstre, en xindak cdspiller, mcintosh d100 dac/pre, mc1201 og swans F.1.1F. Bildet ble litt rart på ipad, den benken er 1,80m brei, men ser ikke sånn ut... 602'n på toppen er forøvrig solgt ;)
     

    Vedlegg

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Konge dette Lundini , og skrytebilde er absolutt på sin plass :)
    Gleder meg til å komme på besøk en dag nå :)
     
    A

    ANM

    Gjest
    Takk for svar ANM:)
    Har du selv hørt 452, siden du selv eier littt av MC?
    Ser du har samme Jelcoarm som jeg har, en fantastisk god arm
    Nei, 452 har jeg ikke hørt, men har hørt MA8000 som "kun" har 300W. Tror du kjapt finner ut om du liker MC, men det er ikke så sært. Solide saker.

    Ja, er svært fornøyd med Jelco, mye for pengene.
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Lurte bare på ang MC452:

    Ser den har en dempefaktor på kun 40 ? Vil denne kunne drive vanskelige laster la oss si ned i 1.5 ohm med kontroll, eller bør man unngå lavimpedanse høytalere på den?
    Hva vil realistisk bruktpris være på en 4-5 år gammel enhet tror dere?
    Jeg har eid mc452 og en bruktpris på en slik vil nok realistisk ligge på 45-50k deromkring. Ingen problem med og drive tungdrevne høyttalere (spørs jo vilket nivå man spiller på da), men det er en helt annen kontroll i 601 blokkene, særlig i bassen (selvsagt). Men som 2 kanals forsterker har jeg ikke vært borti bedre som jeg har prøvd hjemme vertfall.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.424
    Antall liker
    12.514
    Sted
    Sørlandet
    Jeg tenkte et skrytebilde var på sin plass. Både fordi folket her synes sånt er fint å hvile øynene på, og at jeg kanskje er litt småstolt av hva jeg har bygd meg opp etter hvert?????? Hvis jeg greier å laste opp bildet skal dere skue en bluesound node 2 streamer bak folkevogna til venstre, en xindak cdspiller, mcintosh d100 dac/pre, mc1201 og swans F.1.1F. Bildet ble litt rart på ipad, den benken er 1,80m brei, men ser ikke sånn ut... 602'n på toppen er forøvrig solgt ;)
    Jeg tror jeg ser en samba og en de-luxe men samba`en mangler vel de 8 rutene på taket?

    Flott anlegg! Gratulerer så mye.

    Mvh
    BB
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.967
    Antall liker
    10.672
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Alle vw Samba`s har sine flotte buede ruter på taket. Deluxe er utgavene med noe mer kromlister her og der.
    Dette vet jeg, da jeg har hatt en samba 64 mod i 5 år:)..
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.424
    Antall liker
    12.514
    Sted
    Sørlandet
    Nydelig kjøretøy! Gratulerer så mye. Livet er vel altfor kort for å kjøre kjedelige biler og lytte til kjedelig musikk på dårlige anlegg :) Er nok bare øya mine som svikter litt siden jeg med en gang ikke klarte å se de små takvinduene.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    De bilene har klasse og sjel..Skulle gjerne hatt en slik selv:)
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Preèn klar for en liten operasjon, det kom en liten pakke fra Canada med etpar rør jeg har likt lyden i godt på tidligere preer fra mcintosh. Da var det dags og prøve de i c2600`n.

    IMG_1573.jpg


    IMG_1574.jpg


    IMG_1575.jpg


    Da er det bare og åpne ølen og nyte fredagskvelden. God helg mcintosh venner!
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Her går det i både øl og Lemmy...:)
    Veldig lettvektsøl til det tungvektsanlegget. Jeg anbefaler vel heller Guinness, eller i det minste noe med litt mer farge og smak enn det tøyseølet du har satt fram. ;)

    Er det Klipsch Palladium som troner der framme foran de bittesmå basstårnene? Det der ser moro ut!!

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.171
    Antall liker
    22.703
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Her går det i både øl og Lemmy...:)
    Veldig lettvektsøl til det tungvektsanlegget. Jeg anbefaler vel heller Guinness, eller i det minste noe med litt mer farge og smak enn det tøyseølet du har satt fram. ;)

    Er det Klipsch Palladium som troner der framme foran de bittesmå basstårnene? Det der ser moro ut!!

    Mvh
    Håkon Rognlien
    "Standard" lyst øl/pils er mat for meg. Guinness er ikke drikkendes etter min smak og jeg er heller ikke glad i alt dette ølet som kommer i all verdens farger og smaker. Jeg er en enkel gutt som liker enkelt øl, så enkelt er det ;)

    Det er P-39F som står foran der ja. De er jo ganske store, men ser litt små ut foran basstårnene. Det spiller i utgangspunktet bra, men jeg sliter med bassresponsen til mellombassen i lytteposisjon. Dette merkes best når man skal dra på litt, men det fungerer ganske greit opp på litt "halvhøye" nivåer :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Noen som har prøvd en del forskjellig McIntosh her og kan si noe fornuftig om forskjellen i lyd på de enklere modellene med bare power guard, og de mer påkostede modellene med autoformers på utgangene? Hvor mye har utgangstrafoene å si kontra de som ikke har dette?
     

    Loui

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.08.2007
    Innlegg
    190
    Antall liker
    113
    Sted
    Skudeneshavn
    Torget vurderinger
    13
    Er det noen som har McIntosh MP100 riaa og kan dele erfaringer med den :confused::confused:

    Mvh Loui
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn