McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lealaus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2013
    Innlegg
    126
    Antall liker
    63
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    9
    Da har jeg foretatt grundig sjekk av mine 2stk RS100, overhodet ingen antydning til skurring hos meg😊



    Det va merkelig, jeg har 2stk RS100 og er ingen skurring hos meg!

    En liten oppdatering ang RS100 høyttaleren jeg kjøpte, jeg oppdaget en liten skurre lyd i diskanten på den. Den ble levert inn og ny ble tilsendt, samme problem med den. Neby fant vist produksjonsfeil på delefiltrene på de så jeg fikk tilbake pengene og ingen rs100 høyttaler på meg.
    Merkelig vis ikke dette har blitt hørt av hifi skribentene som har testet disse, da det ikke var så veldig vanskelig og høre denne skurringen. Tviler på det kun var mine 2 høyttalere dette var et problem på...
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Da har jeg foretatt grundig sjekk av mine 2stk RS100, overhodet ingen antydning til skurring hos meg������



    Det va merkelig, jeg har 2stk RS100 og er ingen skurring hos meg!

    Det er godt å høre:) kanskje bare jeg som var uheldig med begge mine da. Det var en skurring i diskanten som var umulig å ikke høre. Det gjaldt all slags musikk og kom frem ved middels høyt lydnivå. Det var delefiltrene som var dårlige i følge Neby.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    "De 150 nærmeste"


    Jeg har hatt min preamp C1000T - 2 boks rørpre med fantastisk riaaa, liggende på Torget i noen måneder. Det som er litt merkelig - og egentlig litt "søtt", er at i hver runde (dette er superhighend til mye penger (selv om jeg synes jeg selger den billig :) er det alltid samme antall visninger: 150 +- 10stk. dette får meg til å filosofere litt. Hvem er dise folka. Er det dere her på vennetråden, som sirkler rundt min C1000T som gribber rundt åtselet og venter på store rabatter (som kanskje kommer :).?

    Eller er det noen få drømmere - "hangers on", som bare må se på dette mesterverket om og om igjen? Kanskje det er 1o personer, som må se annonsen 15 ganger hver?

    Eller en skikkelig gæærn fyr, som står inne for alle visningene ? :)

    Slikt får en til å tenke...

    På mange måter litt av sjelen til Sentralen dette!

    God førjulstid til alle venner av det blå lyset!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    ^Tror nok jeg har vært inne og sett på annonsen din en gang. Så da må du bare finne de 149+/-10 andre. :)
     

    Lealaus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2013
    Innlegg
    126
    Antall liker
    63
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    9
    Hei Abbath

    Takk for svar, mulig det er en serie som har feilet.
    Tenkte jeg skulle sende en mail å spørre hvilke serie nummer det gjelder.
    Ikke at det betyr så veldig mye da mine ikke har feil, jeg har hørt på alt fra rolig til høyt volum og klarer overhodet ikke å fremprovoser noe.
    Mine har serienummer mellom 1330 - 1390

    Kenneth

    Da har jeg foretatt grundig sjekk av mine 2stk RS100, overhodet ingen antydning til skurring hos meg������



    Det va merkelig, jeg har 2stk RS100 og er ingen skurring hos meg!

    Det er godt å høre:) kanskje bare jeg som var uheldig med begge mine da. Det var en skurring i diskanten som var umulig å ikke høre. Det gjaldt all slags musikk og kom frem ved middels høyt lydnivå. Det var delefiltrene som var dårlige i følge Neby.
     

    Lealaus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2013
    Innlegg
    126
    Antall liker
    63
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    9
    Hei BigSwifty
    Er nok dessverre vanskelig marked i dag.
    Med tanke på at din forsterker er 8år og kostet ca. 200K i 2008/2009 (- rabatt) er kanskje prisen noe høy!
    I tillegg mangler du emballasje som er veldig viktig for mange.

    Tenker også litt at teknologien siste 10år har går fremover og personlig tror jeg ikke det er veldig mye forskjell på dagens C2600 og dine C1000 bokser.
    Skriver ikke dette for å "pull you Down" bare en tanke...





    "De 150 nærmeste"


    Jeg har hatt min preamp C1000T - 2 boks rørpre med fantastisk riaaa, liggende på Torget i noen måneder. Det som er litt merkelig - og egentlig litt "søtt", er at i hver runde (dette er superhighend til mye penger (selv om jeg synes jeg selger den billig :) er det alltid samme antall visninger: 150 +- 10stk. dette får meg til å filosofere litt. Hvem er dise folka. Er det dere her på vennetråden, som sirkler rundt min C1000T som gribber rundt åtselet og venter på store rabatter (som kanskje kommer :).?

    Eller er det noen få drømmere - "hangers on", som bare må se på dette mesterverket om og om igjen? Kanskje det er 1o personer, som må se annonsen 15 ganger hver?

    Eller en skikkelig gæærn fyr, som står inne for alle visningene ? :)

    Slikt får en til å tenke...

    På mange måter litt av sjelen til Sentralen dette!

    God førjulstid til alle venner av det blå lyset!
     
    Sist redigert:

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    C1000T er en pre-amp som det ikke er så mange av for salg.Jeg må jo tilstå at jeg har vært inne på annonsen og siklet litt.Jeg har en modda ARC Ref.3 og tenker
    fortsatt beholde den,selv om den kanskje ikke er av samme kaliber som C1000T.Det er jo en viss tørke her inne for salg av "tungt hifi-utstyr"men det forundrer meg
    litt at denne ikke er solgt.Hadde jeg ikke hatt den gode ref.3 så måtte jo C1000T være mitt i blink.Og så får man jo et knakende godt riaa på kjøpet.
    Tilståelse: Jeg har vært inne på annonsen og tittet hele tre ganger.:)
    Mvh Kenneth
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    Bare så jeg ikke blir misforstått: jeg piper ikke for at ampen ikke er solgt. Beholder den gjerne, om ikke annet som riaa trinn, men det er jo grenser for hvor mange bokser man har plass til.

    Mitt poeng var i og for seg bare en betraktning om de "trofaste 150" som et slags fenomen her på Sentralen, i aller beste mening.Jeg kjenner meg igjen - er selv inne på mange annonser her, selv om jeg vet jeg ikke kommer til å kjøpe den aktuelle dingsen.

    Til slutt må jeg tillate meg å være uenig i at det skulle være liten forskjell på c1000T og 2600. C1000 er et "all-out statement" produkt, Det er ikke 2600, selv om den også er er en knakande god preamp.
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Hei BigSwifty
    Er nok dessverre vanskelig marked i dag.
    Med tanke på at din forsterker er 8år og kostet ca. 200K i 2008/2009 (- rabatt) er kanskje prisen noe høy!
    I tillegg mangler du emballasje som er veldig viktig for mange.

    Tenker også litt at teknologien siste 10år har går fremover og personlig tror jeg ikke det er veldig mye forskjell på dagens C2600 og dine C1000 bokser.
    Skriver ikke dette for å "pull you Down" bare en tanke...





    "De 150 nærmeste"


    Jeg har hatt min preamp C1000T - 2 boks rørpre med fantastisk riaaa, liggende på Torget i noen måneder. Det som er litt merkelig - og egentlig litt "søtt", er at i hver runde (dette er superhighend til mye penger (selv om jeg synes jeg selger den billig :) er det alltid samme antall visninger: 150 +- 10stk. dette får meg til å filosofere litt. Hvem er dise folka. Er det dere her på vennetråden, som sirkler rundt min C1000T som gribber rundt åtselet og venter på store rabatter (som kanskje kommer :).?

    Eller er det noen få drømmere - "hangers on", som bare må se på dette mesterverket om og om igjen? Kanskje det er 1o personer, som må se annonsen 15 ganger hver?

    Eller en skikkelig gæærn fyr, som står inne for alle visningene ? :)

    Slikt får en til å tenke...

    På mange måter litt av sjelen til Sentralen dette!

    God førjulstid til alle venner av det blå lyset!
    Så har man jo nye C1100 som nå skal være mcintosh sin nye "top of the line" pre. Med litt rabatter så er man ikke så veldig langt unna 100K ny pris. Se linken, fra side 173 er det en test av C1100 hvor de også har sammenlignet den med C1000T.
    http://www.tonepublications.com/MAGPDF/TA_079.pdf
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Enig i at original emballasje er viktig.
    Vurderte kjøp av en forsterker som er under året gammel, men esken var altså kastet. Det synes jeg er merkelig. Jeg droppet faktisk kjøpet av den grunn.
    Ellers er nok markedet for forforsterkere sterkt redusert de siste årene som følge av flere og bedre DAC-er med volumkontroll og volumkontroll via software i disc-avspilling og streaming.

    Men sikkert en formidabelt god pre dette.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Utvilsomt et spesielt produkt du sitter på og jeg må innrømme at jeg var så nysgjerrig at jeg har kikket på annonsen og lastet ned datablader. Merkelig synes jeg det er at C2600 har S/N 7dB bedre enn C1000T og at selv det nye flaggskipet C1100 ikke har implementert en DAC. Skulle tro de hadde plass.... ;)

    For egen del tenker jeg at om jeg hadde kostet på meg perifere komponenter som matchet nivået på dette produktet hadde jeg nok valgt å koste på meg den nyere C1100. Spørsmålet er om den ikke er feil priset Big, om salg er målet?
     

    consen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Innlegg
    386
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    MP1100. Den har for lite forsterkning (gain) til de beste MC-pickupene på markedet.
    Forsterkningen de trenger er 72 dB. På denne MP1100 må en bruke slike High Output MC pickups eller dra volumet svært høyt opp for å få litt volum.
    Merkelig at et slikt High Fidelity produkt, som det utgir seg for å være, ikke har mer forsterkning som maks forsterkning.
    Og en må forvente hørbar støy (sus) når en bruker slike Low Output MC-pickups også.
    Min pick-up har 0,6 mV utsignal og er absolutt ikke egnet for denne MP1100.
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Hei Abbath

    Takk for svar, mulig det er en serie som har feilet.
    Tenkte jeg skulle sende en mail å spørre hvilke serie nummer det gjelder.
    Ikke at det betyr så veldig mye da mine ikke har feil, jeg har hørt på alt fra rolig til høyt volum og klarer overhodet ikke å fremprovoser noe.
    Mine har serienummer mellom 1330 - 1390

    Kenneth

    Da har jeg foretatt grundig sjekk av mine 2stk RS100, overhodet ingen antydning til skurring hos meg������



    Det va merkelig, jeg har 2stk RS100 og er ingen skurring hos meg!

    Det er godt å høre:) kanskje bare jeg som var uheldig med begge mine da. Det var en skurring i diskanten som var umulig å ikke høre. Det gjaldt all slags musikk og kom frem ved middels høyt lydnivå. Det var delefiltrene som var dårlige i følge Neby.
    Da er det kansjke helt tilfeldig, min hadde serienummer 1337..
     
    A

    ANM

    Gjest
    MP1100. Den har for lite forsterkning (gain) til de beste MC-pickupene på markedet.
    Forsterkningen de trenger er 72 dB. På denne MP1100 må en bruke slike High Output MC pickups eller dra volumet svært høyt opp for å få litt volum.
    Merkelig at et slikt High Fidelity produkt, som det utgir seg for å være, ikke har mer forsterkning som maks forsterkning.
    Og en må forvente hørbar støy (sus) når en bruker slike Low Output MC-pickups også.
    Min pick-up har 0,6 mV utsignal og er absolutt ikke egnet for denne MP1100.
    Problemet ditt ligger i en mismatch mellom fortrinn og effekt. Har ingen problemer med å tømme effektrinnene med min Cadenza Red 0,4 mV. Husk at Mcs fortrinn gir ytterligere 15dB i forsterkning i linjedelen. 64+15=79dB=8900 0,4mV*8900=3,6V. Mer en nok spenning til de fleste effekttrinn.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    Takk for bra innspill karer - og takk for link til veldig interessant test, abbath! Jeg må innrømme at jeg har trodd at 1100 var en billigversjon av 1000, både på grunn av det litt kjipere chassiset (Fy, Mcintosh!) og ikke minst pga prisen, som jo i USA er halvparten av min. (takkskaldufaenmegha :)

    På bakgrunn av dette må jeg nok sette ned prisen ja,hvis den skal selges :)
     

    Lealaus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2013
    Innlegg
    126
    Antall liker
    63
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    9
    ?????? hmm den ene hos meg er 1338 og 1389.
    Kan det ha vært noe som har forårsaket skurring...
    Prøvde du aux inngangen... ser jo at du skriver at Neby bekreftet feil. Skal ringe å sjekke med Soundgarden/Neby i morgen.
    Blir jo litt bekymra men verken jeg elle kona hører ulyder.
    Kona har særdeles godt lydøre også... ??????
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Da er det sikkert ikke feil med dine. Jeg hørte det godt her hjemme, det samme gjorde samboer. Prøvde den også i butikken hvor også selger hørte dette. Det som var rart var at begge var sånn. Jeg hadde ikke bekymra meg om jeg var deg. Har dere ikke hørt det, så er det ikke noe der heller. Det er jeg helt sikker på :)
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    Takk for bra innspill karer - og takk for link til veldig interessant test, abbath! Jeg må innrømme at jeg har trodd at 1100 var en billigversjon av 1000, både på grunn av det litt kjipere chassiset (Fy, Mcintosh!) og ikke minst pga prisen, som jo i USA er halvparten av min. (takkskaldufaenmegha :)

    På bakgrunn av dette må jeg nok sette ned prisen ja,hvis den skal selges :)
    Kanskje like greit å spørre Mcfansen: På bakgrunn av innspillene og kommentarene, hva er fair pris?
     

    Lealaus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2013
    Innlegg
    126
    Antall liker
    63
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    9
    Jeg tenker mellom 70-80K
    Dette er ca. 1/3 av dagens ny pris.
    Tror ikke du får noe mer her i Norge, med tanke på alder, manglende emballasje samt kvittering.

    Kenneth


    Takk for bra innspill karer - og takk for link til veldig interessant test, abbath! Jeg må innrømme at jeg har trodd at 1100 var en billigversjon av 1000, både på grunn av det litt kjipere chassiset (Fy, Mcintosh!) og ikke minst pga prisen, som jo i USA er halvparten av min. (takkskaldufaenmegha :)

    På bakgrunn av dette må jeg nok sette ned prisen ja,hvis den skal selges :)
    Kanskje like greit å spørre Mcfansen: På bakgrunn av innspillene og kommentarene, hva er fair pris?
     

    Thepaintrain

    Fersking
    Ble medlem
    25.11.2016
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Hei. Jeg er en ny eier av en McIntosh MA 8000 Jeg får ikke til å velge Exlusive Mode ved bruk av Tidal streaming. Den viser til at jeg må endre til CD kvalitet. Det kan jeg kun gjøre i programmet fra McIntosh. Det har jeg gjort uten at det blir noen endring. Jeg har forsøkt å google, men finner ingen artikler. Noen her som kjenner problemet eller har noen tips?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Er ikke Streamere automatisk cd kvalitet? Mener å ha lest det om f.eks Bluesound iallefall.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Gjort! Nå 70.000.- ;)
    Hvorfor senke prisen med 30k når den er ikke er vanskelig å selge i utlandet?
    Når det er sagt så håper jeg du får solgt :) Kjedelig å sitte med kvalitetsprodukter som man ikke får solgt til en pris som burde være helt fair.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.430
    Antall liker
    12.527
    Sted
    Sørlandet
    I mangel av harde pakker under juletreet i år så vurderer jeg å kjøpe en brukt Mcintosh CD spiller til meg selv. Noen Mcintosh venner her inne som muligens vurderer å selge en?

    Mvh
    BB
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    Gjort! Nå 70.000.- ;)
    Hvorfor senke prisen med 30k når den er ikke er vanskelig å selge i utlandet?
    Når det er sagt så håper jeg du får solgt :) Kjedelig å sitte med kvalitetsprodukter som man ikke får solgt til en pris som burde være helt fair.
    du sier noe. :) Men offer for en litt merkelig produktfilosofi hos McInosh. Min C1000t står fremdeles på sidene deres, den er altså fremdeles i produksjon. Likevel har de kommet med to-boks-preampen C1100t - til nesten halv pris - som liksom skal være "bedre". Men vu får nå se.

    Gode muligheter for et førjulskupp :) Kanskje prisen går opp etter nyttår :)
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Gjort! Nå 70.000.- ;)
    Hvorfor senke prisen med 30k når den er ikke er vanskelig å selge i utlandet?
    Når det er sagt så håper jeg du får solgt :) Kjedelig å sitte med kvalitetsprodukter som man ikke får solgt til en pris som burde være helt fair.
    du sier noe. :) Men offer for en litt merkelig produktfilosofi hos McInosh. Min C1000t står fremdeles på sidene deres, den er altså fremdeles i produksjon. Likevel har de kommet med to-boks-preampen C1100t - til nesten halv pris - som liksom skal være "bedre". Men vu får nå se.

    Gode muligheter for et førjulskupp :) Kanskje prisen går opp etter nyttår :)
    Husker ikke hvor jeg leste det, men ifølge Ron hos mcintosh forsvinner c1000 ut av sortimentet i nær fremtid og c1100 er tenkt som den "nye" c1000.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Fikk McIntosh MA 6900 i hus nå nettopp :) Lekker sak. Bildene er så som så dessverre.
    Men de turkise VU meterne er umiskjennelig ;) Blir kjekt å fyre i gang litt musikk i kveld.
    Gratulerer så mye - så julaften er den 20. i Bergen altså ? :)
    Takker :) Jo julaften kom tidlig her i år :) Fikk besøk av familie rett etter jeg hadde koblet opp.
    Så nå først skal jeg til å spille av første låt ;) Spent....
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Spent på å høre inntrykkene dine. Tror det vil være en gledelig match med høyttalerne!
     

    Heipådeg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2016
    Innlegg
    226
    Antall liker
    178
    McIntosh MA 8000 blir vel snart erstattet ?:confused: Har jo blitt produsert en stund...
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Spent på å høre inntrykkene dine. Tror det vil være en gledelig match med høyttalerne!
    Fikk bare lyttet i en time i går. Fikk besøk. Samt så ulte vinden rundt huset i går kveld på Vestlandet. Så helt konkrete inntrykk fikk jeg ikke dannet meg enda. Men det jeg hørte var bra så absolutt. Ble større lyd for å oppsummere kjapt. Mer detaljer og bedre kontroll selvsagt. Må nok flytte litt på høyttalerne med ny amp. De trenger mer toe in høres det ut som. Må ta det når jeg får litt ro. Man hører klart at det er en annen kvalitet på elektronikken enn hva som var før med i22. Noe som var forventet. Blir mer lytting i kveld uten forstyrrende element håper jeg :)
     

    consen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Innlegg
    386
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Spent på å høre inntrykkene dine. Tror det vil være en gledelig match med høyttalerne!
    Fikk bare lyttet i en time i går. Fikk besøk. Samt så ulte vinden rundt huset i går kveld på Vestlandet. Så helt konkrete inntrykk fikk jeg ikke dannet meg enda. Men det jeg hørte var bra så absolutt. Ble større lyd for å oppsummere kjapt. Mer detaljer og bedre kontroll selvsagt. Må nok flytte litt på høyttalerne med ny amp. De trenger mer toe in høres det ut som. Må ta det når jeg får litt ro. Man hører klart at det er en annen kvalitet på elektronikken enn hva som var før med i22. Noe som var forventet. Blir mer lytting i kveld uten forstyrrende element håper jeg :)
    Prøv.deg.også.fram.på.8.4.og.2.ohmen.når.det.låter.best.(space.tasten.er.defekt.Derfor.jeg.skriver.slik).Altså,.kople.høyttalerne.på.de.ulike.utgangene.på.forsterkeren.og.hør.når.du.synes.det.låter.best.Høyttalerne.dine.svinger.mellom.4-8.ohm.Det.er.derfor.en.ide.å.ikke.kjøre.dem.på.8.ohms.uttaket.Prøv.hva.som.låter.best.på.4.og.2.ohms.uttaket.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn