McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    3.246
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Ok.
    Ja jeg har hørt at Hegel sine preamper skal være meget bra , og samtidig passe godt sammen med Mac.
    Har jo grublet litt på om det er verdt å prøve en ren stereo-pre av topp kvalitet til mine mc501 blokker i i stedet for Yamaha prosessoren.
    Har jo hatt en Audiolab stereo-pre/dac til 10 k før , men den var ikke noe bedre enn Yamahaen , så derfor er jeg litt skeptisk. Må vel mer opp i pris for å få noe bedre er jeg redd.
    du skal ikke se bort fra at en separat pre kan gi et løft i lyden. Mitt første McIntosh produkt var C220 - da var jeg raskt hekta!
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Torolan@

    Det er ikke dumt å bruke en såkalt nøytral preamp på Mcintosh. En unngår da at det bikker fullstendig over til å bli alt for "kosevarmt". Mcintosh sin store force er en behagelig og lyttevennlig signatur der en aldri blir lyttetrett. Nå er ikke Hegel kjølig på noen måte, bare clean og dynamisk så det holder, men ikke overanalytisk. Med andre ord, en fin match til Mc.
    Følger deg der ja :)
    Får se om jeg ikke får prøvd en Hegel en gang i fremtiden skjønner jeg.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Det er godt mulig Mc har preamper som matcher som hånd i hanske. Grunn til mitt forslag er at dette har jeg selv erfart, og det er viktig når en foreslår noe. Alt for mange som tror hva som kan passe, ikke alltid det stemmer.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Det er godt mulig Mc har preamper som matcher som hånd i hanske. Grunn til mitt forslag er at dette har jeg selv erfart, og det er viktig når en foreslår noe. Alt for mange som tror hva som kan passe, ikke alltid det stemmer.
    Stemmer det - egne erfaringer er det beste.
    Takker for tipset , så får vi se om det lar seg prøve å få testet dette en gang.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hos meg er lyden med MC C48 helt konge. Men, det er en ting som jeg har opplevd med andre highend merker også... diskant sus i mine Cornwall III (102db/1w), høres greit. Men med så si alt jeg har testet av recivere (Yamaha og nå Pioneer LX87) har null sus når jeg kobler dem inn på mine MC1.2KW. Samme opplevdre jeg med Rogue M180. Helt tyst på recivere... sus vha produsentenes preamper (og andre). Men lyden er noe helt anna, da susen ikke merkes når man spiller musikk, og er så si ikke hørbart ifra lyttepos.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    Hos meg er lyden med MC C48 helt konge. Men, det er en ting som jeg har opplevd med andre highend merker også... diskant sus i mine Cornwall III (102db/1w), høres greit. Men med så si alt jeg har testet av recivere (Yamaha og nå Pioneer LX87) har null sus når jeg kobler dem inn på mine MC1.2KW. Samme opplevdre jeg med Rogue M180. Helt tyst på recivere... sus vha produsentenes preamper (og andre). Men lyden er noe helt anna, da susen ikke merkes når man spiller musikk, og er så si ikke hørbart ifra lyttepos.
    C 2300 er vel ikke helt gal, den heller. Lader kamera.....



    mvh
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Hos meg er lyden med MC C48 helt konge. Men, det er en ting som jeg har opplevd med andre highend merker også... diskant sus i mine Cornwall III (102db/1w), høres greit. Men med så si alt jeg har testet av recivere (Yamaha og nå Pioneer LX87) har null sus når jeg kobler dem inn på mine MC1.2KW. Samme opplevdre jeg med Rogue M180. Helt tyst på recivere... sus vha produsentenes preamper (og andre). Men lyden er noe helt anna, da susen ikke merkes når man spiller musikk, og er så si ikke hørbart ifra lyttepos.
    Det er jo litt merkelig i grunn.
    Er det fordi receiverene ikke er så transparente tro..)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hehe... sant. Men har erfart dette med mange stereopreamper.... :p. På akuratt dette systemet. Ikke testet Rotel RC1570 som jeg har i et anna anlegg( stua)... Men den og RB1572 effektforsterkeren er helst stille på RF83..
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    452 er meget god. Den har stått og spilt kontinuerlig dag/natt i 40 timer nå, og lyden er nå på ett meget høyt nivå. Der flyter uanstrengt med en glatthet og flyt som imponerer. Har nylig byttet over fra 8 ohm's tappingen til 4ohm, og synes bassen er noe tightere med mindre nivå og tyngde. Dette kler en del innspillinger mens på andre funker 8 ohm bedre. Litt tidlig å konkludere hva som er best av 8 eller 4 ohm, men begynner kanskje å helle mot 4 ohm'en på mine jbl 4365 som ligger rundt 6 ohm med en dipp ned på 3.2 ohm. Husker i farta ikke hvor i frekvensområdet dette er, men lar ørene bestemme til slutt.

    Årsaken til at 452 står her og spiller nå i påsken, er at det var en fin anledning til et gjenhør med Mcintosh. Har tidligere hatt 2 stk Mc-275 og likte disse veldig godt. Eneste grunn til at de ble byttet ut var den manglende kontrollen nedover. Har også hatt Mc 601 innom for et par år siden, men den
    gang ble det en skuffelse i forhold til hva jeg forventet. Nå i ettertid tror jeg at jeg vet hvorfor. Både høytt og 601 var nok ikke skikkelig innspilt. Dette er jeg ganske sikker på etter å har hørt hva 452 gjør nå. Denne ampen skal etter sigende være veldig lik 601, bare med litt mindre krefter.

    På bakgrunn av dette er jeg i tenkeboksen om jeg skal gå for 601 eller fleske til med 1.2kw. Har muligheten til å få testet begge to, men siden jeg nå har 452 innom og den er lik 601, blir del vel til at 1.2kw får sjansen til å vise seg fram. Er de så bra som jeg tror er sannsynligheten stor for at mine ATI får seg noen storebrødre.

    Er det forresten noen som har hørt både 601 og 1.2kw i kjente omgivelser som kan bidra litt med inntrykk ? Har leita rundt på utallige websider , men har ikke funnet noen fornyftige svar enda. Jeg tolker det dithen at 601 er litt mere upfront og moderne enn 1.2kw. Når det er sagt virker det som 1.2kw har noe ekstra over seg, storhet og uanstrengt er vel stikkord her.
    Hva bruker du som kilde og pre til MC 452 ?

    Kilde er pc/foobar via dddac med choke psu, preamp er Hegel P30. En preamp som gruser det meste. Har testet den mot kjente preamper som koster over det dobbelte og den har forsvart plassen hittil.
    Ok.
    Ja jeg har hørt at Hegel sine preamper skal være meget bra , og samtidig passe godt sammen med Mac.
    Har jo grublet litt på om det er verdt å prøve en ren stereo-pre av topp kvalitet til mine mc501 blokker i i stedet for Yamaha prosessoren.
    Har jo hatt en Audiolab stereo-pre/dac til 10 k før , men den var ikke noe bedre enn Yamahaen , så derfor er jeg litt skeptisk. Må vel mer opp i pris for å få noe bedre er jeg redd.
    Denne har H.T input og er VANVITTIG bra.
    Går for å være en av verdens beste preamper uansett pris. Angrer som en hund på at jeg ikke kjøpte den når jeg hadde den til lån.
    Aesthetix : Products : Calypso Tube Linestage
    Testet den mot en del andre preamper og prosessorer også, og det var jo aldri tvil om at denne var noe helt spesielt. Brukte Metrum dac som kilde.
    Fikk dessverre aldri testet den med McIntosh effekten.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hei. Jeg har overhørt engang at mc1.2kw kom i "ny" utgave i 2012... Men med samme modellnavn. Var noe med at mc601 kom med noe mer oppdaterte deler enn daværende 1.2kw...så da har 1.2kw ifra ca 2012 også fått disse små oppgraderingene, uten at modellen har fått nytt navn. Kan noen bekrefte dette??
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Hei skorob !

    Har sendt spørsmålet ditt videre til Ivan Messner som eier 22 stk 1.2kw's. Stay tuned...
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Kilde er pc/foobar via dddac med choke psu, preamp er Hegel P30. En preamp som gruser det meste. Har testet den mot kjente preamper som koster over det dobbelte og den har forsvart plassen hittil.
    Ok.
    Ja jeg har hørt at Hegel sine preamper skal være meget bra , og samtidig passe godt sammen med Mac.
    Har jo grublet litt på om det er verdt å prøve en ren stereo-pre av topp kvalitet til mine mc501 blokker i i stedet for Yamaha prosessoren.
    Har jo hatt en Audiolab stereo-pre/dac til 10 k før , men den var ikke noe bedre enn Yamahaen , så derfor er jeg litt skeptisk. Må vel mer opp i pris for å få noe bedre er jeg redd.
    Denne har H.T input og er VANVITTIG bra.
    Går for å være en av verdens beste preamper uansett pris. Angrer som en hund på at jeg ikke kjøpte den når jeg hadde den til lån.
    Aesthetix : Products : Calypso Tube Linestage
    Testet den mot en del andre preamper og prosessorer også, og det var jo aldri tvil om at denne var noe helt spesielt. Brukte Metrum dac som kilde.
    Fikk dessverre aldri testet den med McIntosh effekten.
    Ser jo spennende ut denne ja.
    Hvem selger disse her til lands , og til hvilken pris ?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Da tror jeg har funnet ut hva slags DAC det blir brukt i C48/50 og 2500.

    BB PCM-1795 (32-bit/192 Khz).
    Fant det ut ifra bildene på denne linken:
    兩個殼的 C48 - McIntosh - Hiendy.com 影音俱樂部 - Powered by Discuz!

    Da var det altså ikke ESS sin som jeg mente det var :). Nå skal det uansett sies at en og samme DAC chip kan låte forskjellig i forskjellige bokser, da lyden avhenger av oppbyggingen rundt dem.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Da ligger min C48 ute på bruktmarkedet... Kom over et tilbud idag som jeg trenger penger til. Så eventuelt salg blir kun idag/kveld.

    30.000kr er da ikke så ille for dagens modell? Kjøpt i 2014.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Hei. Vurderer å kjøpe en jumper-kabel til min MA7900. Lurer litt på Black Magic Intro eller tilsvarende. Eller bør jeg benytte en helt ok rimelig kabel og legge pengene et annet sted?
    NB! Ønsker ikke starte en kabeldiskusjon. Vil bare høre om noen har gode erfaringer med dette på en integrert Mc.
    På forhånd takk.
    Usikkert på hva du mener med jumper-kabel, men hvis du mener høyttalerkabel så kan det være lurt å ta hensyn til trafoene som ligger bak på forsterkeren. Korte kabler kan bøte litt for de lange kobbertrådene som allerede ligger mellom transistorene og høyttaleren din (trafoene er lange kobberkabler som ligger mellom høyttaler og transistor som beskytter for den høye spenningen som Mcintosh kjører sine SS på - for å rense bort støy osv.) Mao. ikke kjøp for lange kabler. Når det kommer til flate vs. tykke kabler med et solid tverrsnitt er det mange meninger - her tror jeg det er best å prøve seg fram.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Kilde er pc/foobar via dddac med choke psu, preamp er Hegel P30. En preamp som gruser det meste. Har testet den mot kjente preamper som koster over det dobbelte og den har forsvart plassen hittil.
    Ok.
    Ja jeg har hørt at Hegel sine preamper skal være meget bra , og samtidig passe godt sammen med Mac.
    Har jo grublet litt på om det er verdt å prøve en ren stereo-pre av topp kvalitet til mine mc501 blokker i i stedet for Yamaha prosessoren.
    Har jo hatt en Audiolab stereo-pre/dac til 10 k før , men den var ikke noe bedre enn Yamahaen , så derfor er jeg litt skeptisk. Må vel mer opp i pris for å få noe bedre er jeg redd.
    Denne har H.T input og er VANVITTIG bra.
    Går for å være en av verdens beste preamper uansett pris. Angrer som en hund på at jeg ikke kjøpte den når jeg hadde den til lån.
    Aesthetix : Products : Calypso Tube Linestage
    Testet den mot en del andre preamper og prosessorer også, og det var jo aldri tvil om at denne var noe helt spesielt. Brukte Metrum dac som kilde.
    Fikk dessverre aldri testet den med McIntosh effekten.
    Ser jo spennende ut denne ja.
    Hvem selger disse her til lands , og til hvilken pris ?
    Audioart.no
    Veiledende pris på 45.000.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Hei, jeg har en MA7900 som nektet å vekkes opp fra dvale/power saver mode i dag. Den lyser rødt, men nekter å starte opp! hva kan ha skjedd her? Regner med at det tunge besitet må kjøres til Neby hifi på mandag.....
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    har du prøvd følgende?

    Reset of Microprocessors
    In the unlikely event the controls of the MA7900 stop functioning, the microprocessors can be reset by per- forming the following:
    1. Press the STANDBY/ON Push-button until the STANDBY/ON Indicator switches Off.
    2. When the MA7900 cycles On then Off, release the STANDBY/ON Push-button.
    3. When the STANDBY/ON LED is illuminated press the STANDBY/ON Push-button, the MA7900 will resume normal operation.
    Note: This can be performed with the MA7900 On or in the Standby Mode.

    Eller

    Resetting the MA7900 to default settings
    If it becomes desirable to reset all the adjustable set- tings (Setup and Trim Settings) to the factory default values, perform the following:
    1. Press in and hold the INPUT/TRIM Control and the VOLUMES/ADJUST Control. The Front Panel Display will indicate “FACTORY RESET”. Refer to figure 77.
    Figure 77
    2. When the Front Panel Display indicates “FAC- TORY RESET, COMPLETE” release the two controls. Refer to figure 78.
    Figure 78
    3. Press the STANDBY/ON Push-button and the MA7900 will resume operation.
    SOURCE: CD
    15% 2CH PCM
    SOURCE: CD
    15% SILENT
    USB Audio Windows Driver Installation and Operation Guide
    McIntosh Laboratory, Inc. 2 Chambers Street Binghamton, New York 13903-2699 Phone: 607-723-3512 McIntosh – Legendary Handcrafted Home Audio and Home Theater Systems Made in USA
    FACTORY RESET
    FACTORY RESET -COMPLETE-
    SOURCE: USB-D/A 15% 24/96k
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Hei, jeg har en MA7900 som nektet å vekkes opp fra dvale/power saver mode i dag. Den lyser rødt, men nekter å starte opp! hva kan ha skjedd her? Regner med at det tunge besitet må kjøres til Neby hifi på mandag.....
    Det samme skjedde med min. Et laaang tid fikk jeg tilsendt en helt ny forsterker da de ikke fant feilen. Mener å huske at det gikk flere mnd før ny ankom. Ikke sikkert det er like alvorlig med din, men symptomet var identisk. Neby vet jo sikkert hva som var feil sist, slik at de kan bestille rette deler denne gangen. Føler meg som en gledesdreper her nå, ville bare dele min erfaring.
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Hei. Vurderer å kjøpe en jumper-kabel til min MA7900. Lurer litt på Black Magic Intro eller tilsvarende. Eller bør jeg benytte en helt ok rimelig kabel og legge pengene et annet sted?
    NB! Ønsker ikke starte en kabeldiskusjon. Vil bare høre om noen har gode erfaringer med dette på en integrert Mc.
    På forhånd takk.
    Usikkert på hva du mener med jumper-kabel, men hvis du mener høyttalerkabel så kan det være lurt å ta hensyn til trafoene som ligger bak på forsterkeren. Korte kabler kan bøte litt for de lange kobbertrådene som allerede ligger mellom transistorene og høyttaleren din (trafoene er lange kobberkabler som ligger mellom høyttaler og transistor som beskytter for den høye spenningen som Mcintosh kjører sine SS på - for å rense bort støy osv.) Mao. ikke kjøp for lange kabler. Når det kommer til flate vs. tykke kabler med et solid tverrsnitt er det mange meninger - her tror jeg det er best å prøve seg fram.
    Takker for svar. Det jeg mente var phono-jumpere til å erstatte de originale "bruene" bak på forsterken, mellom pre-out og main-in.
    Men nå er Black Magic Revelation bestilt, så får jeg finne ut om jeg hører forskjell. Håper det, de var ikke gratis!
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Hei, jeg har en MA7900 som nektet å vekkes opp fra dvale/power saver mode i dag. Den lyser rødt, men nekter å starte opp! hva kan ha skjedd her? Regner med at det tunge besitet må kjøres til Neby hifi på mandag.....
    Det samme skjedde med min. Et laaang tid fikk jeg tilsendt en helt ny forsterker da de ikke fant feilen. Mener å huske at det gikk flere mnd før ny ankom. Ikke sikkert det er like alvorlig med din, men symptomet var identisk. Neby vet jo sikkert hva som var feil sist, slik at de kan bestille rette deler denne gangen. Føler meg som en gledesdreper her nå, ville bare dele min erfaring.
    Hei, takk for at du deler dette! Fikk du noe "låneforsterker" i mellomtiden?
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Hei, jeg har en MA7900 som nektet å vekkes opp fra dvale/power saver mode i dag. Den lyser rødt, men nekter å starte opp! hva kan ha skjedd her? Regner med at det tunge besitet må kjøres til Neby hifi på mandag.....
    Det samme skjedde med min. Et laaang tid fikk jeg tilsendt en helt ny forsterker da de ikke fant feilen. Mener å huske at det gikk flere mnd før ny ankom. Ikke sikkert det er like alvorlig med din, men symptomet var identisk. Neby vet jo sikkert hva som var feil sist, slik at de kan bestille rette deler denne gangen. Føler meg som en gledesdreper her nå, ville bare dele min erfaring.
    Hei, takk for at du deler dette! Fikk du noe "låneforsterker" i mellomtiden?
    Jeg hadde en god forsterker stående, så det spurte jeg aldri om.
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Hei, jeg har en MA7900 som nektet å vekkes opp fra dvale/power saver mode i dag. Den lyser rødt, men nekter å starte opp! hva kan ha skjedd her? Regner med at det tunge besitet må kjøres til Neby hifi på mandag.....
    Det samme skjedde med min. Et laaang tid fikk jeg tilsendt en helt ny forsterker da de ikke fant feilen. Mener å huske at det gikk flere mnd før ny ankom. Ikke sikkert det er like alvorlig med din, men symptomet var identisk. Neby vet jo sikkert hva som var feil sist, slik at de kan bestille rette deler denne gangen. Føler meg som en gledesdreper her nå, ville bare dele min erfaring.
    Hei, takk for at du deler dette! Fikk du noe "låneforsterker" i mellomtiden?
    Jeg hadde en god forsterker stående, så det spurte jeg aldri om.
    Forøvrig har det aldri skjedd igjen. Den første var helt ny da den tok kvelden, den andre har fungert problemfritt I ca. 1,5 år.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    har du prøvd følgende?

    Reset of Microprocessors
    In the unlikely event the controls of the MA7900 stop functioning, the microprocessors can be reset by per- forming the following:
    1. Press the STANDBY/ON Push-button until the STANDBY/ON Indicator switches Off.
    2. When the MA7900 cycles On then Off, release the STANDBY/ON Push-button.
    3. When the STANDBY/ON LED is illuminated press the STANDBY/ON Push-button, the MA7900 will resume normal operation.
    Note: This can be performed with the MA7900 On or in the Standby Mode.

    Eller

    Resetting the MA7900 to default settings
    If it becomes desirable to reset all the adjustable set- tings (Setup and Trim Settings) to the factory default values, perform the following:
    1. Press in and hold the INPUT/TRIM Control and the VOLUMES/ADJUST Control. The Front Panel Display will indicate “FACTORY RESET”. Refer to figure 77.
    Figure 77
    2. When the Front Panel Display indicates “FAC- TORY RESET, COMPLETE” release the two controls. Refer to figure 78.
    Figure 78
    3. Press the STANDBY/ON Push-button and the MA7900 will resume operation.
    SOURCE: CD
    15% 2CH PCM
    SOURCE: CD
    15% SILENT
    USB Audio Windows Driver Installation and Operation Guide
    McIntosh Laboratory, Inc. 2 Chambers Street Binghamton, New York 13903-2699 Phone: 607-723-3512 McIntosh – Legendary Handcrafted Home Audio and Home Theater Systems Made in USA
    FACTORY RESET
    FACTORY RESET -COMPLETE-
    SOURCE: USB-D/A 15% 24/96k
    Ja, takk for svar. JEg prøvde dette uten hell :) Det blir nok en tur innom neby :)
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Lurte på en ting Redux, når kjøpte du forsterkeren? Var den ny? Demo? Og hvor?
    Tanken slo meg om det kan være min gamle som ble byttet inn. Isåfall kan det jo være en enhet med et gjentakende problem. Min ble antakelig reparert høsten 2013.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Lurte på en ting Redux, når kjøpte du forsterkeren? Var den ny? Demo? Og hvor?
    Tanken slo meg om det kan være min gamle som ble byttet inn. Isåfall kan det jo være en enhet med et gjentakende problem. Min ble antakelig reparert høsten 2013.
    Jeg tror det kan være din da jeg kjøpte demo. Har du reg nr? Evt stilte du inn en kanal for sonos? Jeg kjøpte demo i mai 2014.
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Lurte på en ting Redux, når kjøpte du forsterkeren? Var den ny? Demo? Og hvor?
    Tanken slo meg om det kan være min gamle som ble byttet inn. Isåfall kan det jo være en enhet med et gjentakende problem. Min ble antakelig reparert høsten 2013.
    Jeg tror det kan være din da jeg kjøpte demo. Har du reg nr? Evt stilte du inn en kanal for sonos? Jeg kjøpte demo i mai 2014.
    Hadde kanal for Sonos ja. Usikker på om jeg har nr. til den gamle. Ble kjøpt på Soundgarden i Porsgrunn våren 2013, men den butikken er lagt ned. Er på jobb offshore nå, kan se om jeg finner serienr i løpet av uka. Men tør ikke love det.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Lurte på en ting Redux, når kjøpte du forsterkeren? Var den ny? Demo? Og hvor?
    Tanken slo meg om det kan være min gamle som ble byttet inn. Isåfall kan det jo være en enhet med et gjentakende problem. Min ble antakelig reparert høsten 2013.
    Jeg tror det kan være din da jeg kjøpte demo. Har du reg nr? Evt stilte du inn en kanal for sonos? Jeg kjøpte demo i mai 2014.


    Hadde kanal for Sonos ja. Usikker på om jeg har nr. til den gamle. Ble kjøpt på Soundgarden i Porsgrunn våren 2013, men den butikken er lagt ned. Er på jobb offshore nå, kan se om jeg finner serienr i løpet av uka. Men tør ikke love det.
    Jeg ser på esken at den er sendt fra Soundgarden Porsgrunn, og en kanal var registrert på Sonos - så da er det den samme forsterkeren :) Om du har nummeret hadde det vært veldig hyggelig, men da vet jeg at dette sannsynligvis er en feil på akkurat denne enheten og ikke en gjentakende feil. Hjertelig takk for informasjonen!
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Lurte på en ting Redux, når kjøpte du forsterkeren? Var den ny? Demo? Og hvor?
    Tanken slo meg om det kan være min gamle som ble byttet inn. Isåfall kan det jo være en enhet med et gjentakende problem. Min ble antakelig reparert høsten 2013.
    Jeg tror det kan være din da jeg kjøpte demo. Har du reg nr? Evt stilte du inn en kanal for sonos? Jeg kjøpte demo i mai 2014.


    Hadde kanal for Sonos ja. Usikker på om jeg har nr. til den gamle. Ble kjøpt på Soundgarden i Porsgrunn våren 2013, men den butikken er lagt ned. Er på jobb offshore nå, kan se om jeg finner serienr i løpet av uka. Men tør ikke love det.
    Jeg ser på esken at den er sendt fra Soundgarden Porsgrunn, og en kanal var registrert på Sonos - så da er det den samme forsterkeren :) Om du har nummeret hadde det vært veldig hyggelig, men da vet jeg at dette sannsynligvis er en feil på akkurat denne enheten og ikke en gjentakende feil. Hjertelig takk for informasjonen!
    Sendte deg PM :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Noen som vet prisen på den nye C22?
    Kunne vært spennende til mine Mc275 :)

    C22_Angle.jpg.648x460_q85.jpg
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    NOTE: The C22 will not be available in the European Union due to current power management and standby power requirements. :mad:

    Men vent, vi er jo ikke med i EU, er det et håp tro.....?
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    NOTE: The C22 will not be available in the European Union due to current power management and standby power requirements. :mad:

    Men vent, vi er jo ikke med i EU, er det et håp tro.....?
    Neppe det er da ingen som følger EU reglene som vi gjør her på bærget. I så måte er vi nok med.
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    NOTE: The C22 will not be available in the European Union due to current power management and standby power requirements. :mad:

    Men vent, vi er jo ikke med i EU, er det et håp tro.....?
    Neppe det er da ingen som følger EU reglene som vi gjør her på bærget. I så måte er vi nok med.
    ja det er utrolig. Har Jl Audio Gotham. Den måtte første eier importere fra Tyskland. Er ulovlig og selge i Norge. Dette vistnokk på grunn av for høyt strømforbruk i standbay. Litt rart egentlig da min Meridian 861 har 4x så stort forbruk i standbay,den selges i Norge.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    NOTE: The C22 will not be available in the European Union due to current power management and standby power requirements. :mad:

    Men vent, vi er jo ikke med i EU, er det et håp tro.....?
    Neppe det er da ingen som følger EU reglene som vi gjør her på bærget. I så måte er vi nok med.
    Er redd du har rett, og det kommer nok til og bli verre.
    Det er vel ikke lenge til de også forbyr klasse A og rør :p

    På min Accuphase hadde de lagt in en auto shutdown feature, hvis ikke forsterkeren ble brukt (justere volum skifte kanal etc) på 2 timer slo den seg av.
    Dete var kun på Europa versjonen av forsterkeren.
    Første gang dette skjedde trodde jeg det var noe feil med forsterkeren, gikk heldigvis an og slå av denne funksjonen. Ved og holde inne en knapp når du slo den på kom du inn i en skjult meny for og slå den av, innspilling ble lettere etterpå.
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Noen skikkelig luringer (nope) de euparlamentarikeran:confused: audiofil e dæm nok ikke.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.111
    Antall liker
    3.228
    Torget vurderinger
    1
    Min D100 slår seg av etter cirka en halvtime uten signal inn, synes det er helt greit.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Min D100 slår seg av etter cirka en halvtime uten signal inn, synes det er helt greit.
    Det er noe helt annet og ok, min kunne ha lyd på, men slo seg av hvis man ikke fysisk gjorde noe(endret volum skiftet kanal etc) det er ikke greit.
    Ja, ja nok om det, skal ikke lage dette om til en sytetråd....btw nå er røra varme gtg 8)
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut til at vennskapet som jeg hadde til Mc blir tatt opp igjen ganske snart. Fantastiske amper på jbl 4365 dette her. Høy gåsehudfaktor både på undertegnede og besøkende rett som det er.
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn