Objektivitet dreier seg om det samme som nøytralitet (høres kjedelig ut).
Hadde en preamp med dårlig dynamikk og fremtredende mellomtone. Svake signaler, relativt sett, ble for fremtredende. Fikk enormt med romklang, digert panorama nesten uansett om dette var på innspillingen eller ikke.
Subjektivt sett kunne jeg like akkurat dette, på enkelte innspillinger. Dette var en likevel dårlig pre. Den gjenga ikke det som faktisk var på kildematerialet. Å matche denne videre er nytteløst.
Høyttalerprodusenter som Magico går til ekstreme ytterligheter eks for å hindre boksklang i sine HT. Dette koster. Noen vil subjektiv si at de kunne tenke seg en fyldigere bass. De vil si at en HT, som ikke har samme kontroll, er bedre fordi de selv liker det.
Da er man dessverre ute og sykler. En slik tankegang kan ende med å bruke enorme summer i den ene enden av anlegget for å kompensere for noe som er riktig og dyrekjøpt i den andre.
Noen produkter er objektivt sett bedre enn andre. Uten slik erkjennelse går man i ring.
Hadde en preamp med dårlig dynamikk og fremtredende mellomtone. Svake signaler, relativt sett, ble for fremtredende. Fikk enormt med romklang, digert panorama nesten uansett om dette var på innspillingen eller ikke.
Subjektivt sett kunne jeg like akkurat dette, på enkelte innspillinger. Dette var en likevel dårlig pre. Den gjenga ikke det som faktisk var på kildematerialet. Å matche denne videre er nytteløst.
Høyttalerprodusenter som Magico går til ekstreme ytterligheter eks for å hindre boksklang i sine HT. Dette koster. Noen vil subjektiv si at de kunne tenke seg en fyldigere bass. De vil si at en HT, som ikke har samme kontroll, er bedre fordi de selv liker det.
Da er man dessverre ute og sykler. En slik tankegang kan ende med å bruke enorme summer i den ene enden av anlegget for å kompensere for noe som er riktig og dyrekjøpt i den andre.
Noen produkter er objektivt sett bedre enn andre. Uten slik erkjennelse går man i ring.