Ønsker anbefaling Match made in heaven

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Kjør på med hva dere mener er en god match! Helst med liltt informasjon om hvorfor.

Jeg leser ofte anbefalinger som virker litt suspekte. Det handler om at samme leverandør har utstyr som matcher absolutt best sammen. Dette opplever jeg veldig ofte som lite korrekt.
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
This is a match made in heaven. IMO. En åpen og varm lydkarakter. Flott kropp med nødvendig rom og kant. Masse luft. Går dypt nok og med slam i bassen.

Jeg har funnet en rimelig og super match jeg vil kalle «match made in heaven».
HECO Direkt
Sugden A21 Signature
Lumen T2
Belden høyttalerkabel. Belden 9497
Mogami Interconnect. Neglex 2803
Supra Strømkabler med egne kontakter. Done right.

Dette spiller ringer rundt alt jeg tidligere har hatt. Og til hvilken pris! Storkoser meg om dagen med dette.
Til og med RIAA'n som sitter i Sugden er god. Matchen smitter helt klart over på denne delen.
 

anderstollefsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
193
Antall liker
136
Sted
Ålgård
Torget vurderinger
3
Tannoy sammen med Accuphase er noe av det bedre jeg har hørt. Blir litt selvskryt her, men deilig når du hører lyden faller på plass og komponentene bare spiller skikkelig sammen

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Selvfølgelig blir det litt selvskryt. Dette er jo komponentene man sitter med og da vil dele arfaringen rundt. Mange har helt sikkert brukt utallige timer på dette. Supert! Ikke glem hvorfor!
 

todams

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.12.2011
Innlegg
191
Antall liker
142
Sted
Lier
Torget vurderinger
11
Fyne Audio F502 og Exposure 3010S2D preamp og monoblokker, Marantz Sa 14S1, PS Audio jr dac, Isoacoustic Gaia III føtter. Kjempefornøyd!!!!!
 
L

Lassencad

Gjest
:)
Min bedste kombination er effekt forstærker Crown ITECH 6000 og Rør forforstærker Vincent SA-T8. Denne kombination er vellyd i mine øre over mine JBL højttalere.
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.103
Antall liker
213
Torget vurderinger
4
Har hatt _mye_ utstyr siste årene, men noen matcher har satt seg på minne.

Tannoy DC6TSE + Arcam A38
Roksan Kandy K2 + Monitor Audio Silver 1 og 6
XTZ A100d3 + XTZ 99.36 mk2
Cayin 153b + System Audio Saxo 50

Pluss sikkert noen jeg ikke husker på.
Jeg har egentlig lyst til å prøve første kombo (Tannoy + Arcam) igjen en gang, for fokuset, naturligheten og ikke minst stillheten mellom anslagene i musikken var helt nydelig på dette oppsettet.
 

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Innlegg
1.834
Antall liker
960
ofte er matching en måte å balansere vekk svakheter i høyttalerene. med virkelig gode høyttalere låter det bra uansett billig transparente komponenter. forstår meg ikke på elektronikkjøret, folk lar de små kassene stå men bytter forsterkere igjen og igjen. som å pisse i sjøen i forhold til høyttalere... man kan dra opp de dyreste høyttalerene å finne en liste med akustiske svakheter. samtidig har en billig behringer forsterker thd i promillen.
:rolleyes:
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
ofte er matching en måte å balansere vekk svakheter i høyttalerene. med virkelig gode høyttalere låter det bra uansett billig transparente komponenter. forstår meg ikke på elektronikkjøret, folk lar de små kassene stå men bytter forsterkere igjen og igjen. som å pisse i sjøen i forhold til høyttalere... man kan dra opp de dyreste høyttalerene å finne en liste med akustiske svakheter. samtidig har en billig behringer forsterker thd i promillen.
:rolleyes:
Nåja, forholdet mellom rom og høyttaler betyr mye.
Og hva man definerer som en virkelig god høyttaler er nå ikke unisont. Alt har sine begrensninger. Å bytte høyttalere er dessuten litt mer krevende i mange tilfeller grunnet vekt, størrelse, frakt osv. Høyttalere er det jeg har byttet minst av, blant annet grunnet dette. Men også at jeg har truffet ganske bra og vært fornøyd med det meste jeg har kjøpt.
Glem heller ikke at bytte av elektronikk også er en del av gleden ved hobbyen for mange, fort moro å prøve ulike ting og gjøre seg erfaringer.

Vedrørende trådstarters spørsmål så må jeg si følgende fungerte særdeles godt, der elektronikken var det som virkelig kostet;
Wadia 860/ Wadia 321
Bladelius Ymer
Sonus Faber Cremona

Bladelius fikk strammet dem skikkelig opp, full kontroll med masse detaljer samtidig som det varme og gode lydbildet var tilstede.

Det er utrolig hva god elektronikk kan får ut av rimelige høyttalere.
 
Topp Bunn