Maskinering av kobber platematte?

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Innlegg
2.073
Antall liker
3.503
Torget vurderinger
8
Har lenge hatt lyst på en kobber platematte. De som er til salgs på nettet er imidlertid tynnere enn det jeg er ute etter, eller er for dyre. Har sjekket litt om noen kunne maskinere en for meg, men folk er stort sett skeptiske til å hive seg på.

Er det noen som ser for seg at de kunne klare jobben med å lage en 5-7 mm kobbermatte med forsenkning til label? Finishen må selvfølgelig være perfekt, dvs. se kjøpt ut - ikke heimalaga...

Hvis det var flere som var interesserte kunne kanskje kostnadene bli holdt nede?

Mvh

Jan Roger
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.508
Antall liker
102.787
Torget vurderinger
23
Merkelig at du skulle tenke på akkurat dette, jeg har nemlig sjekket ut det samme og det ble DYRERE å få dette gjort her... Bombe! De gode matten er dreid ut av an hel klump, og det er ingen spøk i velferdsnorge. Ikke lett å finne emne liggende å slenge heller. Jeg har adressen til en lev. i Japan, skal grave den frem til deg. prisen var egentlig ikke helt av skaftet faktisk, og du kunne få fra 250g. til tre-fire kg.
 
O

Oblivion

Gjest
Hvorfor ikke i Corian...
Corinor har 6 og 12 mm plater på lager,
og de kan CNC frese og også etterbehandle.
 

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Innlegg
2.073
Antall liker
3.503
Torget vurderinger
8
Glimrende!

Det jeg er ute etter er nettopp en matte på 3-4 kg. Det som har vært problemet med å maskinere er at den enkleste måten vil være å kjøpe aksling. Svinnet blir forholdsvis stort når du skal ha noe å spenne opp i også. Dvs. Du ryker fort på 50 kg kobber for å lage et par matter...

Corian har jeg ingen erfaring med. Hva vil egenvekten bli?
Kobber vet jeg fungerer, og vil veie ca. 0,6 kg pr mm.

Mvh
 

kablang

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.06.2007
Innlegg
526
Antall liker
258
Torget vurderinger
1
bia skrev:
Glimrende!

Det jeg er ute etter er nettopp en matte på 3-4 kg. Det som har vært problemet med å maskinere er at den enkleste måten vil være å kjøpe aksling. Svinnet blir forholdsvis stort når du skal ha noe å spenne opp i også. Dvs. Du ryker fort på 50 kg kobber for å lage et par matter...

Corian har jeg ingen erfaring med. Hva vil egenvekten bli?
Kobber vet jeg fungerer, og vil veie ca. 0,6 kg pr mm.

Mvh
Hvorfor ikke starte med kobberplate? Oppspenning kan løses greit ved å klebe/lime plata til noe som er lett å spenne opp i dreiebenken (f.eks. en gammel platetallerken?) Vannskjæresenteret AS kan skjære kobberplate for deg, tipper selve skjæringa vil koste rundt 500-1000kr.
 
Topp Bunn