Marten Bird

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.808
Antall liker
564
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Skal ikke kuppe tråden, men jeg lurer jo litt på om hvordan den nye diskanten er i forhold til den som sitter i Miles? Noen som har sammenlignet? M mot B, er det rått parti?
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
oyvjorge skrev:
Skal ikke kuppe tråden, men jeg lurer jo litt på om hvordan den nye diskanten er i forhold til den som sitter i Miles? Noen som har sammenlignet? M mot B, er det rått parti?
Diamanten utgjør en vesentlig oppgradering i denne sammenhengen. Noen vil ha det til at diamanten t.o.m. er bedre enn Thiel sin som bl.a. står i Coltrane. Konstruktøren valgte denne rimeligere diamanten for å klare å holde prisen noen lunde nede sammenlignet med Coltrane, og resultatet er glimrende. Diskanten er nettopp den delen av birden som folk blir mest begeistret for. Alt er relativt, men rått parti...!? Tja...
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
oyvjorge skrev:
Har selv hatt M og vet hvor fort den blir hard i toppen med feil utstyr foran.
Har aldri hørt Bird hard i toppen. Har prøvd med Bryston, Classé, Halcro, Krell, GamuT og Hovland foran.
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.808
Antall liker
564
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Birdman skrev:
oyvjorge skrev:
Har selv hatt M og vet hvor fort den blir hard i toppen med feil utstyr foran.
Har aldri hørt Bird hard i toppen. Har prøvd med Bryston, Classé, Halcro, Krell, GamuT og Hovland foran.
Kjenner ikke alle merkene, men de er kanskje ikke i faresonen for å lage krøll i toppen. hadde en Arcam CD jeg måtte bytte ut.
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
oyvjorge skrev:
Birdman skrev:
oyvjorge skrev:
Har selv hatt M og vet hvor fort den blir hard i toppen med feil utstyr foran.
Har aldri hørt Bird hard i toppen. Har prøvd med Bryston, Classé, Halcro, Krell, GamuT og Hovland foran.
Kjenner ikke alle merkene, men de er kanskje ikke i faresonen for å lage krøll i toppen. hadde en Arcam CD jeg måtte bytte ut.
GamuTen var vel den som var hissigst og den dårligste matchen i mine ører.
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.808
Antall liker
564
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Birdman skrev:
oyvjorge skrev:
Birdman skrev:
oyvjorge skrev:
Har selv hatt M og vet hvor fort den blir hard i toppen med feil utstyr foran.
Har aldri hørt Bird hard i toppen. Har prøvd med Bryston, Classé, Halcro, Krell, GamuT og Hovland foran.
Kjenner ikke alle merkene, men de er kanskje ikke i faresonen for å lage krøll i toppen. hadde en Arcam CD jeg måtte bytte ut.
GamuTen var vel den som var hissigst og den dårligste matchen i mine ører.
Hva er best i dine ører? Kanskje det du har nå?
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
oyvjorge skrev:
Birdman skrev:
oyvjorge skrev:
Birdman skrev:
oyvjorge skrev:
Har selv hatt M og vet hvor fort den blir hard i toppen med feil utstyr foran.
Har aldri hørt Bird hard i toppen. Har prøvd med Bryston, Classé, Halcro, Krell, GamuT og Hovland foran.
Kjenner ikke alle merkene, men de er kanskje ikke i faresonen for å lage krøll i toppen. hadde en Arcam CD jeg måtte bytte ut.
GamuTen var vel den som var hissigst og den dårligste matchen i mine ører.
Hva er best i dine ører? Kanskje det du har nå?
Ja, Hovland er den desidert beste matchen av det jeg har hørt, men det toget har dessverre gått for de som ikke hørte fløyta :'(.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.915
Antall liker
19.769
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Så på bildet til johnnygrandis at de brukte Lindemann Audio. Passer meg bra :)
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.387
Torget vurderinger
13
oyvjorge skrev:
Birdman skrev:
oyvjorge skrev:
Har selv hatt M og vet hvor fort den blir hard i toppen med feil utstyr foran.
Har aldri hørt Bird hard i toppen. Har prøvd med Bryston, Classé, Halcro, Krell, GamuT og Hovland foran.
Kjenner ikke alle merkene, men de er kanskje ikke i faresonen for å lage krøll i toppen. hadde en Arcam CD jeg måtte bytte ut.
Bra du byttet til noe fornuftig da.

Moon er vel kjent for å ha det beste fra 2 verdener, rørklangens fantastiske toner og transistors power, punch og dynamikk.- Ingen skarp eller hissig topp her i gården, bare en helt herlig utklinging helt der oppe, samt at settet med sine 2 x 190 Watt virker være utømmelig på krefter,- Jeg kan ikke skjønne at merket er mere utbredt her i Norge.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.387
Torget vurderinger
13
oyvjorge skrev:
Har selv hatt M og vet hvor fort den blir hard i toppen med feil utstyr foran.
Kjenner andre som sitter med samme erfaringer som du har gjort.
 
M

musicus

Gjest
oyvjorge skrev:
Birdman skrev:
oyvjorge skrev:
Birdman skrev:
oyvjorge skrev:
Har selv hatt M og vet hvor fort den blir hard i toppen med feil utstyr foran.
Har aldri hørt Bird hard i toppen. Har prøvd med Bryston, Classé, Halcro, Krell, GamuT og Hovland foran.
Kjenner ikke alle merkene, men de er kanskje ikke i faresonen for å lage krøll i toppen. hadde en Arcam CD jeg måtte bytte ut.
GamuTen var vel den som var hissigst og den dårligste matchen i mine ører.
Hva er best i dine ører? Kanskje det du har nå?
Jepp! det er en meget meget god match med Marten, la meg heller si det slik; jeg vet definitivt for egen del, hvilken elektronikk jeg ikke ville satt i spann med Miles III/Bird, men som birdman sier, de som ikke hörte Hovland flöyta ...

Mitt tidligere Miles III/Hovland HP200P-Radia, oppsett...


Selv om jeg er verken Hovland eller Marten eier lenger, så kan jeg bare berömme service og lyden disse gir med rett elektronikk, her er det Leif (Marten himself) som levererte ett demopar til hjemlån för jeg bestillte mine egne, godt med tips og råd fra konstruktören. Jeg hadde nok sittet på dette oppsettet fortsatt om ikke Hovland ampene hadde begynt å ködde.



mvh
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.387
Torget vurderinger
13
Noen som har hørt Birdene med Einstein OTL rørforsterker ?


Lekre bilder musicus.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
johnnygrandis skrev:
Noen som har hørt Birdene med Einstein OTL rørforsterker ?
Jepp, jeg.
Sammen med vinyl låt det stort, rett på sak med en enorm fargepalett- der jeg bare fikk lysst til å plukke ned musikken fra luften som omgav høytalerne. Rommet dette spillte i var som en middels/liten kjellerstue. Men du verden.
Det er i slike stunder floskelen om "at der stod hun og sang- bare for meg"- kan brukes med god samvittighet.
 
M

musicus

Gjest
johnnygrandis skrev:
Noen som har hørt Birdene med Einstein OTL rørforsterker ?


Lekre bilder musicus.
Jepp! ett antall ganger i Martens lytterom, en särdeles god kombinasjon, imho :) ...

mvh
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.062
Antall liker
7.911
Torget vurderinger
12
johnnygrandis skrev:
Noen som har hørt Birdene med Einstein OTL rørforsterker ?


Lekre bilder musicus.
Bare hørt Bird med Einstein under en kort demo. Det ble altfor mye energi i toppen for meg. Jeg synes mine egne Miles III fungerer veldig bra med BAT og EAR.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Trondmeg skrev:
johnnygrandis skrev:
Noen som har hørt Birdene med Einstein OTL rørforsterker ?


Lekre bilder musicus.
Bare hørt Bird med Einstein under en kort demo. Det ble altfor mye energi i toppen for meg.
Var det med OTL ampen?
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.062
Antall liker
7.911
Torget vurderinger
12
Er ikke 100% sikker på modell. Demo hos audioroyal januar 08 ifm med henting av trompetist III. Men er trafoutgavene mer lystklingende enn OTL?
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.387
Torget vurderinger
13
emotikon skrev:
johnnygrandis skrev:
Noen som har hørt Birdene med Einstein OTL rørforsterker ?
Jepp, jeg.
Sammen med vinyl låt det stort, rett på sak med en enorm fargepalett- der jeg bare fikk lysst til å plukke ned musikken fra luften som omgav høytalerne. Rommet dette spillte i var som en middels/liten kjellerstue. Men du verden.
Det er i slike stunder floskelen om "at der stod hun og sang- bare for meg"- kan brukes med god samvittighet.
Fikk likssom ikke mindre lyst til å prøve denne kombinasjonen nå.. :)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
johnnygrandis skrev:
emotikon skrev:
johnnygrandis skrev:
Noen som har hørt Birdene med Einstein OTL rørforsterker ?
Jepp, jeg.
Sammen med vinyl låt det stort, rett på sak med en enorm fargepalett- der jeg bare fikk lysst til å plukke ned musikken fra luften som omgav høytalerne. Rommet dette spillte i var som en middels/liten kjellerstue. Men du verden.
Det er i slike stunder floskelen om "at der stod hun og sang- bare for meg"- kan brukes med god samvittighet.
Fikk likssom ikke mindre lyst til å prøve denne kombinasjonen nå.. :)
Det syns jeg absolutt du bør om du har mulighet til det.
 
Topp Bunn