Marantz SR6015 med "Hiccup" Eller er det meg som har?

GoofY

Medlem
Ble medlem
28.08.2003
Innlegg
14
Antall liker
0
Har en 3 mnd gammel SR6015 som nå oppfører seg litt rart. Tror nå jeg, da. Men Neby service avd mener det er brukerfeil. Godt mulig.
Saken er at etter ca en mnd så ville den ikke spille av via noen av HDMI inngangene. Heller ikke coaxs digital. Analoge innganger virket. Tok en factory reset og da virket alt men jeg måtte jo igjennom setup menyen på nytt. Og det er godt mulig det er her feilen oppstår men den virket altså utmerket i en mnd. Men neste dag så virket ingen av HDMI inngangene fortsatt. Slo så på projectoren for å foreta en ny factory reset og voala....alt virker. Så nå er prosedyren når jeg slår på receiveren og slå på projectoren og la den stå på i et minutt sånn at HDMI inngangene "åpnes". Og da virker alt som det skal. Ble også anbefalt av Neby og skifte ut alle HDMI kablene til en standard de anbefalte uten at det hjalp. Nå bruker jeg bare HDMI fra pc`en. Har prøvd elimineringsmetoden med kabler inn og ut for å finne en feil på det viset men det hjelper heller ikke. Er det noen som har noen tips eller forslag til løsning?
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.412
Antall liker
1.298
Sted
Horten
Har vel vært noe greier med HDMI og Marantz receivere de siste årene.
Du sier 3 måneder gammel, vet du når den er produsert?
Eks det her sier noe om serienummer:
https://www.whathifi.com/news/denon...s-built-since-may-are-free-of-the-hdmi-21-bug

Kanskje det er en feature at eks output-device (aka TV eller prosjektor) må være PÅ for at den skal route HDMI-innsignalene korrekt?
Og at output-device må ha støtte for det kilden gir? (eks at kilden ikke kan være satt opp med 4K om prosjektor/TV ikke støtter dette?

Ellers er det alltid lurt å sjekke/oppdattere den til siste versjon av Firmware.
 

GoofY

Medlem
Ble medlem
28.08.2003
Innlegg
14
Antall liker
0
Har vel vært noe greier med HDMI og Marantz receivere de siste årene.
Du sier 3 måneder gammel, vet du når den er produsert?
Eks det her sier noe om serienummer:
https://www.whathifi.com/news/denon...s-built-since-may-are-free-of-the-hdmi-21-bug

Kanskje det er en feature at eks output-device (aka TV eller prosjektor) må være PÅ for at den skal route HDMI-innsignalene korrekt?
Og at output-device må ha støtte for det kilden gir? (eks at kilden ikke kan være satt opp med 4K om prosjektor/TV ikke støtter dette?

Ellers er det alltid lurt å sjekke/oppdattere den til siste versjon av Firmware.

Ser at serienummeret på min ender med 71630 og skulle være etter de modellene med HDMI kort problemer. Lastet inn siste oppdatering men fortsatt samme merkelige hiccup.
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.412
Antall liker
1.298
Sted
Horten
En kjapp titt i manualen ga ikke så mye mere matnyttig om det er noe i oppsettet som roter til tingene.
Et tips som kan forsøkes er å velge HDMI Control til ON (default Off).
Ev så kan også HDCP Setup settes til 1.4 (default auto).
Ev så kan Input Mode for hver kilde settes til HDMI. (default Auto, som betyr at den må finne ut selv om det er analog/digital/hdmi inn-signaler).
 

GoofY

Medlem
Ble medlem
28.08.2003
Innlegg
14
Antall liker
0
En kjapp titt i manualen ga ikke så mye mere matnyttig om det er noe i oppsettet som roter til tingene.
Et tips som kan forsøkes er å velge HDMI Control til ON (default Off).
Ev så kan også HDCP Setup settes til 1.4 (default auto).
Ev så kan Input Mode for hver kilde settes til HDMI. (default Auto, som betyr at den må finne ut selv om det er analog/digital/hdmi inn-signaler).
Ok. Tester forslagene dine. Takk for tips.
 
Topp Bunn